נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך תהיה חשמלאי בעצמך – המדריך המלא

AcidCrow / Pixabay

בכל הקשור לעבודות חשמל מקיפות וכאלו הדורשות אישורים מחברת החשמל – רק חשמלאי מוסמך רשאי לבצע. עם זאת, ישנן עבודות חשמל קלות שגם אתם תוכלו לעשות. קבלו את המדריך המלא איך להיות חשמלאי בעצמך.

 

עבודות של חשמלאי מוסמך

ישנם תיקונים ועבודות חשמל בבית שרק חשמלאי מוסמך רשאי לעשות. גם אם אתם חושבים שיש לכם פתרון אל תתעסקו איתם. חשמלאי מוסמך בדרגה 2 רשאי לעבוד בבתים פרטיים במתח נמוך בעזרת עוזר חשמלאי שגם הוא מוסמך לעבוד בחשמל תחת פיקוח. בין אם זהו חשמלאי באר שבע והסביבה ובין אם זהו חשמלאי מעיר אחרת הוא חייב לשאת רישיון בתוקף. תאלצו להיעזר בשירותיו במקרים של קצר או ריח שרוף בארון החשמל וכל הקשור אליו. רק חשמלאי מוסמך רשאי לבדוק את ההארקה בבית, להוסיף נקודות חשמל, להתקין מתגים, פקקים ושקעים תלת פאזיים. על מנת להתקין שקע תלת פאזי למשל, יש צורך באישור של חברת החשמל ולאחר הביצוע החברה אף עושה ביקורת על עבודתו של החשמלאי.

 

במה אתם רשאים לטפל?

אין צורך בהסמכה או ידע בעבודות חשמל קלות, אך רצוי שיהיה לכם חוש טכני. תוכלו להיעזר גם בסרטוני הדרכה ברשת לצורך עבודות חשמל קלות שניתן לעשות לבד. למשל, ניתן להתקין לבד שקע חשמלי לקיר או להתקין גופי תאורה. חשוב להכיר את ארון החשמל ולסמן את הפיוזים כדי לדעת על מה כל אחד מהם שולט בבית. כאשר מתקינים שקע חשמלי או גוף תאורה חייבים לנתק את המפסק הראשי בארון החשמל. ניתן גם להחליף נורות רגילות ונורות ליבון לבד, לנקות ציוד חשמלי המנותק מזרם החשמל ולתחזק אותו לפי הוראות היצרן. בנוסף, הכירו את שעון החשמל ולשים לב שהוא עובד באופן תקין. אם יש לכם מכשירי חשמל בזבזני אנרגיה אל תשאירו אותם בשקעים כל היום וחברו אותם רק בעת השימוש בהם.

 

בידוד מפסקי החשמל

במקרים של קצר חשמלי הפחת הראשי בארון החשמל קופץ בשל עומס על הזרם החשמלי. תופעה זו קורת כאשר אחד המכשירים החשמליים בבית אינו תקין. ישנם בבית מכשירים זוללי אנרגיה חשמלית הפועלים ביחד כמו: מזגן, קומקום חשמלי, מכונת כביסה וכד' שעלולים לגרום למתג הפחת לקפוץ. תוכלו לבודד את המפסקים באמצעות הרמה של מפסק אחר בכל פעם ולגלות איזה אזור בבית מקצר. נניח שזהו הקומקום החשמלי, בדקו את השקע החשמלי אליו הוא מחובר וראו שאינו שרוף. אם התקע שלו נשרף זה הזמן להחליף את הקומקום. אם השקע שרוף, החליפו אותו באופן זהיר. במידה והקצר ממשיך הזמינו חשמלאי מוסמך לבדוק מה גורם לקצר. בתים רבים בהם מתקינים חשמלאים מוסמכים מערכת תלת פאזית במקום מערכת חד פאזית, יכולים להפעיל מספר מכשירי חשמל זוללי אנרגיה יחדיו מבלי לחשוש מקצר חשמלי.

חשמלאי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
מנעולן אמין
6 טיפים למציאת מנעולן אמין

מציאת מנעולן אמין חיונית להבטחת הביטחון והבטיחות של הבית או העסק שלכם. בין אם אתם צריכים להתקין מנעולים חדשים,