נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תמ"א 38 בישראל – 2020

אנשי עבודה

פרויקטי תמ"א 38 בישראל מובילים תנופת התחדשות ברחבי המדינה, לאחרונה עולים קולות, שהושתקו עקב הבחירות החוזרות ונשנות להביא לביטול הפרויקט שמאפשר לישראלים רבים כל כך, לשפץ את הדירה שלהם להנות מעליית שווי ומתחושת ביטחון מוגברת, בכניסתנו לעשור החדש נשאלת השאלה תמ"א 38 בישראל – 2020 לאן?

מה הוביל השקת קמפיין התמ"א

בתחילת שנות ה-2000 הוצגו בפני הממשלה דו"חות רבים שהעידו שבתים ובניינים רבים, בעיקר כאלה שנבנו במהלך שנות החמישים והשישים, לא עמידים בפני רעידות אדמה ושבמקרה בו אחת כזאת תתרחש, דבר הקורה הישראל לרוב אחת למאה שנים, יש סיכוי גבוהה שבניינים רבים לא יעמדו בה ויקרסו.

האסון האפשרי עודד את ממשלת ישראל לפעולה והיא החליטה לצאת בפרויקט תמ"א 38, במסגרת הפרויקט יכולים דיירים בבניינים להתאגד, לשכור את שירותיו של יזם נדל"ן שישפץ את הדירות, יחזק את היסודות כך שיעמדו בתקנים מודרניים הקשורים לרעידות אדמה ובו זמנית יוסיפו לבניין כשתי קומות, שאותן היזם יוכל למכור ולכסות על הוצאותיו.

בשנים הראשונות של המיזם פרויקט התמ"א נדמה לכישלון לאור העובדה שרק כמות נמוכה למדי של פרויקטים יצאו לדרך, אולם בחמש השנים האחרונות אנו עדים לצמיחה ולפריחה של פרויקטים של תמ"א 38, במיוחד בערים הגדולות, פרויקטים של תמא 38 תל אביב וירושלים מופיעות כפטריות שאחרי הגשם ונדמה שבכל רחוב יש באחת הערים הללו ובערים מרכזיות אחרות מתנהל פרויקט אחד לפחות.

מה הביא לשינוי הגדול?

הגורמים שהובילו לשינוי הגדול בפופולאריות של הפרויקטים מסוג תמ"א 38 הם מגוונים וניתן למנות כמה מהם, הראשון ואולי המשמעותי ביותר הוא שהיזמים למדו לעבוד במסגרת הפרויקטים האלו, בתחילה היזמים לא ידעו לתכנן את העלויות, לא ידעו להבטיח הבטחות ריאליות לדיירים ובאופן כללי בפרויקטים רבים מדי הפסידו יותר כסף ממה שהכניסו כתוצאה ממכירת הדירות.

עם הניסיון הגיעו הידע וההבנה, שמאפשרים ליזמים מצד אחד להרוויח ומצד שני לדעת לעמוד בהבטחות שהם נותנים לדיירים, כך פרויקטים שמערבים יזמים ותיקים ובעלי ניסיון מתנהלים בדרך כלל באופן חלק למדי.

נושא אחר שהביא לעלייה משמעותית בפופולאריות של הפרויקטים הללו הוא העובדה שהמודעות של הדיירים עצמם לפרויקט עלה, לאחר שדיירים ראו פרויקטים אחרים קורמים עור וגידים גם הם רצו להצטרף לחגיגה ולהנות מבניין משופץ, בטוח שערכו עולה.

לבסוף ניתן "להודות" לעלייה המשמעותית במחירי הדיור, בשנת 2020 הרווח שניתן לייצר מארבע או שמונה דירות בתל אביב גבוהה בערך ב-100 אחוז מהרווח שניתן היה לייצר בשנת 2005, זה הגדיל את הכדאיות הכלכלית של הפרויקטים וזה מעודד יזמים רבים יותר להיכנס לתחום ולהתחרות על לב הדיירים.

פרויקט תמ"א 38 יכול להביא לשינוי אדיר באורח החיים של תושבי הבניין שמשתתף בפרויקט, בתקופה קצרה יחסית הם יזכו לשיפוץ מקיף בבניין שלהם, שיבטיח להם דירה חדשהו בטוחה ומשופצת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא שיפוצים ובנייה
שרותים ומקלחון
איך להתקין ניאגרה סמויה

בשנים האחרונות אנו רואים ניאגרות סמויות כמעט בכל מקום, בבתים פרטיים, בתי מלון, צימרים, קניונים ואפילו במסעדות. מבחינה פונקציונלית