נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה הם מנדפים ביולוגיים?

ברדסים ביולוגיים

אם הוחלט להקים מעבדה במקום העבודה שלכם, ואתם קיבלתם את האחריות לרכש הציוד או להקמת המעבדה, כדאי מאוד שתקדישו כמה דקות למאמר הזה. כמו שכבר בטח למדתם, מעבדה היא אזור שחייבים לשמור בו על כללי בטיחות מוקפדים מאוד. לחומרה הרבה של הוראות ההתנהלות במעבדה יש 2 סיבות עיקריות.

הסיבה הראשונה היא בטיחותית, במעבדות עובדים הרבה פעמים עם חומרים שיכולים להיות מסוכנים לאדם בחשיפה לא מבוקרת, או לגרום לתגובות חריפות כמו פיצוצים, שרפות, ועוד. התנהלות לא זהירה במעבדה יכולה לגרום חלילה לנזק ברכוש ואף בנפש. הסיבה השנייה קשורה גם היא לאופי העבודה במעבדה.

כאשר אנו רוצים לבצע ניסוי מדעי אנו חייבים להגדיר היטב את סביבת העבודה והניסוי. כדי להיות בטוחים שלא נכנסים לניסוי חומרים שלא אמורים להיות קשורים אליו, מה שיכול לשבש את תוצאות הניסוי והופך אותו לחסר ערך, אנו חייבים להקפיד על ההוראות.

 

אז מה זה מנדף ביולוגי?

מנדפים ביולוגיים הם בעצם מערכות שנועדו לספק לעובדי מעבדות, וגם לחומרים השונים ולסביבת המעבדה, אזור עבודה בטוח ומוגן מפני חומרים ביולוגיים שאיתם עובדים במעבדה. כפי ששמם רומז, המנדפים נועדו להתמודד עם חומרים ביולוגיים מסוכנים. מטרתו העיקרית של המנדף היא שאיבת האוויר המזוהם וסינון של החומרים הרעילים, ולאחר מכן האוויר הנקי והמסונן חוזר לחלל המעבדה.

בִּיוֹלוֹגִי

סוגי המנדפים הביולוגיים:

ישנן 3 רמות של מנדפים ביולוגיים, כאשר הם מסודרים בסדר עולה על פי רמת הסינון שהם מסוגלים לבצע:

  1. מנדף ביולוגי Class I  מגן על העובד, אך אינו סטרילי ולא מגן על המוצר.
  2. מנדף ביולוגי Class II מגן גם על העובד וגם על אזור העבודה.
  3. מנדף ביולוגי Class III מגן גם על העובד וגם על אזור העבודה. זהו המנדף בעל רמת הסינון הגבוהה ביותר, וניתן לעבוד איתו עם החומרים המסוכנים ביותר.

תוכלו למצוא שלל מנדפים ברמות סינון שונות ממש כאן https://www.statitech.co.il.

 

איפה מתקינים מנדף ביולוגי?

על פי החוק יש חובה להתקין מנדפים ביולוגיים במקומות שבהם משתמשים ועובדים עם חומרים מסוכנים. באופן כללי ניתן למצוא מנדפים ביולוגיים בכל מעבדה שבה עובדים עם חומרים ביולוגיים שעלולים לסכן את אנשי הצוות של המעבדה. למשל: מעבדות מחקריות, מעבדות של בתי חולים ועוד.

כמובן שמלבד הרכישה וההתקנה הראשונית של המנדף הביולוגי חשוב מאוד לשמור עליו ולתחזק אותו היטב, וכמובן לעבוד בתוכו על פי הוראות השימוש. אם תזניחו את הטיפול במנדף או שלא תחליפו פילטרים לפי הוראות היצרן כמובן שהמנדף לא יוכל לבצע את עבודתו כמו שצריך.

 

סיכום

מנדף ביולוגי הוא מכשיר חובה בכל מעבדה שבה עובדים עם חומרים ביולוגיים. חשוב מאוד להבין מהי רמת הסיכון שאליה נחשפים העובדים במעבדה שלכם ולפי זה לרכוש את המנדף הביולוגי העומד בתקן הרלוונטי. אנו מאחלים לכם מחקר פורה!

ברדסים ביולוגיים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמנים חיוניים
10 יתרונות לשמן אתרי

שמנים אתריים צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הרבים והשימושים הרב-תכליתיים שלהם. שמנים אתריים מופקים מצמחים בתהליך של

מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל
מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל?

ורטיגו היא תופעה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא מאופיינת בתחושת סחרחורת, המלווה לרוב בבחילות ובקושי לשמור על