נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהן הסיבות הנפוצות ביותר להשתלת שיער?

השתלת שיער

נשירת שיער והתקרחות יכולות לנבוע מגורמים שונים. הסיבה העיקרית היא הגנטיקה, הזמן שעושה את שלו. גורמים נוספים שיכולים להשפיע הם אורח החיים של אדם מסוים או תזונה לא מאוזנת. גם לחצים מנטליים כמו סטרס או דיכאון עלולים להוביל להתפרצות של הקרחה כמו מחלת האלופציה. כל הסיבות הללו מובילות בני האדם, וברובם גברים, הסובלים מהתקרחות, לפנות אל הפתרון היעיל ביותר כיום – השתלת השיער. 

 

DHT – האויב מספר אחד של הגברים

התקרחות אצל גברים היא נושא רגיש המלווה בתחושת תסכול ומועקה עמוקה. הגורם העיקרי לנשירת השיער הוא הימצאות ה-DHT ב-DNA. ה-DHT הוא בעצם אנדרוגן  שגורם לתקיפה אוטואימונית של תאי וזקיקי השיער.

על אף שבשאר הגוף שלנו השיער לא יושפע מנוכחות ה-DHT, באזורים בהם הנטייה של השיער להיות חלש או דק יותר, לרוב בקו השיער הקדמי של הראש, נוכחות ה-DHT תעשה את שלה ועם הזמן מחלישה את השערות עד לנשירה ולבסוף תוביל להתקרחות. לכן בתהליך של השתלת שיער יש להוציא זקיקים מהחלק האחורי של הראש, כאלה שלא מושפעים מהDHT, ולהשתיל אותם באזורים המוחלשים יותר שבראש.

 

ההיבט המנטלי

מעבר לגנטיקה הטבעית של האדם, מצבו המנטלי בהחלט יכול להשפיע על נשירת השיער, כיאה לחיבור הבלתי ניתן להפרדה בין הגוף והנפש. אירועים מסכני חיים או אירועים שגורמים למתח רב, כמו תאונה או מלחמה, עשויים להכניס את הגוף ל"שוק" שיבוא לידי ביטוי בנשירה או התקרחות. כמו כן, גם מצבים נפשיים מתמשכים דוגמת דיכאון או סטרס עלולים להוביל לתוצאות דומות שיובילו בסופו של דבר להשתלת שיער.

 

אורח חיים

מלבד הנתונים הטבעיים, ניתן להסיק שגם אלמנטים סביבתיים עשויים להביא להתקרחות. תזונה לא בריאה או לא מאוזנת, אורח חיים בלתי יציב, היעדר שעות שינה מספקות או הרגלי עישון, עשויים להביא במוקדם או במאוחר לנשירת שיער עד למצב של התקרחות. סגנון חיים כפי עלול להוות תשתית לפגיעה במערכת החיסונית של האדם שעשויה להתבטא גם בפגיעה במצב השיער.

 

חוסר האפקטיביות של פתרונות אחרים לעומת השתלת שיער

ממש עד לפני עשרות שנים בודדות, פאה נוכרית הייתה פתרון לגיטימי עבור גברים המתמודדים עם התקרחות. כמובן שהיום הדבר נראה כפתרון לא טבעי שלא עוזר בצורה קונקרטית. כמובן שישנן תרופות מסוימות שמשווקות כמסייעות למניעת התקרחות, דוגמת פרופסיה, שהתחילה כתרופה לערמונית, אך האפקטיביות שלה מוטלת בספק.

תכשירים נוספים, משחות וקרמים גם כן נמצאים בסל הפתרונות למניעת נשירה או התקרחות, אך כל אלו לא מביאים פתרון בר קיימא. השתלת שיער, ברוב המקרים אך לא בכולם, היא בדרך כלל הפתרון האולטימטיבי אל מול האלטרנטיבות הדלות שבשוק.

 

לסיכום, הבחירה בהשתלה מובנת

לגופו של עניין, סיבות רבות מובילות להתקרחות, כולל החיים עצמם ממש. השנים שעוברות, הלחצים שמתווספים או אורח החיים המורכב- אלו, בנוסף ליעילות היחסית של השתלת שיער, מובילים את המין הגברי לשים את מבטחו בפתרון קבוע וטבעי לשנים ארוכות.

השתלת שיער

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי