נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לשמור על מאגרי מידע של לקוחות

מידע מאובטח

מאגרי המידע על הלקוחות של הארגון הם מאגרים חשובים המכילים מידע רגיש אשר עשוי ליפול לידיים הלא הנכונות. כיצד לשמור על מאגרי המידע באופן מאובטח והרמטי? להלן כל מה שרציתם לדעת וחששתם לשאול

 

מאגרי מידע של לקוחות – נתונים יקרי ערך

אחד התחומים הנחקרים ביותר בעולם התנהגות הצרכנים הוא ללא ספק מאגרי המידע של הלקוחות. מדובר במאגרים אשר מכילים מידע רגיש הכולל לא רק את הרגלי הקנייה של הלקוח, אלא גם פרטים אודות מצבו המשפחתי, גילו ולעיתים גם מצבו הפיננסי. משום כך, מהווה המאגר בעבור הארגון פוטנציאל למיקוד הלקוחות וניצול המאגר לצרכיו, זאת בכדי ליצור חוויה אשר תואמת בדיוק להרגלי הצרכן. גופים מחויבים בעידן הנוכחי לבצע פעולות אשר נועדו להבטיח כי המאגרים נשמרים באופן מאובטח, באמצעות חברה מקצועית. מדובר באחד האלמנטים החשובים אם לא החשוב ביותר בכל הקשור לתחום אבטחת מידע, וזאת בשל העובדה כי זליגה של מאגרי המידע עשוי לגרום לפגיעה משמעותית בתדמית הארגון, כמו גם נזקים כספיים בהיקפים משמעותיים. חברות בעולם ובראשן הרשת החברתית פייסבוק קיבלו ביקורות חריפות מאוד לאור הדלפה של מאגרי לקוחות, ולכן על מנת להימנע מעוגמת נפש, יש ליצור מעטפת אבטחה הרמטית למאגרים, באמצעות לוחמת סייבר והקצאת משאבים.

עמוד תוכן

 

איך לשמור על מאגרי המידע של לקוחות באופן הטוב ביותר?

רוב הארגונים מאחסנים את המידע לגבי הלקוחות באמצעות גיבוי בענן, בין אם מדובר בחברה אשר מתמחה בתחום של ניקוי ספות ועד לחברות ענק אשר להן מאגרי לקוחות המכילים עשרות ולעיתים מיליוני בני אדם. על מנת להבטיח כי המאגרים יהיו מוגנים באופן מוחלט, יש לבצע סקר סיכוני סייבר אשר מתבסס על מיפוי מדויק של כל הנכסים של החברה: מאגרי מידע, תהליכי עבודה, תשתיות, סליקה ועוד, בהתאם כמובן למבנה הארגוני הקיים. לאחר בחינה של כל הנכסים, ניתן יהיה לקבל החלטה מושכלת לגבי הקצאת המשאבים הנדרשת לצורך הגנת המשאבים, הן באמצעות תוכנות סייבר מתקדמות והן באמצעות התקנה של חומת אש. את הערכת הסיכונים יש לבצע לפחות מדי שנה, בהתאם להתפתחות של הארגון וכן עם שימת דגש על הקצאת משאבים לטובת מאגרי המידע של הלקוחות, בהתאם לאחוז הצמיחה של המאגר. דרך נוספת לשמירה על המאגר נוגעת לטיוב מידע. מדובר בדרך אשר מאפשרת לאמת את כל המידע אודות הלקוחות ולהסיר מידע לוקה בחסר. באמצעות טיוב מידע אודות הלקוח ניתן לבצע את השמירה של המאגרים באופן מאוגד ומסודר, ולהעלות את הקבצים לתוכנה ייעודית אשר מאפשרת לאחסן את המידע ולפתוח אותו באמצעות קוד אישי. לסיכום, שמירה על מאגרי המידע של הלקוח חייבת להתבצע באופן מסודר, ותוך שימוש בקבלת החלטת מושכלת הנוגעת להקצאת המשאבים הנדרשת לצורך בניית מעטפת האבטחה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים
יישום
מה זה הטמעת מערכות?

חברות ועסקים רבים מבינים את החשיבות שיש לשימוש במערכות מחשב מתקדמות על מנת לייעל תהליכים שונים בתוך העסק. השימוש