נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

4 תכונות שתרצו שיהיו לעורך הדין שלכם

רשלנות רפואית

כולנו היינו מעדיפים להעביר את החיים עם מינימום חיכוכים, דרמות ומקרי קיצון. אולם החיים לא תמיד יבואו לקראתנו, ולכן יש מגוון מקרים בהם לא תהיה ברירה אלא להיעזר בשירותיו של עורך דין טוב. אך מיהו עורך דין טוב? ישנם עשרות תחומים בהם מתמחים עורכי הדין השונים, אולם יש מספר תכונות מנצחות שהופכות את עורך הדין שלכם לאידיאלי. 

 

אחד התפקידים המורכבים בעולם

מאז ומתמיד, עורך דין נחשב לאחד התפקידים הקשים ביותר בעולם. מדובר בתחום המתפצל לעשרות התמחויות שונות, לימודים תובעניים ותקופת התמחות ארוכה. השם שהולך לפניהם לא תמיד יעשה עימם חסד, אך מדובר במשרה מפרכת, מתגמלת לפרקים, אך כזאת שדורשת סט תכונות מגוון ויכולת תמרון תוך כדי תנועה.

עורכי דין בתחום הליטיגציה יילחמו עבור לקוחותיהם בבית המשפט, עורכי דין לענייני מיסים מתנהלים אל מול רשויות המס העוצמתיות במגוון פרשות, ועורכי דין רשלנות רפואית באים לתבוע את הפיצויים והצדק המגיע לנפגעים. עורך דין מומלץ בתחום הנ"ל, הוא עו"ד כפיר דיין דובב- עו"ד רשלנות רפואית ונזיקין.

 

אסרטיביות ללא אגרסיביות

אחת התכונות המובילות של כל עורך דין, ללא קשר להתמקצעות שלו, היא אסרטיביות. בסופו של היום, רוב עורכי הדין נדרשים לייצג את האזרח הפשוט מול גורמים רבי עוצמה כמו רשויות מס, תאגידים, גופים ממשלתיים, אפילו המדינה עצמה.

עורכי דין אגרסיביים מדי יפעלו בכוחניות שלא תביא את התוצאות הטובות ביותר עבור לקוחותיהם, אך אסרטיביות היא הכרח עבור כל עורך דין באשר הוא, תוך מתן כבוד מצד אחד אך עמידה על עקרונותיו מצד שני.

 

לחשוב מחוץ לקופסה

כאמור, עורך דין טוב יודע כמה התנהלות משפטית עשויה להיות מפותלת ודינמית, ולכן נדרש לתמרן תוך כדי תנועה ולחשוב מחוץ לקופסה. עורך דין בעל חשיבה מקובעת לא יידע להתמודד עם התפתחויות בלתי צפויות בתיק ועלול להסתכן בהפסד.

יש לבחון את הכלים העומדים לרשות עורך הדין בכל מקרה לגופו, ולכל מקרה יש נסיבות משלו. עורך דין יצירתי יידע למצוא את הפתרון שיעבוד לכל הצדדים ויכול לחסוך ללקוחותיו זמן רב וימנע גם הוצאות מיותרות.

 

אנושיות

לצד האמירות הציניות, עורכי הדין בוחרים בדרך זו במידה מסוימת על מנת לסייע לאנשים. עורך דין טוב חייב להיות אמפתי ללקוחותיו, לדאוג לצרכיהם, ולפעול ברגישות בנושאים המצריכים רגישות, כמו למשל ענייני גירושין. עורך דין מקצועי שיש בו חמלה ואמפתיה כלפי עבודתו, יידע למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבור הלקוח שלו וידאג לאינטרסים שלו בצורה מיטבית.

 

יכולת משא ומתן גבוהה

רטוריקת משא ומתן היא כלי הכרחי בידיו של כל עורך דין טוב. תביעות רבות לא מבשילות לכדי גזר דין, אלא לעיתים קרובות הצדדים מעדיפים לנהל משא ומתן על מנת להגיע לעסקת טיעון. עורך דין שיודע לשאת ולתת תוך ראייה רחבה של שני הצדדים יביא לתוצאות משביעות רצון עבור לקוחותיו, כאשר תהיה מדובר בעסקה הוגנת שתאושר על ידי השופט.

עורך דין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין