נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה היא הגנה על צוואה?

הגנה על צוואה

צוואה ידועה כמסמך שנכתב על ידי אדם במהלך חייו שמקדיש מחשבה על מה שיקרה לאחר מותו. במסמך הצוואה, האדם מציג את הדרך שבה הוא רוצה שרכושו יחולק לאחר שיעזוב את העולם. אנו שומעים לא פעם על מקרים שבהם אנשים מוצאים את עצמם מאוכזבים בגלל החלק שקיבלו בצוואה.

לכן, הם מחפשים כל מיני פרצות בחוק, במטרה להגיש התנגדות למימוש הצוואה. העניין הזה מתקשר להגנה על צוואה. הליך שיוצג בפניכם באופן מפורט בשורות הבאות.

 

הגנה על צוואה – איך זה עובד?

הליך ההגנה על צוואה מתבצע ב – 2 נקודות זמן שונות. הנקודה הראשונה באה לידי ביטוי ברגע שבו הצוואה נערכת ובמועדים שסמוכים לזמן זה. מדובר בעצם בכל המפגשים של האדם שכותב את הצוואה יחד עם עורך דינו שמלווה אותו בהליך. הנקודה השנייה באה לידי ביטוי לאחר פטירתו של האדם (שנקרא "מצווה" על פי החוק). פעולות אלו אמורות להינקט על ידי היורשים, כך לפי הצוואה.

עֲבוֹדָה

הגנה על צוואה – המידע שנוגע לשלב ה – 1: פעולות שיכולות להינקט טרם פטירתו של המצווה

חשוב מאוד שתדעו כי בעת עריכת הצוואה, אדם יכול לנקוט בסדרה של כמה פעולות שיכולות להביא לצמצום משמעותי של ההסתברות שתוגש בהמשך בקשה לקיום הצוואה. מדובר בעצם בשלבים הראשונים שיכולים להביא להליך נכון של הגנה על צוואה. הפעולות האלה מתרכזות לא פעם בכל מיני מנגנוני הגנה שנמצאים בניסוח של הצוואה עצמה וגם בבנייה של הראיות החיצוניות.

 

הגנה על צוואה – המידע שנוגע לשלב ה – 2: פעולות שיכולות להינקט לאחר פטירת המצווה

הפעולות שיכולות להינקט לאחר פטירתו של המצווה הן מינימליות וחשוב לדעת זאת. שכן, בשלב זה לא ניתן לערוך שיפוצים ושינויים בצוואה הקיימת. עם זאת, יש מקרים מסוימים שבהם ניתן להגדיל את הסיכוי לקיום של הצוואה ולהקטין באופן מהותי את הסיכוי להתנגדות לה. אם אתם רוצים לדעת איך עושים זאת, כדאי שתקראו את הפסקה הבאה שתציג בפניכם את ההליך.

 

איך אפשר להגן על צוואה באופן הטוב ביותר?

ההמלצה שלנו ושל רבים אחרים שעברו הליך דומה של הגנה על צוואה היא לפנות אל עורך דין מוסמך בתחום. מדובר במי שיש לו ניסיון של שנים רבות והוא יודע איך לנסח בשלב הראשון את הצוואה באופן כזה שהיא לא תשתמע ל – 2 פנים. אנו מציעים לערוך בירור מעמיק ברחבי הרשת ולקרוא חוות דעת שנכתבו אודות עורכי דין שונים. כך תוכלו לדעת איזה עורך דין הוא המומלץ ביותר בתחום. הנה כמה מקורות שיספקו לכם מידע אמין על עורכי דין:

  • פייסבוק
  • גוגל
  • אינסטגרם

 

לסיום

עכשיו ידוע לכם מה היא הגנה על צוואה ומה החשיבות שלה. בשלב זה נותר לכם פשוט לפנות אל עורך דין מומלץ שילווה אתכם מתחילת ההליך, כדי שתהיו בטוחים שהצוואה שלכם נמצאת בידיים טובות.

הגנה על צוואה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי