נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי נקבל נקודות על נהיגה במהירות מופרזת?

מתי נקבל נקודות על נהיגה במהירות מופרזת?

נהיגה במהירות מופרזת לא תוביל רק לקבלת קנס, אלא גם לצבירת נקודות לחובת הנהג. עם זאת, לא כל דוח על נהיגה במהירות מופרזת יכלול צבירת נקודות לחובת הנהג ובהחלט ישנם דוחות תעבורה הכוללים קנס כספי בלבד. להלן נכיר את התרחישים בהם מקבלים קנס על מהירות מופרזת וכן את אלו בהם לא מקבלים רק קנס אלא גם צוברים נקודות.

 

עבירת הנהיגה במהירות מופרזת

תקנות התעבורה קובעות מספר כללים באשר למהירות הנהיגה בכבישי הארץ. ראשית, החוק קובע כי אין לחרוג מהמהירות המותרת בכל כביש, כפי שנקבע בתקנות או לפי התמרור המופיע בכביש. שנית, החוק מחייב את הנהג לנהוג במהירות סבירה המותאמת לתנאי הדרך. שלישית, התקנות מגדירות מצבים ותרחישים בהם חובה על הנהג להפחית את מהירות נהיגתו אף אם אין תמרור המורה לעשות כן.

עם זאת, עיקר הדוחות על מהירות מופרזת אינם ניתנים בגין נסיעה שאינה מותאמת לתנאי הדרך אף כשזו נמוכה מהמהירות המותרת, אלא עבור מקרים בהם הנהג חרג מהמהירות המותרת. במקרים אלו, הנהיגה תיחשב לנהיגת מהירות מופרזת בכביש. עבירת הנהיגה במהירות מופרזת

ענישה על נהיגה במהירות מופרזת

הענישה על נהיגה במהירות מופרזת קבועה אף היא בתקנות, והיא נגזרת מעוצמת החריגה מהמהירות המותרת. ככל שהנהג נסע במהירות גבוהה יותר מזו המותרת בחוק, כך הענישה כנגדו תהיה משמעותית יותר.

נקדים ונאמר כבר עתה כי דו"ח על נהיגה במהירות מופרזת אינו סוף פסוק. גם אם קיבלתם דו"ח על נהיגה במהירות גבוהה מהמותרת, ניתן בהחלט לערער על הדו"ח בפני בית המשפט ולהוביל לביטולו. למצער, ניתן יהיה להפחית מעוצמת העונש.

לשם כך, עליכם לפנות לעו"ד תעבורה מאזור מגוריכם שייצגו אתכם בפני בית המשפט לתעבורה. לכן, אם קיבלתם למשל דו"ח תנועה באזור חיפה, פנו אל עורכי דין תעבורה בחיפה שייצגו אתכם בפני בית המשפט.

ייתכן שאתם תוהים מדוע יהיה משתלם לשכור עורך דין לייצוג בדוחות אלו, שכן עלות הייצוג עשויה בהחלט לעלות על עלות הדוח. אלא שתהיה זו אינה מדויקת, משתי סיבות. ראשית, ייתכן בהחלט כי ייפסקו לטובתכם הוצאות שישיבו את עלויות הייצוג. שנית, הדוח עלול, כפי שנראה, להוביל לשלילת הרישיון שלכם או לקרב אתכם לכך ולכן הייצוג ישתלם במיוחד.

ענישה על נהיגה במהירות מופרזת

נקודות על נהיגה במהירות מופרזת

אנו נקבל נקודות על נהיגה במהירות מופרזת כאשר המהירות עולה ב-21 קמ"ש לפחות על המהירות המותרת בדרך עירונית ועל 25 קמ"ש בדרך בין עירונית. במקרים אלו, נצבור 8 נקודות לחובתנו. כאשר המהירות עולה על 30 קמ"ש בדרך עירונית או על 40 קמ"ש בדרך בין עירונית, נצבור 10 נקודות. כאשר המהירות עולה על 40 קמ"ש בדרך עירונית ו-50 קמ"ש בדרך שאינה עירונית, נזומן ישירות למשפט ונעמוד בפני סכנת שלילה.

 

לסיכום

לסיכום, נהג שנהג במהירות מופרזת יצבור נקודות כאשר מהירותו עלתה על המותר ב-21 קמ"ש לפחות בדרך עירונית ועל 25 קמ"ש בדרך בין עירונית. ככל שקיבלתם דו"ח עם נקודות, פנו לייצוג משפטי על ידי עו"ד תעבורה.

מתי נקבל נקודות על נהיגה במהירות מופרזת?

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי