נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נעלי צעד ראשון – למה זה חשוב להתפתחות הילד

Pexels / Pixabay

"ברגליים יחפות נמשש וכה נאהב רגב קיץ חם וטוב ושיבולת של זהב על רגלינו חיש נשים נעלינו היפות משעולי שדה נכיר ברגליים יחפות" (דוד אגמון).

לפעוטות, ההליכה הכי בריאה וטובה, היא הלכה ברגליים יחפות. כך הרגל מתפתחת בצורה הנכונה והבריאה ביותר. אמנם כשהפעוט גדל ומתחיל לעשות את צעדיו הראשונים, לבריאותו והתפתחותו כדאי לקנות לו את נעליו הראשונות.

 

מתי קונים?

חשוב מאוד לתת לפעוט ללכת ככל שניתן ברגליים יחפות. אם הפעוט עדיין יושב רוב הזמן בעגלה ורק מתחיל לעמוד, עדיף לתת לו להמשיך להיות יחף. אמנם כאשר הפעוט עושה את הצעד הראשון ומתחיל להנות ולהתנסות בהליכה, זה הזמו המתאים לקנות לו את הנעליים הראשונות, לצעדים הראשונים.

 

איך בוחרים?

כדי לשמור על התפתחות נכונה של הילד, כדאי לברר מספר דברים כאשר בוחרים לו את נעלי צעד ראשון שלו. כדאי לשים לב למבנה הנעל שמתאים לכף רגלו של הפעוט ונותן מרווח לאצבעותיו ומקום לרגל להמשיך לגדול. כדאי שהסוליה תהיה כמה שיותר שטוחה (ללא עקב בולט) ושהנעל עצמה תהיה קלת משקל ככל שניתן.

 

למה זה חשוב?

כאמור, הדבר הבריא ביותר הוא לתת לפעוט להסתובב כמה שיותר ברגליים יחפות. אמנם בגלל הסכנות הרבות שטמונות בחוץ (זכוכיות, אבנים, משטחים בעיתיים וכדומה) צריך לעטוף את רגלו של הפעוט, בדיוק כמו את רגליו של המבוגר. לכן, כדאי לנעל הראשונה להיות כמה שפחות מורגשת, כמה שיותר דומה לחוויה של הליכה יחפה. וכן, כדי שהרגל תוכל להמשיך לגדול כצורה נכונה, צריך לתת לה מרווח ומקום לעשות זאת. כדאי להקפיד על כללים אלו עד גילי 7 עד שמונה, שעד אז מבנה כף הרגל ממשיך להתפתח.

 

איזה סוג?

הנעל צריכה לשבת על הרגל בצורה אופטימלית. לכן, עדיף לקנות נעל עם שרוכים שמקנה מגוון אפשרויות, בהתאם לכף הרגל של הפעוט, להצמיד את הנעל לרגלו בצורה נוחה ורצויה. ע"כ, עדיף שלא לקנות כפכפים או נעלי גבוהה, אלא נעל רגילה מכל סוג ולא משנה החברה או המותג.

לכו למדוד

מומלץ מאוד לקחת את הפעוט לחנות הנעליים ולמדוד את הנעליים הרצויות בשעה שהוא עומד ולא יושב בעגלה. רק במצב כזה, ניתן להבין בדיוק מה מידת הפעוט, שכן הנעל מתרחבת כאשר הוא לובש אותה בפעם הראשונה. מכאן, שהנעל מקבלת את הצורה של הפעוט הספציפי הזה ולכן אין להעביר אותה לפעוט אחר, למען התפתחות תקינה ונכונה של כף הרגל הספציפית של ילדך.

 

מתי מחליפים?

כדאי לבדוק לעיתים תכופות את התאמת הנעל שקניתם לרגלו של הפעוט. בד"כ, מחליפים את נעלי הצעד הראשון לאחר שלושה חודשים. אמנם, כל פעוט מתפתח בקצב שלו, ולמען בריאותו, הקפידו לבדוק ככל שנית ובמקרה הצורך, לא להתבייש ולקחת את הפעוט לקנות נעליים חדשות.

נעלי צעד ראשון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמנים חיוניים
10 יתרונות לשמן אתרי

שמנים אתריים צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הרבים והשימושים הרב-תכליתיים שלהם. שמנים אתריים מופקים מצמחים בתהליך של

מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל
מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל?

ורטיגו היא תופעה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא מאופיינת בתחושת סחרחורת, המלווה לרוב בבחילות ובקושי לשמור על