נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 מסמכים שתצטרכו להגשת תביעת נזיקין

תביעת נזיקין

ישראלי שנגרם לו נזק כתוצאה מפעולה לא כשרה של מוסד או אדם, יכול לתבוע אותם בתביעת נזיקין לשם קבלת פיצוי. גם במקרים בהם יש אפשרות לתביעה פלילית כמו במקרים של תקיפה מינית או תאונת דרכים בעת נהיגה בשכרות, כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם תיאלצו לתבוע את האדם שגרם עוול בבית משפט אזרחי. אספנו מספר מסמכים חשובים שצריך כדי להגיש ולזכות בתביעה שכזאת. 

 

בדיקות רפואיות, סיכומי אשפוזים וחוות דעת רפואיות

חלק הארי של תביעות הנזיקין בישראל נסוב סביב נזקי גוף ונפש מסוגים שונים. נזקים אלו יכולים לגרור פיצויים של מיליוני שקלים במקרה שהנזק שנגרם לתובע הוא חמור במיוחד.

בכדי לגרום לכך שהתביעה שלכם תסתיים בניצחון וגובה הפיצויים שייפסק יהיה הולם לחומרת הפגיעה שנגרמה, חשוב לאסוף את כל המסמכים הרפואיים מכל הסוגים והמינים בכדי שיהוו הוכחה בבית המשפט. בנוסף לכך במקרים רבים, יש לקבוע פגישות אצל רופאים מומחים, ואף לבקש מהם לכתוב חוות דעת רפואית רשמית על הנזק שנגרם לתובע.

 

קבלות והוכחות תשלום על הוצאות שונות

גם במקרה של תביעת נזיקין על נזק לרכוש וגם במקרה של תביעת נזיקין על נזק לגוף, יש להביא הוכחות לנזק שנגרם. חשוב להביא את כל ההוכחות שיש לכך שנגרם נזק כלכלי או הפסד כספי כתוצאה מהפגיעה שחוויתם. במקרה של נזק לרכוש הוכחות אלה יכולות לכלול חשבון תיקון של הרכוש או הערכה של שמאי על הגובה הכספי של הנזק שנגרם.

 

תלושי שכר והוכחת כושר הכנסה

במקרים בהם תובעים על אובדן כושר עבודה, חשוב לצרף לתביעה גם הוכחות לכושר עבודה גבוהה וגם הוכחות לכך שכושר עבודה זה עבד. כמו כן ניתן לתבוע על אובדן ימי עבודה, בלי לתבוע על אובדן כושר עבודה כללי. גם במקרה זה יש לצרף לתביעה מסמכים המוכיחים אובדן ימי עבודה. בדרך כלל יש לצרף חוות דעת רפואית של רופא תעסוקתי במקרה של תביעת אובדן כושר עבודה.

 

הוכחות לאובדן כושר עבודה של בני משפחה

במקרים רבים של פציעה ושל מחלה, בני המשפחה של האדם הפגוע מטפלים בו בצורה אינטנסיבית. טיפול זה עלול להיות כרוך באובדן הכנסה של אותם בני משפחה. חשוב מאוד לדאוג לכך שהיו לכם הוכחות לאובדן של ימי עבודה ולצרף אותן לתביעה שתגישו. גם אובדן הכנסה של בני משפחה כתוצאה מעוולה הוא חלק מהנזק שנגרם בגלל עוולה זאת.

 

מסמכים לתביעת נזיקין – סיכום

תביעת נזיקין היא תביעה שמוגשת לשם קבלת נזיקין כנגד אדם או מוסד שגרמו לנזק. חשוב לדאוג לצרף לתביעה זאת כל הוכחה לנזק שנגרם ולעלות הכספית של הנזק הזה. הגשה נכונה של תביעת הנזיקין תעלה את סיכויי התביעה להתקבל, ואת הסיכוי שהפיצויים שייפסקו יהיו בגובה המתאים.

תביעת נזיקין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין