נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה כתוב בתלוש השכר שלכם? ההסבר המלא

תלוש שכר

הרבה מאיתנו מסתכלים על תלוש השכר ורואים המון נתונים ומידע שאת רובם איננו מבינים. במאמר הבא נרחיב בפירוט מהם כל הפרטים החשובים אשר מופיעים בתלוש המשכורת כמו ההטבות, יתרת ימי החופשה והמחלה, ניכויים ונתונים משמעותיים שחשוב שתדעו.

 

מה מופיע בתלוש המשכורת?

בתלוש המשכורת מופיע פירוט העבודה של העובד לאותו חודש שעבורו התלוש. כל הפרטים המופיעים בתלוש נכללים בעקבות חוק הגנת השכר. התלוש מחולק לכמה חלקים: פרטיו של העובד והמעסיק, פירוט התשלומים הניתנים לו, הטבות שקיבל העובד מהמעסיק, מעקב ההיעדרויות, הניכויים המופרשים מהמשכורת, נתונים המצטברים מכל תקופת העבודה ונתונים ספציפיים לאותו חודש. דרך התלוש ניתן לעלות על בעיות בחישוב המשכורת ועליהן ניתן להתייעץ עם עו״ד ליאת פייגל.

 

פרטים מזהים ופירוט תשלומים של העובד

על מנת לזהות את התלוש מופיעים הפרטים האישיים של העובד כמו שמו הפרטי ושם המשפחה, מצבו המשפחתי, פרטי חשבון הבנק שלו, תעודת זהות, וותק ותאריך תחילת העבודה. בתלוש יכללו גם פרטי המעסיק כמו שם העסק, המיקום שלו ומספר תיק ניכויים. לאחר הפרטים האישיים החלק המרכזי בתלוש הוא פירוט התשלומים ובתוכו: שכר יסוד, דמי נסיעות, דמי הבראה ושעות נוספות.

 

הטבות, ימי חופשה ומחלה

פרטים נוספים המופיעים בתלוש הן הטבות שהעובד מקבל מהמעסיק כמו: שוברי מתנה לחג, תווי קניה, רכב ועוד, כל אלו מחויבים במיסים ולכן מדווחים בתלוש השכר. חלק רביעי ומאוד חשוב בתלוש השכר הוא פרטי ימי החופשה והמחלה. בעזרת התלוש ניתן לדעת כמה ימי חופשה ומחלה ניצלתם עד כה, מהי היתרה אשר מגיעה לכם ומהו מספר הימים המגיעים לכם בכל חודש.

 

ניכויים

בתלוש השכר מופיעים ניכויים שונים אשר העובד מחויב לשלם. ניכויים אלה מתחלקים לשני סוגים- ניכויים המופרשים לרשויות וניכויי רשות. ניכויים המופרשים לרשויות הם אחוז מסוים מהמשכורת אשר מופרש לרשויות שונות כמו ביטוח לאומי, קופת גמל, מס הכנסה וכו'. סוג הניכויים השני הוא ניכויי רשות- ניכוים אשר מופרשים למעסיק והם צריכים להיכלל בהסכם בין העובד למעסיק. ניכוים אלו כוללים אוכל, ועד וכו'.

 

נתונים מצטברים ונתונים חודשיים

בכל תלוש שכר מופיעים גם נתונים כללים עד החודש הנתון שבו תלוש השכר יצא. אל הנתונים המצטברים מצטרפים גם נתונים חודשיים אשר מתארים את חודש העבודה. בין הנתונים החודשיים ניתן לראות מספר החודש, ימי העבודה במהלך השבוע ומספרם בפועל, שעות העבודה ומספרן, התעריף השעתי והיומי, הפרשות של המעביד לקופות הגמל והפנסיה, שכר המינימום השעתי, והחודשי וצורת התשלום שבה יועבר הכסף אל העובד.

הבנת תלוש השכר שלכם חשובה מאוד על מנת לעקוב אחר כל מרכיבי השכר והתנאים המגיעים לכם. לעיתים דרכו אנו עולים על טעויות בהנהלת החשבונות או בפרטי המשכורת אשר עלולות לעלות לנו בכסף רב ולכן קריאתו היא קריטית.

תלוש שכר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי