נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו שיטות ישנן לאיתור נזילות

לזהות דליפות

קיבלתם חשבון מים גבוה באופן מוגזם ואתם חוששים שיש לכם נזילה סמויה בבית? או שהקירות בבית העסק שלכם התחילו להרגיש לחים ורטובים ואתם חושבים שהצטברו שם מים בעקבות נזילה כלשהי? קיימים מספר מצבים שנגרמים בעקבות נזילה בצנרת הפנימית שלכם, וכדי לפתור את הבעיה קודם כל חשוב לאתר את מקור הנזילה. אז מהן השיטות השונות לאיתור נזילות?

 

בדיקה ידנית

לעיתים הנזילה לא מסתתרת במעבי הקירות אלא היא גלויה וניתן לראות אותה בעין בלתי מזוינת. בשיטה זו איש המקצוע למעשה יבצע בדיקה חזותית של האיזור שבו יש חשד לנזילה ויחפש אחר סימני מים או לחות. כדי לפנות לאיש מקצוע בתחום הקליקו כאן.

 

איתור נזילות אקוסטי

קיימים מכשירים מיוחדים בשוק האינסטלציה שמצליחים לאתר נזילה באמצעות צלילי מים זורמים. המכשיר למעשה קולט את המים הזורמים ומצליח לספר לנו היכן מקור הבעיה.

 

מצלמה תרמית

השיטה הנפוצה ביותר היא שימוש במצלמה תרמית. המצלמה עובדת על טכנולוגיית קרני אינפרא אדומות, קרניים שרגישות לחום וכך יכולות לזהות את הפרשי הטמפרטורה באיזור בו הן נמצאות. למה יש הפרשי טמפרטורה בעת נזילה? מה שקורה בתהליך שימוש במצלמה תרמית הוא שמחממים מבעוד מועד את מערכת המים הביתית.

ברגע שהמים מתחממים ניתן לראות את מערכת הצינורות במכשיר בהתאם לחום שעובר דרכן. כשיש נזילה באחד מהצינורות- המים החמים יזלגו דרך החור ויגיעו למקום אחר מחוץ למערכת הצינורות הקיימת. המכשיר יוכל לראות זאת בזכות חום המים שנזלו והטמרפטורה שעלתה באיזור זה. תהליך זה עלול לקחת כמה שעות, וזאת כמובן בהתאם לגודל הדירה.

 

בלון לחץ

בשיטה זו תהיה הפעלת לחץ על מערכת הצינורות שלכם. איש המקצוע יוכל לאתר ירידה בלחץ באיזורים מסויימים, דבר שעלול להעיד על דליפה במיקום הזה.

 

שיטות נוספות

קיימות עוד שיטות שאינסטלטורים שונים משתמשים בהם בעת איתור נזילות. יש את שיטת בדיקת הצבע, בה מחדירים צבע לא רעיל למערכת הצינורות ולאחר מכן בודקים את נוכחות הצבע בנקודות החשודות לדליפה. יש רשתות מים חכמות שמשתמשות בטכנולוגיית חיישנים מתקדמת, יש מכשירים עם חיישני גז ועוד.

 

איך בוחרים שיטה לאיתור נזילות?

השיטה המתאימה תהיה תלויה בנסיבות הספציפיות של הדליפה, במיקום ובסוג מערכת הצינורות. איש מקצוע יידע לבחור את השיטה שתתאים לכם ביותר.

 

מדוע חשוב לקרוא לאיש מקצוע לאיתור נזילות?

קודם כל, נזילות יכולות להוביל לפגיעה בנכס שלכם ולעיתים לגרום לנזק שקשה מאוד לתקן לאחר מכן. בנוסף נזילה גם תפגע לכם בכיס- חשבון המים שלכם עלול לקפוץ באופן משמעותי וחבל. ברגע שתקראו לאיש מקצוע לאיתור נזילות תוכלו להתקדם אל עבר פתרון הבעיה. וכמובן, אתם לא תוכלו לבצע פעולה זו בעצמכם. יש צורך באיש מקצוע בעל הידע, המיומנויות והציוד המיועד לצורך איתור נזילות.

לזהות דליפות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי