נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי כדאי לשקול שימוש בקנאביס רפואי?

תפרחת

בישראל קנאביס מוגדר, גם כיום, בתור סם מסוכן והשימוש בקאנביס רפואי מומלץ רק במקרה שיש לכך הצדקה רפואית. חשוב להבין שקנאביס רפואי אינו תרופה או חומר כימי מדויק. גם בגידול מבוקר של צמחים בעלי פרופיל גנטי זהה, תנאי הסביבה יכולים להוביל למוצרים שונים. במאמר זה נרחיב לגבי המצבים הרפואיים בהם יתכן וכדאי יהיה לשקול קבלת טיפול משלים של קנאביס רפואי.

 

טיפול בהתקפי אפילפסיה

אפילפסיה היא הפרעה נוירולוגית קשה במערכת העצבים המרכזית. במחלה זו ישנה הפרעה בפעילות החשמלית של תאי העצב במוח אשר גורמת לפרכוסים. טיפול באפילפסיה באמצעות קנאביס רפואי יכול לעתים לסייע להפחית את משך ומספר הפרכוסים. כדאי לשקול את הטיפול במידה והחולה פיתח עמידות לארבע תרופות נוגדות פרכוסים ובהתאם לתנאי הרישיון למחלה זו.

 

טיפול תומך במצבים סופניים

למרות כל ההתקדמות של מדע הרפואה, עדיין ישנן מחלות קשות שאינן ברות ריפוי. מדובר בין היתר על מחלות דמנציה כמו, אלצהיימר ודמנציה וסקולרית ומחלות נוירולוגיות כמו, פרקינסון וטרשת נפוצה. במצבים שאינם ברי ריפוי ניתן טיפול שמטרתו להקל על סבלו של החולה הנוטה למות ולסייע לו בהתמודדות עם סוף החיים. קנאביס רפואי יכול להשתלב בטיפול במצב זה.

 

תסמונת טורט

טורט היא תסמונת נוירו-התפתחותית אשר בדרך כלל מתחילה בילדות ומתבטאת בטיקים מוטורים וווקאליים. תסמונת טורט לכשעצמה לא משפיעה על האינטליגנציה של בעלי התסמונות או על תוחלת החיים שלהם. עם זאת ישנם מקרים שלתסמונת נלווים הפרעות כגון, הפרעת טורדניות כפייתית, הפרעת קשב וריכוז, שינויי מצב רוח, התפרצויות זעם, דכדוך, דיכאון וחרדה.

 

שיפור התפקוד ואיכות החיים

כאשר הסובלים מתסמונות טורט מתקשים לנהל אורח חיים תקין יתכן ויהיה כדאי לשקול שימוש טיפולי עם שמנים של קנאביס רפואי.  הקאנביס עשוי לסייע בשיכוך הכאבים הנלווים לתנועות השרירים המאפיינים את חולי טורט כתוצאה מהטיקים, כמו גם בשיכוך של תחושת הדקירות והעקצוצים של האיברים השונים. הקנאביס הוכח כמפחית בתדירות של הטיקים.

 

מחלת קרוהן

קרוהן היא מחלת מעי דלקתית נפוצה לצד קוליטיס כיבית. קרוהן היא דלקת אשר לרוב ממוקדת בחלק הסופי של המעי הדק והמעי הגס. הביטויים הנפוצים של מחלה זו הם שלשול, כאב בטן, חוסר תאבון, בחילה או הקאה וירידה במשקל. כאשר התפקוד של חולי קרוהן ירוד, יהיה כדאי לשקול שימוש בקאנביס. קנאביס עשוי לשפר את רמת הפעילות ולהפחית תסמינים פיזיולוגיים.

 

סיכום שימוש בקנאביס

לסיכום, במאמר זה התמקדנו בחלק מהמצבים בהם יהיה כדאי לשקול את האפשרות של טיפול בקנאביס רפואי. המצבים בהם עסקנו הם, הפחתת התקפי אפילפסיה, הפחתת כאב וסבל בקרב חולים סופניים,  שיפור איכות החיים ויכולת התפקוד בתסמונות טורט ומענה לחולי קרוהן. בכל מקרה, את ההחלטה וההתלבטות יש לעשות מול הרופא המטפל, תוך הוצאת רישיון כדין.

ג'וינט

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא למבוגרים
קמגרה תל אביב
איך להשיג קמגרה בקלות?

קמגרה היא תרופה המשמשת לטיפול בבעיות זיקפה (ED) אצל גברים. למרות שחשוב לתת עדיפות לבטיחות ולחוקיות בכל הנוגע להשגת

משחק פוקר 7XL
הכל על סוכן 7XL

אם אתם מחפשים לדעת הכל על סוכן 7XL, אתם מבקשים לדעת את כל מה שחשוב על סוכן עבור אחד