נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לא יודע מה לעשות עם החובות? פנו לעו"ד תותח שיעשה לכם סדר

פטיש

המציאות הכלכלית בה אנו חיים, מעודדת תרבות צריכה משגשגת, ואנשים רבים מתפתים לקחת הלוואות ולדחות תשלומים, כדי לספק את החסר.

אך בסופו של דבר, סופה של מציאות זאת לטפוח על פנינו ולהזכיר לנו, לעיתים אף בצורה כואבת, כי החובות שלנו עדיין קיימים, ואף צברו ריביות עם השנים

 

תרבות הצריכה והשפע המתעתעת

כישראלים, וודאי נחשפנו בהזדמנות כזאת או אחרת למושג 'יוקר המחיה', המשפיע על צעדים והחלטות רבות בחיינו. יחד עם זאת, אנחנו חיים במציאות כלכלית מודרנית, בה ניתן למצוא הכול מהכול, ותרבות הצריכה מהווה ערך מרכזי בחיינו, גם אם מדובר במוצרים שאינם הכרחיים עבורנו.

תרבות זו, המעודדת צריכה וקנייה ללא היכר, משפיעה על אנשים רבים, הנשאבים לשגרת חיים של רכישות, עד למצבים של הלוואות, המגיעים לכדי חובות. מעבר להשפעה השלילית של החובות על איכות אורח החיים שלנו, חיים במצב מתמשך של חובות והלוואות משפיע גם על בריאותנו, ותופעות של לחץ, דיכאון וייאוש הפכו לנפוצות ביותר.

 

הלוואות, חובות, ומה שביניהם

תופעת ההלוואות וההיגררות לחובות, הנובעת בעיקר מתרבות צריכה קלוקלת, לקיחת הלוואות מבלי יכולת החזר רציונאלית ונפילות עסקיות שונות, הפכה לצערנו בשנים האחרונות לתופעה נפוצה ביותר.

כך, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משקי הבית בישראל חייבים כ-100 מיליארד ₪, ללא קשר להלוואות משכנתא. הלוואות אלו, והחיים התמידיים במינוס, יוצרים חובות ההולכים ותופחים עם השנים, וגורמים לחייב, ואף לבני משפחתו להגיע למצב של קריסה כלכלית ובמקרי קיצון אף התמוטטות בריאותית.

 

כיצד ניתן להתמודד עם החובות?

לאחר שהבנו אם כן כי מדובר בתופעה שכיחה ונפוצה, בעלת סכומים בהיקפים עצומים, עולה השאלה- כיצד ניתן להתמודד עם החובות?

ככלל, הליך הכניסה לחובות מעיקים הינו תהליך הדרגתי, ובהתאם לכך גם הפיתרון אינו פתרון קסם, ומצריך משמעת וסבלנות רבה. גופים רבים מעניקים כלים והמלצות כיצד לצאת מהחובות, כשעיקרי התהליך הוא הבנת מהות החוב שהצטבר, בניית סדרי עדיפויות ובשלבים המתקדמים- בניית תכנית החזר מסודרת והתרגלות למציאות כלכלית חדשה, מתוכננת והגיונית.

 

לסדר את החובות עם עורך דין

מלבד אימוץ ההליך ההדרגתי ליציאה מחובות על פי עקרונות כאלו ואחרים, ישנם גם כמה פעולות יעילות שניתן לבצע עם עורך דין מקצועי ומיומן, כמו עו"ד מזור, המתמחה בפן הכלכלי, בכדי לחזור למציאות חיים כלכלית נורמטיבית.

באמצעות הליכים משפטיים של הסדר ומחיקת חובות, הליכי חדלות פירעון וביטול הגבלות ועיקולים, ניתן להתמודד באופן עכשווי ומיידי עם החובות ההולכים ותופחים וההגבלות הנלוות אליהם.

בסופו של דבר, שילוב אידיאלי בין אנשי מקצוע מומחים בייעוץ והכוונה לכלכלת המשפחה, לבין ייעוץ והכוונה משפטית, ילווה אתכם בצורה הכי מיטבית ממצב של הלוואות, חובות והגבלות למצב של הבראה כלכלית מלאה.

 

מאזניים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין