נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עמדת דפיברילטור – העמדה החשובה שעשויה להציל ממוות

דפיברילטור

מכשיר ייחודי מסוג AED שמשולב בעמדה מתאימה, נגישה, מאובטחת ונוחה יכול להיות ההבדל בין חיים ומוות. במאמר הבא נסביר איך בוחרים את המכשיר, כיצד מכינים את העמדה ואיפה הכי חשוב למקם אותה.

מכשיר דפיברילטור מסוגל להחזיר את קצב הלב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי. את השוק החשמלי נותנים באמצעות שתי אלקטרודות, שמוצמדות לגוף החולה בסמיכות ללב בעיקר במצבים של פרפור חדרים או סוגי טכיקרדיה מסכנות חיים אחרות. בפועל, מדובר על פעולת החייאה קריטית שצריכה להיות חלק בלתי נפרד מכל סביבה שבה נמצאים בני אדם – בין אם מדובר על אנשים בריאים ובעיקר על חולי לב בסיכון גבוה.

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לשלב את המכשיר הייעודי, שמכונה גם AED בגלל ראשי התיבות של המילים Automatic External Defibrillator, בסוגים שונים של עמדות מתאימות. היתרון של שילוב המכשיר בעמדה הוא שכך יודעים לאן להגיע על מנת לבצע את הפעולה ושניתן להבטיח נגישות גבוהה גם בשעת חירום. מעבר לכך, העמדה שעשויה להציל ממוות גם מעניקה תחושת ביטחון.

 

באיזה מקומות מאוד חשוב לשלב את העמדה?

מכשיר ייחודי שמשולב בעמדה מתאימה חייב להיות נגיש במקומות שונים. ראשית, הוא מתאים עבור מקומות עבודה, מרכזי קניות, מכוני כושר, אולמות ספורט, אולמות אירועים, מוסדות ציבור וכן הלאה. מלבד העובדה שכדאי לשלב את העמדה עם המכשיר הזה במקומות אלו משום שבדרך כלל יש בהם המון אנשים, צריך לזכור שלפעמים החוק מחייב זאת.

שנית, כדאי לשלב את המכשיר בבתים פרטיים שבהם חיים מבוגרים או חולי לב. במקומות כאלה, כל בני המשפחה צריכים לדעת איפה בדיוק העמדה נמצאת ואיפה פותחים אותה. לאחר מכן, כל שנותר הוא להצמיד את האלקטרודות ללב המטופל ולבצע את הפעולה באופן בטיחותי ומבוקר. למעשה, גם לפי הנחיות של משרד הבריאות וגם לפי הנחיות של מגן דוד אדום, מאוד חשוב להציב את העמדה בכל מקום אפשרי. לפי גורמים מוסמכים אלו, פריסת העמדה ויחד איתה מכשירים מתאימים יכולים להוריד את שיעורי התמותה מדום לב וכאמור להציל חיי אדם.

 

איזה מכשיר מתאים לכל עמדה?

הבעיה היחידה היא שגם עמדה נגישה, מאובטחת ונוחה לא בהכרח מבטיחה ביצועים טובים של המכשיר. על מנת לשלב בין היעילות של העמדה לבין האפקטיביות של המכשיר בפרט ושל פעולת הדפיברילציה בכלל, צריך לבחור את הדגם המתאים. את הדגם המתאים של דפיברילטור בוחרים לפי המפרט ותקופת האחריות. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי להתאים בין המכשיר לבין המטרות שאותן מנסים להשיג – כמו למשל לפי רמת הסיכון של קהל היעד. לאחר מכן, כל שנותר הוא להשוות בין המכשירים לפי מחירים ולהביא בחשבון גם המלצות אובייקטיביות.

התקף לב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמנים חיוניים
10 יתרונות לשמן אתרי

שמנים אתריים צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הרבים והשימושים הרב-תכליתיים שלהם. שמנים אתריים מופקים מצמחים בתהליך של

מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל
מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל?

ורטיגו היא תופעה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא מאופיינת בתחושת סחרחורת, המלווה לרוב בבחילות ובקושי לשמור על