עסקים רבים נעזרים בייעוץ עסקי מסיבות שונות, כאשר הסיבה העיקרית מתייחסת לרווחי העסק. כלומר, כיצד למקסם את תדמיתו של העסק ולשפר את המכירות שלו. המאמר יפרט מתי מומלץ להיעזר ביעוץ עסקי.
הסיבות לקבלת יעוץ עסקי
בין אם מדובר על ייעוץ לעסקים גדולים ובין אם על עסקים בינוניים או קטנים, רבים מהעסקים נעזרים ביעוץ עסקי בשלבים מסוימים ומסיבות שונות. למשל, לפני שפותחים עסק, כאשר המכירות נמוכות, כאשר העסק מרגיש שהוא שורד אך רוצה לשפר את הרווחים שלו, כאשר עסק רוצה לשפר את התדמית שלו או למתג את עצמו, להתאים את עצמו לקהל יעד מסוים, לדעת לשווק את העסק בצורה נבונה וחסכונית, להכשיר צוות עובדים וכד'. כל הסיבות הללו יצטרכו סיוע חיצוני, אובייקטיבי ואפקטיבי של אנשים מומחים שיודעים לבנות אסטרטגיות שיובילו את העסק למטרה שלו.
מתי מומלץ להיעזר ביעוץ עסקי?
חשוב להבין שלא ניתן לחכות לפשיטת רגל או הסתבכות כלכלית שתגרום לעסק לקבל יעוץ עסקי. להיפך, היעוץ העסקי מונע התדרדרות מאחר שליועצים יש ידע מקצועי על מנת שהעסק יגבש אסטרטגיות מכירה באמצעות פילוח השוק שאליו העסק פונה. כלומר, אסטרטגיות שיסייעו לעסק להיות לפני המתחרים שלו, הדרכה של צוות ותפעול נכסים דיגיטליים על מנת לשווק את העסק טוב יותר וכן הלאה. במילים אחרות, לא מגיעים למצב בו העסק שורד ללא רווחים. למרות זאת, ישנם עסקים שחייבים יעוץ עסקי כדי לשרוד ולכן חשוב להיות עם אצבע על הדופק.
האם ניתן לשפר את יעילות העסק באמצעות העובדים?
בהנחה שהעסק שורד בקושי ואותן פעולות שיווקיות נעשות באמצעות העובדים של העסק, סימן שמשהו לא תקין והעסק עלול להמשיך לעמוד במקום, ואף גרוע יותר. כאן נכנס לתמונה היעוץ העסקי שהינו גורם חיצוני ואובייקטיבי. תפקידו להדריך את צוות העובדים כיצד לשפר אסטרטגיות ולפקח על כך. הבדל נוסף הוא שהייעוץ העסקי מתעדכן ומתחדש ביכולות שיווקיות וטכניקות שונות אותן העובדים אינם מכירים ללא הדרכה מתאימה.
השלבים של הייעוץ העסקי
בשלב הראשון היועץ העסקי ילמד להכיר את העסק ואת צרכיו, הוא יבדוק הכנסות מול הוצאות, מטרות, יעריך את מצב העסק ויזהה מהן נקודות החולשה והחוזק של העסק. בשלב השני לאחר שהיועץ יקבל תמונה של העסק הוא יבנה תכנית פעולה על ציר זמן כדי שהמטרות יושגו. התוכנית תשלב אסטרטגיות שיביאו לתוצאות אפקטיביות.
מה ייתן לכם היעוץ העסקי?
מלבד כל מה שצוין, היעוץ העסקי מעניק תמיכה וליווי לכל אורך השינוי אליו רוצים להגיע בעסק ולכן נוצרת בין היועץ לבין מנהלי העסק כימיה המאפשרת קידום מכירות אפקטיבי יותר. ככל שהמטרות של העסק יוגדרו ויעשה ניתוח מיטבי של צרכי העסק במשך פרק זמן ארוך, כך התוצאות יהיו טובות יותר ולהשקעה הכספית הכרוכה בייעוץ תהיה תמורה.