נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שלא יעבדו עליכם! סימנים לדעת שהמצבר הלך

הסוללה מתה

בתחום הרכבים הממונעים, מעטים הדברים שהם קריטיים כמו מצבר תקין. המצבר של הרכב שלכם הוא הלב של המערכת החשמלית שלו, המספק את הכוח הדרוש להתנעת המנוע ולהפעלת רכיבים חיוניים. בהתאם לחשיבותו, זיהוי הסימנים של מצבר שעומד לסיים את תפקידו, הינו חיוני כדי להימנע ממצבים לא נוחים. להלן כמה סימנים עיקריים לכך שמצבר הרכב שלכם מתקרב או הגיע לסופו.

 

התנעת מנוע איטית

אם אתם מבחינים בצליל התנעה איטי כשאתם מנסים להתניע את הרכב שלכם, זה יכול להיות סימן שהמצבר שלכם נפרד מכם. מצבר תקין צריך לספק את הכוח הדרוש להתנעת המנוע בצורה חזקה ויעילה. לעיתים, המצבר נהרס לחלוטין ללא התרעה מוקדמת כך שעולה צורך להחליף אותו בצורה מיידית. במקרים כאלו, כדאי לפנות לשירות של החלפת מצברים עד הבית ולפתור את הבעיה בהקדם האפשרי.

התנעת מנוע

אורות חלשים

כאשר האורות של הרכב שלכם, הן הפנימיים והן החיצוניים, נראים עמומים מהרגיל, זו אינדיקציה ברורה לכך שהמצבר מתקשה לבצע את העבודה שלו. אורות עמומים מרמזים על ירידה בכוח החשמל, לעתים קרובות בגלל מצבר חלש או גמור. במידה והמצבר שובק חיים באופן פתאומי, יש לפנות לשירותים של מצבר עד הבית בנתניה או בכל מקום בו הרכב נתקע.

 

בעיות במערכות החשמליות

מצבר גמור עשוי לבוא לידי ביטוי באמצעות תקלות חשמליות, כמו חלונות חשמליים שנעים לאט מהרגיל או תקלה ברדיו ואביזרים אחרים. סימנים אלו מדגישים את הקושי של המצבר לספק זרימת חשמל עקבית ויעילה.

 

אלקטרוניקה פגועה

מרבית כלי הרכב  מצוידים ברכיבים אלקטרוניים שונים, ומצבר תקול או גמור עלול לגרום למערכות הללו לא להגיב כראוי או בכלל. אם אתם נתקלים בבעיות עם נעילות החשמל, שלט המפתחות או מערכת המולטימדיה, הגיע הזמן לבדוק את המצבר ואולי גם להחליף אותו.

 

ריח רע

במקרים מסוימים, ריח של ביצה רקובה או גופרית עשוי להצביע על מצבר שנטען יתר על המידה או כזה שדולף. אם אתם מזהים ריח כזה, חשוב מאוד לטפל בבעיה בהקדם כדי למנוע נזק נוסף.

 

גיל המצבר

כמו כל הרכיבים, למצברי רכב יש אורך חיים מוגבל. אם המצבר שלכם הוא בן יותר משלוש עד חמש שנים, כדאי לעקוב מקרוב אחר הביצועים שלו. חשוב לזכור כי מצברים ישנים חשופים יותר לכשלים, במיוחד בתנאי מזג אוויר קיצוניים.

 

כך תדעו שהגיע הזמן להחליף מצבר

הבנת הסימנים של מצבר רכב גוסס חשובה למדי כדי לשמור על תחזוקה של הרכב ולמניעת תקלות. לשם כך, בדקו באופן קבוע את המצבר שלכם והיו קשובים לכל הקולות, הריחות או ההתנהגויות החריגות שהרכב שלכם מפגין.

אם אתם מבחינים באחד מהסימנים שתיארנו, שקלו לבצע בדיקה או החלפה של המצבר שלכם כדי להבטיח שימוש יעיל ואמין ברכב. אל תתנו למצבר גמור לתפוס אתכם לא מוכנים – הישארו ערניים וטפלו בבעיות פוטנציאליות לפני שתמצאו את עצמכם תקועים בחנייה או באמצע כביש סואן.

הסוללה מתה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי