נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין השתלת שיניים רגילה להשתלת שיניים ביום אחד?

השתלת שיניים

השתלת שיניים היא טיפול כירורגי המאפשר לשקם שיניים חסרות. בטיפול, מחדיר רופא  השיניים שתלים דנטליים לעצם הלסת, ולאחר מכן מבריג כתרים או גשרים על גבי השתלים. קיימות שתי שיטות עיקריות להשתלת שיניים: השתלת שיניים רגילה והשתלת שיניים ביום אחד.

ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, כך מתייעלות השיטות להשתלת שתלים דנטליים. אם עד לפני כמה שנים שיטת ההשתלה המסורתית הייתה הנפוצה ביותר, הרי שבשנים האחרונות שיטת השתלת שיניים ביום אחד, הפכה למבוקשת בקרב מטופלים הזקוקים לשיקום שיניים חסרות. פנינו לד"ר אלכסנדר פוזדייב, רופא שיניים ובעלים של מרפאת שיניים בקריית אונו, שהסביר לנו מהם ההבדלים בין שתי השיטות, מה היתרון והחיסרון של כל אחת מהשיטות ולמי מתאים טיפול השתלת שיניים ביום אחד.

 

השתלת שיניים רגילה

השיטה המסורתית דורשת שני הליכים, כשבין ההליך הראשון לשני נדרשת תקופת החלמה של  שלושה עד שישה חודשים, וכך גם אחרי השלב השני. בהליך הראשון חותכים חלק קטן מהחניכיים במקום בו ימוקם השתל (שקע השן שהחניכיים מכסות). החיתוך נחוץ על מנת לקבל גישה לשקע השן שבו היו בעבר השיניים החסרות.

לאחר ביצוע חתך קטן בחניכיים, רופא השיניים יקדח ישר לתוך העצם, כדי למקם את שתל הטיטניום בתוך החור בעצם הלסת. השתלים מחליפים את שורשי השיניים החסרות ומגרים שוב את אזור עצם הלסת. עצם הלסת זקוקה לזמן כדי להחלים ולגדול סביב בורג המתכת המושתל ולהצמיד אותה ללסת. החלמה זו אורכת כשלושה עד שישה חודשים. רופא השיניים בדרך כלל מניח כיסוי  חרסינה זמני הנקרא כתר על הבורג כדי להגן עליו ולאפשר יכול לעיסה.

ההליך השני, מתבצע עם תום תקופת ההחלמה. בהליך זה יבצע רופא השיניים  חתך חדש כדי לחשוף את השתל, ויניח עליו כיסוי, שיסייע לריפוי רקמת החניכיים שמסביב. לאחר מספר שבועות, יוסר הכיסוי, ועל השתלים יוברגו הכתרים. התהליך הכולל עד לריפוי והחלמה והברגת הכתרים הקבועים, יכול להגיע לתקופה של עד עשרה חודשים.

השתלת שיניים

השתלת שיניים ביום אחד

השתלת שיניים ביום אחד היא שיטה חדשנית המאפשרת לשקם לסת שלמה ביום אחד בלבד.בהליך הכירורגי מבצע הרופא חתך קטן בחניכיים דרכו הוא קודח בעצם הלסת, כדי להחדיר את השתל. עד כאן, תהליך ההשתלה זהה לתהליך ההשתלה הרגילה. אבל בניגוד להשתלה רגילה, לאחר החדרת  השתל יבריג הרופא כתרים זמניים על השתלים, והמטופל יסיים את הטיפול בפה מלא שיניים ובחיוך רחב.

הכתרים הקבועים יוברגו לאחר כחצי שנה, עם החלמת אזורי ההשתלה והתמזגות השתלים בעצם הלסת. הליך השתלת שיניים ביום אחד, שנקרא גם העמסה מיידית, מדלג על שלב חשיפת השתלים, ובכך מקצר משמעותית את משך התהליך.

(לקריאה על סוגי שתלים לשיניים >>>).

 

ההבדלים המשמעותיים בין שתי השיטות:

נוחות – השתלת שיניים ביום אחד לעומת השתלה רגילה, פוטרת את המטופל מתותבות נשלפות, שגורמות לאי נוחות בתקופה הארוכה שבין ההשתלה ועד לשלב הרכבת הכתרים על השתלים.
זמן – ההליך הכולל של השתלת שיניים מסורתית ארוך ביחס להשתלת שיניים ביום אחד.

ייעול – השתלת שיניים ביום אחד מצמצמת את מספר ביקורי המעקב אצל רופא השיניים.

איכות חיים – השתלת שיניים ביום אחד מאפשרת לשקם את הפה תוך זמן קצר וליהנות משדרוג איכות החיים.

זמן החלמה – השיטה המסורתית מאפשרת לשתלים זמן החלמה ללא לחץ הלעיסה כפי שמופעל עליהם עם הכתרים הזמניים בהשתלה ביום אחד.

שתל אחד לעומת מספר שתלים – בשיטה המסורתית ניתן להשתיל שתל אחד בלבד, בעוד שבהשתלת שיניים ביום אחד, המינימום הנדרש להשתלה הוא ארבעה שתלים.

צפיפות עצם – במקרים בהם אין מספיק עצם איכותית מבחינת נפח וצפיפות, יש צורך לבצע השתלת עצם לפני השתלת שיניים ביום אחד.

חשוב לציין, כי שתי השיטות מצריכות התייעצות עם רופא שיניים שיש לו ניסיון רב ומיומנות בהשתלות שיניים. בשתי השיטות יבצע הרופא בדיקות מקיפות של חלל הפה, של השיניים ושל עצם הלסת. הבדיקות כוללות צילומי רנטגן או סריקת CT.  כמו כן יבקש הרופא את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, ורק אחרי שיש בידיו את כל הנתונים ימליץ הרופא על שיטת ההשתלה ויציע תוכנית טיפול.

בשתי השיטות ההליך מתבצע תחת הרדמה מקומית; המטופל יקבל הנחיות לטיפול שלאחר ההשתלה, ויגיע לבדיקות מעקב. בשתי השיטות אחוזי ההצלחה הם גבוהים מאוד ועומדים על כ – 95%. גם בהשתלת שיניים רגילה וגם בהשתלת שיניים ביום אחד, אין ספק שהמטופלים ייהנו משיניים מותאמות אישית, בצבע, בצורה ובהתאמה לשאר השיניים, וייצאו מרוצים ושבעי רצון עם חיוך מושלם. להעשרה נוספת בנושאי בריאות כנסו לקריאת מאמרים נוספים בבלוג שלנו.

השתלת שיניים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמנים חיוניים
10 יתרונות לשמן אתרי

שמנים אתריים צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הרבים והשימושים הרב-תכליתיים שלהם. שמנים אתריים מופקים מצמחים בתהליך של

מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל
מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל?

ורטיגו היא תופעה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא מאופיינת בתחושת סחרחורת, המלווה לרוב בבחילות ובקושי לשמור על