נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זה הסכם סודיות? ואיך מבצעים אותו כראוי?

הסכם סודיות

עובדים בהייטק? יש לכם ספק שעובד איתכם בממשק קבוע? מקימים חברת סטארט-אפ עם רעיון מהפכני? מוכרים חברה שבבעלותכם? גם אם אחת מהתשובות לשאלות הללו היא "כן" וגם אם לא – הסכם סודיות עשוי להיות רלוונטי מאוד עבורכם. הסכמי סודיות מאפשרים שמירה יעילה וחוקית של מידע מסוים עם אדם שאיתו אמורים לחלוק את אותו המידע, לרוב בהקשרים עסקיים. במאמר הבא נסביר מהו הסכם סודיות וכיצד מבצעים אותו בצורה הנכונה

 

הסכם סודיות

כשאנחנו מדברים על הסכם סודיות, הכוונה הינה להסכם שנערך בין שני צדדים, ושהינו בעל תוקף משפטי מחייב. מדובר על מסמך הכולל תנאים שונים, שעל שני הצדדים שחותמים עליו לעמוד בהם. ההסכם נחתם על ידי מוסר המידע, שמחזיק במידע מסוים אותו הוא צריך או רוצה להעביר אל הצד השני – הלא הוא מקבל המידע, שרוצה או צריך לקבל את המידע עקב נסיבות מסוימות מהצד המוסר.

 

מתי יש צורך בהסכם כזה?

הסכם סודיות עשוי להיות רלוונטי במקרים רבים. כשרוצים למכור חברה למשל וכחלק מההליך יש להציג רעיונות ומודלים עסקיים, כאשר יש לשתף עובד חדש בסודות עסקיים, או כשיש צורך לחשוף הסכמים הקשורים למקרקעין, כמו הסכמי שכירות לדוגמה.

 

עריכת הסכם באופן ראוי

על מנת לערוך את ההסכם באופן ראוי ונכון, יש לפנות אל עורך דין שמתמחה בהסכמי סודיות. הסכם סודיות הוא חשוב מאוד עבור נותן המידע, על מנת שהמידע שהוא נותן ישמר בצורה בטוחה וחוקית. לכן, יש להפקיד את עריכת ההסכם בידי איש מקצוע, שידע להגן על המידע מפני פריצות שונות בחוק.

 

מהו כולל?

בהסכם הסודיות יוגדרו שני הצדדים השונים שההסכם תקף עבורם, יוגדר מהו המידע שמוגן במסגרת ההסכם, יצוין איזה חלק מהמידע שנמסר הוא אינו מוגן, תצוין המדינה שחוקיה חלים על הסכם הסודיות, תוקף החוזה, השלכות וסנקציות וכן חתימות, תאריכים ושמות רלוונטיים נוספים.

 

חותמים פוטנציאליים

על הסכם סודיות חותמים כאמור שני צדדים. הצדדים הללו יכולים להיות עובד ומעביד, במקרה ועובד צריך להיחשף למידע סודי של החברה בה הוא עובד. גם שני אנשי עסקים יכולים לחתום על החוזה, במסגרת של עסקת מכירה כלשהי.

 

סנקציות אפשריות

הפרת הסכם סודיות אמורה לגרור איתה סנקציות על הצד המפר – מי שקיבל מידע ובכל זאת הפיץ אותו על אף חתימתו על ההסכם. הסנקציות הללו לרוב יכללו מתן של פיצוי כספי גבוה במיוחד, כך שלא ישתלם לאחד הצדדים להפר את החוזה מלכתחילה.

 

עיון בהסכם עם עורך דין

עומדים לחתום על הסכם סודיות שנוסח עבורכם? מוטב שתעיינו בהסכם עם עורך דין. עורך הדין יוכל למצוא בעיות שיש בהסכם מבחינה משפטית ולעמוד על האינטרס שלכם על ידי דרישה לשינוי סעיפים מסוימים או נוסחים שונים.

הסכם סודיות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין