נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להתמודד עם מכת יתושים בבית

בעל חיים

הקיץ עוד מעט מגיע ויחד עם בגדי הים, הכובעים ומשקפי השמש מגיעים גם היתושים. אין ספק שמדובר בחרקים מעצבנים ביותר שהעקיצות שלהם יכולות להשאיר סימנים כואבים ואף מדממים. אבל אל דאגה, יש הרבה טיפים והמלצות שאפשר ליישם כדי לשמור לפחות על הבית שלכם נקי מיתושים כך שתוכלו לישון בשקט מבלי שיזמזמו לכם באוזן ויעקצו אתכם.

 

בדיקת מקורות מים וריסוס

תוודאו שאין לכם מקורות מים נסתרים, במיוחד במרפסות או בחצר. זה יכול להיות עדניות ישנות שנקוו בהן מים. דליפה מצינור מים כאשר המים יוצאים ונקווים באזור מסויים או אפילו הדלי של השטיפה ששכחתם לרוקן וקערת המים של חיית המחמד שלכם. לאחר ריקון כל מקורות המים מומלץ לעשות הדברה יסודית של מזיקים שתיתן מענה גם ליתושים וגם לג'וקים וחרקים נוספים. ניתן לעשות ריסוס דרך קוברה-חברה להדברת מזיקים.

 

התקנת רשתות

התקנת רשתות בחלונות של הבית מהווה פתרון טוב מאד על מנת שהיתושים לא יכנסו הביתה. כמובן שאי אפשר למנוע במאת האחוזים והם עדיין יכולים להיכנס מהדלת הראשית אך היתרון הגדול של הרשתות הוא שאפשר לישון עם התריס פתוח כך שיהיה אוויר בתוך החדר מבלי לחשוש שיכנסו חרקים וגם יתושים. יש צורך לשמור על תחזוקת הרשתות ולדוודא שאין חורים.

 

ריחות

היתושות נמשכות לריחות הגוף שלכם ואמנם אין דרך לשלוט על הריח הטבעי שלכם, כן ישנן ריחות שדוחים מזיקים. חרקים נמשכים לריחות מתוקים ולכן כדאי להתבשם בריח יותר לימוני ועדין בחודשי הקיץ. גם התרסיסים המלאכותיים דוחים את היתושים כמו מפיצי ריחות שמחברים לחשמל. אם אתם רוצים משהו טבעי אפשר לשתול או לשים עדנית של בזיליקום/עשב לימוני/לוונדר/רוזמרין. כל אלו מפיצים ריח דוחה יתושים. בנוסף ניתן גם להשתמש במבער עם שמן אתרי בריחות של הצמחים הנ"ל.

 

מלכודות עששיות ביתיות

ישנה מלכודת ביתית פשוטה שמכינים מבקבוק 1.5 ליטר: חותכים את חלקו העליון ושופכים לחלק התחתון 0.5 כוס סוכר+כוס מים+כפית שמרים. שמים את החלק העליון כמשפך וככה כל היתושים נכנסים לבפנים מבלי יכולת לצאת. בנוסף ניתן להשתמש בעששית גם בהכנה ביתית: צנצנות זכוכית שבתוכן שמים שמן מצמח ציטרונלה ביחד עם פתיל מכותנה. מדליקים את הפתיל והריח מרחיק את היתושים.

 

לסיכום

כפי שראיתם יש מספר פתרונות המסייעים להימנע מעקיצות היתושים, אך כמובן שאין 100 אחוז ויכול להיות שעדיין תיעקצו אם לא בבית אז בחוץ. לרוב, שימוש בריחות מונעי יתושים עוזרים יחד עם שילוב של רשתות וריסוס. אם אין לכם רשתות, הקפידו לסגור את החלונות בשעת השקיעה שזו השעה שבה היתושות מגיעות ועוקצות. אל תשאירו ברזים פתוחים ולא להשאיר מים עומדים. אחרי החורף הקשה שהיה לנו, מה זה כמה עקיצות לעומת ההנאה של השמש החמה, הים, הכפכפים וה'ינס הקצר. תודו שהתגעגתם.

חייה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
מנעולן אמין
6 טיפים למציאת מנעולן אמין

מציאת מנעולן אמין חיונית להבטחת הביטחון והבטיחות של הבית או העסק שלכם. בין אם אתם צריכים להתקין מנעולים חדשים,