נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי גופיית ציצית

מצווה ציצית

מצוות הציצית מוזכרת עוד בתורה בפרשת במדבר, ומאז ועד היום יהודים מקפידים על קיום מצווה זאת, המסמלת את כך שאנו זוכרים את התורה ואת הקב"ה. כמו שבתי כנסת מהודרים יותר בזכות התקדמות ביכולות הבנייה, וכמו שספרי תורה איכותיים יותר בזכות יכולות הדפסה משודרגות, כך גם מצוות הציצית מתפתחת על ידי חידושים שונים, כמו גופיית הציצית.

 

מה זה בכלל אומר?

מצוות הציצית היא אחת המצוות הפשוטות ביותר שכתובות בתורה. בספר במדבר נכתב שעלינו ללבוש ציצית כדי לזכור את הקדוש ברוך הוא ואת התורה שהוא נתן לנו, וכך עושים היהודים כבר אלפי שנים, בארץ ומחוצה לה.

כמו בכל הקשור למצוות שונות או לנושאים שונים ביהדות, גם כן התפתחות של רעיונות ויכולות שונות מאפשרת את קיום המצווה בצורה מותאמת, נוחה וכשרה. גופיית ציצית כמו שאפשר למצוא אצל יודאיקה חב"ד נתניה, היא שילוב בין גופיה שנוח ללבוש לבין הציצית. מצווה ציצית

ממה הגופייה עשויה?

גופיית ציצית עשויה מחומרים איכותיים במיוחד. מדובר על בגד שעשוי מ-100% כותנה סרוקה. כותנה סרוקה היא כותנה איכותית יותר, שעברה תהליך של סריקה. בתהליך זה הוצאו הסיבים הפחות איכותיים של הכותנה, ונשארו הסיבים הנעימים והאיכותיים יותר של הכותנה, איתם אפשר לייצר גופיית ציצית טובה.

 

כשרות הגופייה

כאשר המוצאה גופיית הציצית, בתור פתרון שיכול לסייע ליהודים גם לקיים את מצוות הציצית כפי שכתוב בתורה אך גם לעשות זאת בצורה נוחה מבלי לפגוע במצווה כלל, עלתה שאלת כשרות הגופייה, שכן היא יוצרת מגע עם הגוף מצד אחד, ומצד שני מדובר על מקשה שלמה הכוללת את הציצית. הגופייה בכל זאת נחשבת לכשרה ונלבשת על ידי הרבה יהודים שרוצים לקיים את המצווה.

 

מידות שונות ומגוונות

מכיוון שגופיית הציצית היא פריט לבוש לכל דבר ועניין, עם תוספת הציצית, לא כל גופייה תתאים לכל אדם. לכן, כאשר מעוניינים לרכוש גופיית ציצית לצורך לבישתה וקיום מצוות הציצית, אפשר להנות מהעובדה שקיימות מידות שונות ומגוונות לגופייה זו.

מצווה ציצית

גם לילדים

כבר בגיל שש ילדים מתחילים לקיים את מצוות הציצית. כדי לאפשר לילד לקיים מצווה זו בחודשי הקיץ החמים למשל, אפשר ומומלץ למצוא לו גופיית ציצית. ישנן גופיות רבות במידות שמותאמות לילדים קטנים יותר או גדולים יותר.

 

נוחות בחודשי הקיץ

בגדי צמר בחודשי הקיץ החמים תמיד גורמים לתחושה של אי נוחות והזעה רבה. גופיית הציצית, שעשויה מכותנה מסורקת בלבד, היא דבר שהרבה יותר נוח ללבוש. הנוחות של גופיית הציצית באה לידי ביטוי במיטבה בחודשי הקיץ.

 

שמירה על מצוות הציצית

לפני שגופיית הציצית היא גופייה, היא קודם כל ציצית. המטרה כאן היא לשמור על מצוות הציצית בראש ובראשונה. הגופייה היא האמצעי לעשות זאת בצורה נוחה ומותאמת יותר לחלק מהאנשים שמוצאים כך לנכון.

מצווה ציצית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי