נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שיימינג ברשת – האם זה נחשב ללשון הרע

עורך דין לשון הרע

ה"שיימינג" קיבל את שמו הרשמי ממש לפני כמה שנים. זאת לאחר שגולשים רבים מצאו את עצמם כותבים חוות דעת או טיעונים פוגעניים על אנשים, עסקים ועוד. יש מי שנזהרים לפני שהם כותבים הודעות שיימינג וזאת מתוך חשש שהדבר יוביל ללשון הרע. אם אתם נמנים מבין אלו וגם אם לא, כדאי שתקראו את השורות הבאות ותגלו האם זה נחשב ללשון הרע, ואם כן – מה העונש שקבוע על עוברי החוק?

 

הגורמים שסייעו לנו לכתוב את המדריך

המדריך הנוכחי נכתב תוך סיוע מצד גורמים שמבינים דבר או שניים בלשון הרע ושיימינג. מדובר בגולשים שנתבעו בעבר. אתם וודאי תוהים איך הגענו אליהם, אז נשתף אתכם שכתבנו פוסט ברשת חברתית מוכרת וביקשנו מהגולשים בה לפנות אלינו במידה והם כתבו שיימינג בעבר ונתבעו על כך. שכן, זו הדרך הטובה ביותר להבין אם מדובר בלשון הרע. זו ההזדמנות להודות לכל אלו שסייעו לנו בכתיבת המדריך. אנו לא יכולים לציין את שמם, בגלל שהם בחרו להישאר אנונימיים.

 

שיימינג ברשת  – מה זה בכלל?

אם שמעתם על המושג שיימינג אבל אתם לא יודעים במה מדובר, כדאי שתדעו קודם כל מהי ההגדרה של זה. שיימינג זה בעצם מצב שבו מישהו כותב או אומר מילים פוגעניות על אדם אחר. למשל, אם שירה תכתוב פוסט בפייסבוק והיא תציין בו שהמסעדה שבה היא אכלה היום הייתה גרועה, לא טעימה ולא נקייה בכלל, היא עשויה למצוא את עצמה עומדת במשפט תוך ליווי של עורך דין לשון הרע. אמנם זו דעתה בנושא, אך מדובר בהוצאת לשון הרע.

 

שיימינג ברשת – האם זה נחשב לשון הרע?

אם קראתם את הפסקה הקודמת בעיון, אתם וודאי הבנתם מבין השורות שיש קשר בין שיימינג לבין לשון הרע. שכן, שיימינג זו מילה נרדפת ללשון הרע. אם נציין לרגע את הפירוש של המושג בעברית, נגלה כי בפעולה שגורמת למבוכה (בלשון המעטה) עבור הצד הנפגע. מבוכה זו נובעת בעצם מלשון הרע. כך שבעצם יש קשר ישיר בין השניים.

 

עברתם שיימינג? עשיתם שיימינג? כדאי שתפנו אל עורך דין לשון הרע

אם עברתם שיימינג על ידי אדם אחר או שאתם בעצמכם עשיתם שיימינג למישהו וקיבלתם איומי תביעה, כדאי שתפנו בהקדם לעורך דין לשון הרע (כן, יש עורך דין כזה). שכן, אתם צריכים תמיכה משפטית. כדי שתבינו שאתם צריכים לפנות אל עורך דין שכזה בהקדם, נציין בפניכם כי תביעות מסוג זה עשויות להוביל את הפוגעים לשלם עד 100 אלף ₪. אז לא משנה באיזה צד אתם, תעשו לעצמכם טובה ותפנו אל עורך דין.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את כל המידע הדרוש לכם על שיימינג ברשת והקשר שלו ללשון הרע. מאחלים לכם שלא תדעו מהשניים האלו לעולם.

עורך דין לשון הרע

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין