נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית בלידה

חדר לידה

לידתו של ולד חדש היא העת הרגישה ביותר לוולד עצמו, כמו גם ליולדת. בזמן הלידה, כל אחד מהצעדים מרגע שהתהליך התחיל ועד לסיום הלידה וחיתוך חבל הטבור, הוא בעל חשיבות עליונה. במהלך הלידה חייב הצוות הרפואי כולו להיות מרוכז ולעקוב אחרי כל סימן לחריגה מהתהליך הרגיל.  המכשור המודרני, יחד עם אמצעים מודרניים נוספים, מאפשר לצוות הרפואי לנטר את התהליך ולפקח עליו טוב יותר מאי פעם. עם זאת, למרות הטכנולוגיה המתקדמת ולמרות ההכשרה האיכותית של רופאים ואחיות בישראל, עדיין קורים מדי פעם בפעם אירועים של רשלנות רפואית בלידה. מהי ההגדרה של רשלנות רפואית? מה בין רשלנות רפואית בלידה, לבין אירוע רפואי אחד, שגרם נזק לתינוק? בשורות הבאות נשיב בקצרה לשאלות הללו.

תינוק שנולד

רשלנות רפואית – מה זה בכלל

רשלנות רפואית הינה אירוע יחיד או מתמשך, שבו רופא אחד או יותר, ובכלל זה צוות רפואי שביצע פעולה רפואית באדם, טעה בשיקול הדעת בזמן הטיפול בחולה. רשלנות רפואית בלידה, למשל, יכולה להיגרם אם וכאשר הצוות הרפואי לא שם לב, או התעלם מסימני מצוקה של העובר במהלך הלידה, ולא חילץ את הוולד בזמן באמצעות ניתוח קיסרי. רשלנות רפואית מסוג אחר, היא התעלמות מתלונות חוזרות ונשנות של מטופל, כאשר בעקבות כך נגרם לו נזק רפואי ובריאותי. ככל שעובר הזמן וככל שהטכנולוגיה מתמתחת, כך משתכללים האמצעים המאפשרים בדיקה נאותה של פעולה רפואית כל שהיא, והגעה למסקנה נחרצת אם מדובר ברשלנות רפואית ואם לאו.

רשלנות רפואית בלידה וכל השאר

רשלנות רפואית בלידה, היא פעולה רשלנית שבה נקט הצוות הרפואי, כולו או חלקו, תוך כדי תהליך הלידה של צינוק חדש. לחילופין, גם העדר פעולה במקום שבו היה צורך לנקוט בה, יכולה להיחשב, ואכן נחשבת במקרים רבים, כרשלנות רפואית. חוץ מתהליך ההיריון והלידה, רשלנות רפואית מתקיימת גם בתחומים שונים ברפואה. ואולם התוצאות של רשלנות רפואית בלידה הן בדרך כלל חמורות ביותר, ועלולות להשפיע לרעה על הוולד שנים רבות לאחר האירוע, ובמקרים רבים לאורך כל חייו של הרך הנולד. כך למשל, העדר חמצן בתהליך הלידה, שהצוות הרפואי התעלם ממנו או לא נתן לו את תשומת הלב הנדרשת, עלול לגרום לכך שהוולד ייוולד עם בעיות פיזיולוגיות ומוטוריות קשות. הבעיות הללו יהפכו אותו בחלק ניכר מהמקרים לנכה, שיהיה תלוי בזולתו לאורך כל חייו.

לאור האמור לעיל, גם הפיצויים הנפסקים לטובת הזוכים במשפטי רשלנות רפואית, הם גבוהים ומשמעותיים. הפיצויים אמנם לא יחזירו לילד את הבריאות, אבל יסייעו להורים שלו לטפל בו כהלכה, ולו עצמו להתגבר על המשברים שעוד צפויים לו במהלך חייו.

אם יש לך עניין בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואי, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב בדרך להצלחה בתביעה, וקבלת פיצוי הולם משרד עורכי דין פייל ושות' מתמחה בטיפול בתחום הזה, והמקצוענים שלו ישמחו לעזור לכם מרגע הפנייה ועד לסיום המוצלח של התביעה.

רוצים עוד מידע? לפרטים נוספים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמנים חיוניים
10 יתרונות לשמן אתרי

שמנים אתריים צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הרבים והשימושים הרב-תכליתיים שלהם. שמנים אתריים מופקים מצמחים בתהליך של

מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל
מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל?

ורטיגו היא תופעה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא מאופיינת בתחושת סחרחורת, המלווה לרוב בבחילות ובקושי לשמור על