נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי תדע שאתה חייב עו"ד בתחום הביטוח?

פסיקה

עורך דין בתחום הביטוח אמנם יכול לסייע לקבל פיצויים אך בתמורה הוא גם לוקח שכר טרחה.

מתי בכל זאת חייבים עו"ד בתחום הביטוח?

בדומה לכל שימוש בשירות של איש מקצוע, גם שימוש בעורך דין, ובייחוד עורך דין ביטוח, לא כל כך חד משמעי מבחינת מתי להשתמש בשירותיו ומתי ניתן להסתדר לגמרי לבד או בעזרת מידע מהאינטרנט לדוגמא. כאשר מדובר בעורך דין ביטוח, מן הסתם חייב להיות קשר, איזה שהוא הליך אשר מתקשר לביטוח כלשהוא, באם זה ביטוח רכב, ביטוח דירה או ביטוח חיים.

 

עורך דין ביטוח

קודם כל, מדובר בעורך דין. אדם בעל ידע במשפטים אשר עבר הסמכה להיות עורך דין. כל בעל מקצוע שכזה מתמחה בסוג דינים מסוים, בו הוא מתמקצע ושולט בכל המידע הרלוונטי על מנת להיות ולספק את השירות הכי טוב שאנשים צריכים במקרים בתחום הזה. התמחות בתחום הביטוח היא יחסית רחבה, ניתן להתמחות בתביעות ועבודה מול ביטוח לאומי, תביעות של חברות ביטוח רכב בעקבות תאונה ותביעות בעקבות נזק לדירה או חס וחלילה נזק פיזי וגופני.

 

תביעת ביטוח

לא משנה באיזה ביטוח מדובר, כאשר אדם אשר מבוטח בפוליסה בחברת ביטוח מסוימת, חווה אירוע אשר בעקבותיו הדבר אשר מבוטח ניזוק, עליו לתבוע את הביטוח. תביעת הביטוח, בניגוד לכך שנשמעת כמו הליך המצריך הגעה לבית משפט ודיבור מול שופט, היא בצעם הגשת טפסים מסוימים לחברת הביטוח. על פניו נשמע פשוט ובהחלט נשמע כי לא צריך עורך דין.

 

סימני שאלה מול הביטוח

למרות שהליך תביעת הביטוח נשמע פשוט, בפועל לא תמיד כך הדבר. קודם כל, כאשר ישנו ספק בנוגע לנכונות של הסיפור שלכם, התאונה שחוויתם, האירוע הרפואי או הקשר של המקרה לעבודה בה אתם עובדים, יש צורך בעורך דין. הוא יסייע להוכיח כי הטענה שלכם נכונה ולהגן על האינטרסים שלכם. גם אם התביעה לא תגיע להיות מול שופט.

 

מצב רפואי מגביל

עורך דין, נוסף על כך שהוא שולט בתחום ועל כן יכול להצליח לשכנע היכן שאתם לא, גם עובד בתחום, תפקידו לזכות בתביעות ביטוח ולהביא ללקוחות שלו את מה שמגיע להם. עקב כך, כאשר אדם חווה או נתון במצב רפואי מגביל, הוא אינו מעדיף או יכול להתעסק בהליכי התביעה, על כן, כאן גם כן מומלץ לשכור עורך דין שיעשה זאת במקום.

כל עבודה או התנהלות מול הביטוח בעיקרון בנויה כך שאדם לא יצטרך לשכור עורך דין על מנת לתבוע את הביטוח ולזכות במה שמגיע לו. לעומת זאת, לעיתים המקרה מסובך או מורכב, ולא קל להוכיח כי אדם צודק ודובר אמת בסיבה שלשמה הוא פונה לביטוח, פונה לקבל פיצוי. בנוסף, עורך דין יכול להמשיך ולבצע את התהליך בנחישות, גם בזמן שהתובע נמצא במצב שהוא אינו יכול לעשות זאת בעצמו.

 

מאזניים ואיש חוק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין