נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה גורם להפרעות נפשיות?

ראש חתוך

הפרעות נפשיות הן קשת גדולה של מושגים, והיא כוללת תחתיה לא מעט סוגים שונים של הפרעות. היות והתחום של הפרעות נפשיות היה בעבר הרבה פחות מדובר, הרבה פחות אנשים היו חשופים אליו וידעו לקיים על הנושא שיח פתוח ובריא.

לעומת מה שהיה בעבר, היום הפרעות נפשיות הן דבר שבהחלט מקובל לדבר עליו ולהכיר אותו, ולכן כדאי שגם אתם תהיו חלק מהאנשים שיודעים על מה מדובר. במאמר הקרוב נבין ביחד מה גורם להפרעות נפשיות, והאם יש דרך שבאמצעותה אפשר להתמודד איתן.

 

הפרעות נפשיות – לפעמים הן מולדות ולפעמים הן "נרכשות"

הפרעות נפשיות מתחלקות לשני חלקים עיקריים:

  1. הפרעות נפשיות שהאדם שסובל מהן נולד איתן.
  2. הפרעות נפשיות שהאדם אינו נולד איתן, אלא מקבל אותן עם הזמן.

 

שני הסוגים של הפרעות נפשיות הם כמובן סוגים שמצריכים טיפול הולם, על מנת שהאדם שסובל מהן יוכל להמשיך ולקיים את אורח החיים שלו על הצד הטוב ביותר, לצד ההתמודדות איתן.

 

3 היבטים עיקריים שגורמים להפרעות נפשיות

הפרעות נפשיות הן הפרעות שנגרמות בעקבות שלושה היבטים שונים, כאשר כל אחד מהם בנפרד ושלושתם גם יחד יכולים להוביל אליהן: ההיבט הפיזיולוגי, ההיבט החברתי וההיבט הפסיכולוגי. כל אחד מההיבטים האלו נוגע בנקודה אחרת, אז בואו נבין כל אחד מהם יותר לעומק.

 

ההיבט הפיזיולוגי שגורם להפרעות נפשיות

כל אחד ואחת מאיתנו צריכים שההרכב הפיזיולוגי שלנו יכלול כל מיני דברים, וברגע שאדם מסוים סובל ממחסור בהם או עודף בהם – עלולות להתפתח אצלו הפרעות נפשיות. בהיבט הפיזיולוגי ניתן להבחין בחוסר בוויטמינים מסוימים, או בזיהום שקיים בגוף האדם, אשר עלולים להוביל לפגיעה במערכת העצבית, וכתוצאה מכך עלולות להיוולד הפרעות נפשיות.

 

ההיבט החברתי שגורם להפרעות נפשיות

ההיבט החברתי הוא אחד ההיבטים שעלולים לגרום להפרעות נפשיות. הוא היבט שיכול להשפיע על כלל האוכלוסיה, אך בני נוער רבים שמתמודדים עם הפרעות נפשיות הם שכבת אוכלוסיה שנפגעת מההיבט החברתי בצורה אנושה במיוחד.

למשל, נער או נערה שסובלים מדימוי גוף נמוך גם כך, והסביבה שלהם, כמו החברים ובני המשפחה שלהם, אף מחזקים את דימוי הגוף הנמוך הזה ומעודדים אותם לשינוי – הם נערים שעלולים לפתח הפרעות נפשיות שסובבות סביב נושא האכילה, כמו אנורקסיה, בולמיה ועוד.

 

ההיבט הפסיכולוגי שגורם להפרעות נפשיות

החיים שלנו הם אוסף של חוויות שונות שאותן מזדמן לנו לחוות במהלך החיים, ולצערנו לא פעם החוויות האלו מביאות איתן כל מיני השלכות. ברגע שאדם מסוים מתקשה להתמודד או להסתגל למצבים מסויימים או לחוויות מסוימות, הנפש שלו מנסה להגן עליו בדרכים שונות, אשר עלולות לפתח אצלו הפרעות נפשיות.

במידה ואתם מעוניינים להעמיק עוד בנושא, לחצו כאן למידע נוסף ותוכלו לקרוא עוד פרטי מידע חשובים באתר האינטרנט של ראש בריא.

מוח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמנים חיוניים
10 יתרונות לשמן אתרי

שמנים אתריים צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הרבים והשימושים הרב-תכליתיים שלהם. שמנים אתריים מופקים מצמחים בתהליך של

מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל
מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל?

ורטיגו היא תופעה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא מאופיינת בתחושת סחרחורת, המלווה לרוב בבחילות ובקושי לשמור על