נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

גל מסעדות השף מגיע לאזור השרון כמה נקודות על הטרנד החדש

מסעדה כשרה

שמדובר על מסעדות שף, נושא הכשרות הוא אחד הדברים האחרונים ששפים רבים חושבים עליו, זאת מהסיבה שיצירת טעמים מיוחדים לטענתם לא תמיד עומדת בקנה אחד עם ההלכות ועם הכשרות.

אבל בתקופה האחרונה אנו רואים יותר ויותר מסעדות שף שנפתחות עם דגש מיוחד על הכשרות, אותן מסעדות מתהדרות בתעודת כשרות ותפריט שיתאים גם לקהל הדתי והמסורתי.

בפי אותן מסעדות עומד אתגר של חומרי גלם מוגבלים, שמירה על כלים מתאימים ויחד עם זאת לשמור על המסעדה רק בקו אחד, בשרית או חלבית.

אם המגמה הייתה נראית ככזאת שקורת רק בירושלים, (בגלל הציבור הדתי הגדול שבה) לאחרונה אנו שמים לב שהרבה מסעדות שף בשרון מאמצות את הטרנד החדש ומעדכנות את התפריט שלהן ואת המטבח בכדי לקבל תעודת כשרות.

מנת גורמה

תפריט כשר – יתרונות וחסרונות

האם באמת המעבר לתפריט כשר פוגע באותן מסעדות, אין ספק שהוא מצמצם את האפשרויות שניתן להגיש, אם בעבר יכולתם להזמין באותה מסעדה פסטה מוקרמת, או אפילו פיצה, והסועד שנמצא איתכם יכול היה להזמין מנה בשרית של המבורגר או סטייק, עכשיו הדברים משתנים.

היתרונות של תפריט כשר :

אולי מבחינת הרבה שפים, תפריט כשר נראה כמגבלה, בגלל היכולת לתת תפריט עשיר ומשולב, בגלל השימוש בחומרי גלם מוגבלים במיוחד ועוד לא מעט סיבות קולינריות אחרות.

אבל התפריט הכשר מביא איתו לא מעט יתרונות, שבמחשבה שניה גורמים למסעדת השף להיות יותר ייחודית שמתמחה בתחום אחד מבלי להתפזר.
אם זה מסעדת שף חלבית שכל התפריט שלה הוא חלבי היא יכולה להביא קינוחים הרבה יותר מגוונים, מאשר מסעדה בשרית שהקינוחים בה יכולים להיות מוגבלים. (למרות שעם חומרי הגלם היום גם הקינוחים הפרווה לא יורדים ברמתם מהחלביים).

קהל יעד רחב :

אם מסעדות שלא מחזיקות בתעודת כשרות פונות רק לקהל מסוים, כזה שנושא הכשרות פחות מדבר אליו, בזכות תעודת הכשרות פונים גם לקהל יעד רחב יותר. גם לקהל השומר כשרות וגם לקהל שרוצה להנות מאוכל איכותי ומגוון של שפים ופחות שם דגש על עניין הכשרות.

אירועים :

היום הרבה מאוד מסעדות רוצות למנף את הפוטנציאל הכלכלי עסקי שלהן, ומציעות אפשרות לערוך אירועים במסעדה.

ברגע שאתם חוגגים אירוע, גם אם אתם לא מקפידים על נושא הכשרות, יכול מאוד להיות שהאורחים שלכם (לא כולם, אבל בהחלט חלק מהם) שומרים ומקפידים על נושא הכשרות.

ברגע שאתם מזמינים אורחים וחוגגים אירוע, אתם רוצים מעל הכל שהאורחים שלכם ייהנו, לכן אלו מהם שמקפידים על עניין הכשרות לא יוכלו להנות מהאוכל באירוע.

תפריט משתנה :

גם אם מדובר רק על מסעדה חלבית או בשרית, ניתן לשנות את התפריט ולגוון אותו בהתאם לעונה בשנה או בהתאם לביקוש.

הוספה לתפריט במהלך החורף סוגים של מרקים מיוחדים, מנות קרות יותר בקיץ ומרעננות ואפילו שילוב של פירות העונה במנות הראשונות והקינוחים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אטרקציות