נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה חייב לכלול מזון לכלבים?

אוכל לכלבים מומלץ

עבור המון בני אדם, הכלב הוא חבר משפחה חשוב ככל יתר בני המשפחה ומשמש כחבר הטוב ביותר עבורו, לכן עבור בעלי הכלבים הדבר החשוב ביותר הוא למצוא עבורו את המזון האיכותי ביותר. במאמר זה נענה על השאלות הקשורות במזון לכלבים, איך לבחור את המזון המתאים? מה צריך להכיל מזון איכותי? וככל להכיר את עולם האוכל של הכלבים בכדי שיהיו לנו הכלים לבחור נכון.

 

מהם סוגי המזון לכלבים

סוגי המזון מחולקים לארבע קטגוריות אשר מדרגות את רמת האיכות של המזון וכך ניתן לבחור אוכל לכלבים מומלץ: ישנו מזון אולטרה פרימיום אשר מכיל את כל מרכיבי האוכל המומלצים עבור כלבכם באיכות גבוה. מזון סופר פרימיום מכיל חומרים איכותיים אך באחוזים נמוכים יותר ממזון האולטרה פרימיום, ומכיל מזון ממקור חי ופחמימות מורכבות. מזון פרימיום יכיל בשר לא באיכות גבוה ובאחוזים נמוכים לצד מרכיבי תזונה נוספים. ואילו מזון בסיסי יכיל אחוזי שומן גבוהים. מזון הבסיס יהיה הזול ביותר אך גם איכותי פחות לכלבכם.

 

איך לבחור את האוכל הנכון לפי גיל הכלב שלי?

ישנם שלושה סוגי גילאים אשר לפיהם מתאימים את סוג המזון, אוכל לגורים, בדרך כלל מגילאי לידה ועד חצי שנה, מזון עבור כלבים בוגרים מגיל חצי שנה עד שמונה שנים, וכלבים מבוגרים מגיל שמונה והלאה. השוני בין חלוקת הגילאים הוא בסוג המזון והערכים התזונתיים שחייבים להיות באוכל לפי הגיל.

 

מה האוכל חייב לכלול על פי החלוקה לגילאים?

כאשר מדובר בגורים יש לזכור שהם זקוקים למרכיבים מסוימים בתזונה בכדי שיכולו להתפתח בצורה תקינה, הם חייבים לקבל מקורות אנרגיה רבים ולכן האוכל שלהם יכיל בד"כ חומרים שיסייעו להם. הם יכילו ויטמינים, מינרלים ושומנים ופרוטאינים. עבור כלבים בוגרים עד גיל שמונה בערך, האוכל חייב להכיל פחמימות ונוגדי חמצון, חלבונים וויטמינים לשמירת האנרגיה הנחוצה לכלב ושמירה על בריאותו. מזון עבור כלבים מבוגרים יכלול פחות קלוריות ויותר חלבונים והויטמינים ונוגדי החמצון יהיו מאוזנים במזון.

 

מהי כמות המזון המומלצת לכלבים?

הכמות המומלצת משתנה לפי גיל הכלב, גודל הכלב והגנטיקה שלו, רצוי לא להגזים עם כמות האוכל ולתאים אותה לפעילות הגופנית שלו ולאופי התזונה שלו. כמות מופרזת יכולה להזיק לכלב ולפגוע באיכות חייו ובבריאותו, את הכמות ניתן לקבוע על ידי ייעוץ עם וטרינר וגם על ידי הכמויות המומלצות הרשומות על גבי שק המזון.

 

 סוגי מזון מומלצים:

רוב בעלי הכלבים נתקלים בריבוי מותגי מזון ולא יודעים במה לבחור, רוב בעלי הכלבים בחרו במותגים, רויאל קנין, טייסט אוף דה ויילד, אקאנה, פרו פלאן וגם אוכל לכלבים ND. אך הכי חשוב שתעשו את הבחירה הנבונה עבור כלבכם כי רק אתם מכירים אותו הכי טוב, שימו לב להרגלי האכילה שלו, באיזה גיל הוא נמצא ולמה הוא זקוק לפי גילו.

אוכל לכלבים מומלץ

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל
עוף וסלט
5 דרכים לבישול עוף

עוף הוא אחד המאכלים הנפוצים כמעט בכל בית בישראל ובעולם. העוף הוא טעים, בריא ומזין, וקיימים עשרות מתכונים להכנה