נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מי זכאי לפטור ממס הכנסה בישראל?

פטור ממס הכנסה

מדינת ישראל רוצה להקל על תושביה ולכן, היא מאפשרת להם לקבל פטור ממס הכנסה במצבים מסוימים. יש מי שחושבים שהפטור המדובר מגיע אך ורק לנכים ובעלי מחלות קשות, אבל האמת היא שאין זה נכון. המדריך הנוכחי יציג בפניכם את האנשים שזכאים לקבלת הפטור, כדי שתוכלו לראות במו עיניכם שמדובר במגוון רחב של אנשים מכלל האוכלוסייה.

 

תכירו את הזכאים לפטור ממס הכנסה בעקבות סיום העסקה

עובדים שהעסקתם הסתיימה זכאים לקבל פטור מתשלום מס הכנסה. ראוי לציין כי פטור זה מתקיים כל עוד הסכום אינו עולה על התקרה של שכרו החודשי של העובד כפול מספר השנים שבהן עבד באותו מקום. ראוי לציין כי ישנה נוסחה נוספת שצפויה להגביל את החזר זה. מי שעונים על קריטריון זה, צריכים לבדוק את העניין אל מול יועץ מס. שכן, יש כל מיני אותיות קטנות שעשויות להגביל מצד אחד או לאפשר החזר גבוה יותר.

פטור ממס הכנסה

תכירו את הזכאים לפטור ממס הכנסה בעקבות פיטורים

אי אפשר להתעלם מגל הפיטורים הגדול שפוקד את מדינת ישראל בחודשים האחרונים. עובדה זו גרמה לנו להבין כי עלינו לבדוק מה החוק אומר לגבי פיטורים וקבלת פטור ממס הכנסה. הופתענו לגלות שמי שצפוי לקבל כספי פיצויים מהמעסיק שלו מקבל פטור ממס הכנסה. ראוי לציין כי גם כאן יש נוסחה שקובעת את האפשרות לקבל את ההחזר המדובר. הכוונה היא לתקרה שמחושבת בהתאם לשכר חודשי יחיד כפול מספר שנות העבודה.

 

תכירו את הזכאים לפטור ממס הכנסה בעת משיכת כספים מקרן ההשתלמות

עובדים שמתכננים למשוך את הכספים שהצטברו בקרן ההשתלמות שלהם במועד שמצוין בחוק, צפויים לקבל פטור מתשלום מס הכנסה על הרווחים שצברו עם השנים. חשוב לציין בהקשר זה כמה עובדות חשובות:

  1. הדבר נכון לעובדים שכירים ועצמאיים כאחד
  2. צריך למלא טופס ייעודי ולפנות אל קרן ההשתלמות כדי למשוך את מלוא הסכום או חלקו
  3. יש להכין מראש מסמכים חיוניים כמו צילום תעודת זהות, מסמכים בנקאיים ועוד

פטור ממס הכנסה

גיליתם שאתם זכאים לקבלת הפטור? יש למי לפנות!

אם קראתם את המדריך הנוכחי בעיון רב וגיליתם שיש לכם את האפשרות לקבל פטור מתשלום מס הכנסה, עליכם לפנות בהקדם האפשרי אל יועץ מס או חברת זכויות מומלצת. שכן, אלה יבדקו את המקרה שלכם וילוו אתכם לאורך ההליך, כדי שתוכלו לקבל את ההחזר המגיע לכם לפי החוק. אנו מציינים זאת כי אזרחים רבים נמנעים מלבצע את ההליך באופן עצמאי, בגלל שהוא נתפס בעיניהם כמסובך.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הזכאויות השונות שיאפשרו לאזרחים במדינת ישראל לקבל פטור ממס הכנסה גם אם הם אינם סובלים ממחלות קשות או מנכות. כעת, נותר לכם רק להעביר את המידע הלאה, למי שטרם הכיר בו, כדי להעלות את המודעות לנושא.

פטור ממס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי