נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תאונת דרכים – האם יש השלכות על רישיון הנהיגה

פטיש

אם הגעתם למדריך הנוכחי, אתם כנראה חוששים על עתיד רישיון הנהיגה שלכם ואתם לא לבד. נהגים רבים במדינת ישראל מוצאים את עצמם לא פעם לוקחים חלק בתאונת דרכים קלה או קשה והדבר גורם להם לחשוש מאיבוד רישיון הנהיגה שברשותם. יצאנו לבדוק האם באמת יש השלכות על הרישיון לאחר מעורבות בתאונת דרכים וחזרנו עם כל התשובות שאתם חייבים לדעת בנושא.

 

כמה מילים על הרקע לכתיבת המדריך

את מדריך זה החלטנו לכתוב לאחר שחבר טוב שלנו היה מעורב בתאונת דרכים שנגרמה בגלל רשלנות מצדו. התאונה אירעה לפני כמה שנים, כשהוא חזר ביום שגרתי ממקום העבודה שלו בזמן שהיה עייף מאוד. הוא עצר בצד הדרך להתרעננות וכשחשב שהוא כבר יכול לחזור לכביש, הוא אותת ופנה מיד שמאלה, כדי "להשתלב" בתנועה. הבעיה הייתה, שהוא שכח שעליו להמתין כמה רגעים שהכביש יתפנה, והוא פגע ברכב שהיה מאחוריו ולא הספיק להגיב. החבר פנה אלינו כדי לבדוק אם הוא עלול לאבד את הרישיון שלו בעקבות התאונה הקשה שנגרמה בגללו ואנחנו מיד יצאנו לבדוק פרטים בנושא והתחלנו לכתוב על כך מדריך מקיף.

 

יש קשר בין תאונת דרכים לבין רישיון  הנהיגה

ערכנו בירור מקיף ברחבי הרשת ופנינו למומחים בתחום כדי להבין האם קיים קשר בין השניים. גילינו שאכן יש שני עונשים אפשריים לנהג שהיה מעורב בתאונת דרכים. האפשרות הראשונה היא פסילת רישיון לזמן משתנה בהתאם לחומרת תאונת הדרכים. אם אתם רוצים לבחון באופן מדויק מהו משך הזמן שרישיון הנהיגה שלכם צפוי להיות פסול בו, אתם יכולים להיכנס לאתר ולגלות.

 

פרטים אודות פסילת הרישיון לפי חומרת התאונה

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים וזה לא משנה כמה קלה או חמורה היא הייתה, אתם צפויים באופן אוטומטי לקבל פסילת רישיון של כ- 60 יום. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים קטלנית, כמו זו שחבר שלנו היה מעורב בה, אתם צפויים לקבל שלילת רישיון ל – 90 יום. במצב שכזה, ההחלטה לגבי שלילת הרישיון תהיה בידיו של קצין משטרה.

 

לעיתים בית המשפט מאריך את תקופת הפסילה

כדאי שתדעו שישנם מצבים שבהם ניתנת לכם פסילה ל – X  זמן, אבל לאחר זמן מה, אתם עשויים לקבל הודעה כי בית המשפט החליט להמשיך את תקופת הפסילה שלכם. מדובר בעצם בפסילה מנהלית שניתנת על ידי קצין במשטרה. כך שבעצם, הפסילה יכולה להתארך עד שיסתיימו ההליכים המשפטיים כנגדכם בעקבות המעורבות שלכם בתאונה. את התשובה הסופית לגבי פסילת הרישיון, אתם תוכלו לקבל לאחר שיסתיימו ההליכים המשפטיים נגדכם.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן כל המידע שאתם צריכים לדעת בנוגע למעורבות בתאונת דרכים ופסילת רישיון הנהיגה שלכם. אנו מאחלים לכם שלא תדעו תאונות דרכים ופסילות רישיון בחייכם. בהזדמנות זו נבקש מכם, סעו לאט ובזהירות.

רכב לאחר התנגשות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין