נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו כלוב אילוף לכלבים ואיך משתמשים בו נכון?

בית לכלבים

כלוב אילוף הוא כלוב המשמש כמקום בטוח עבור כלבכם ומהווה כלי עזר עיקרי לאילופו ועוזר בטיפול בבעיות מגוונות. משתמשים בכלוב אילוף כאשר רוצים לטפל בבעיות של הרס בית כשהכלב נשאר לבד, אם הוא עושה צרכים בבית, אם הוא אגרסיבי ותוקפני כלפי האורחים שלנו ומידה והוא סובל מחרדות, כמובן שישנן עוד סיבות. הכלוב יכול להיות ממש כמו החדר של הכלב בבית ואפילו כאשר מתאחרים במקום מסוים אפשר לקחת את כלוב האילוף איתכם, במאמר זה נענה על שאלות רבות בנושא.

 

כיצד לבחור את הכלוב המתאים?

יש המון משתנים שצריך לקחת בחשבון כאשר בוחרים בכלוב עבור הכלב שלכם, חשוב שתבחרו את הגדול הנכון כזה שלא יאפשר לכלב שלכם לעשות את הצרכים שלו בו ואז לברוח מהם לאזור אחר בכלוב. חשוב שהכלב ידע כי במידה והוא מבצע צרכים בכלוב הוא יאלץ להתמודד עם הנוכחות שלהם לאורך כל המן עד שינוקו. הכלוב צריך לאפשר לכלב לעמוד בו אך לא לזוז יותר מדי בחופשיות, מצב זה יאפשר לכלב להרגיע את חוסר השקט שלו וילמד להרגיע את עצמו, כך שהכלב מתרגל להיכנס לכלוב ופשוט להירגע ולישון.

 

כיצד להרגיל את הכלב שלכם להיכנס לכלוב?

מיקום- חשוב מאוד למקם את הכלוב באזור מרכזי ביית כך הכלב יכול לראות אתכם ולהבין את המתרחש בבית ועדיין להרגיש חלק מהבית שהוא הלקה שלו.

האכלה- את הכלב נאכיל בכלוב בלבד ובצד הרחוק יותר מהכניסה לכלוב, ניתן גם לפזר את האוכל בתוך הכלוב, גם כאשר מדובר בסוג של אוכל לגורי כלבים. הכלב שלנו ידאג לשמור על היגיינה במקום בו הוא אוכל לכן הוא לא יעשה צרכים בכלוב שמאכילים אותו בו. במידה והכלב שלכם זקוק ליותר עידוד על מנת להיכנס לכלוב אפשר לפז לו מחמאות וחיזוקים ולזרוק לו חטיפים שהוא אוהב פנימה לכלוב.

סגירת הכלוב- ברגע שאנו מרגישים שהכלב מרגיש בכלוב כבר בנוח, והוא אוכל וישן בו ניתן לנסות ולסגור את הדלת וכדאי לעשות זאת בהדרגה. בזמן האוכל וכאשר אתם נמצאים לידו כדאי לסגור את הכלוב מבלי לנעול אותו ורק בזמן האוכל. רצוי להרגיל את הכלב לפועל הסגירה והפתיחה של הכלוב על מנת שיתרגל לזה ולרעש סגירת הכלוב. בשלב מאוחר יותר סיגרו את הכלוב עם נעילה בשעת ההאכלה ואפילו לכמה דקות אחרי שהוא מסיים לאכול.

שלב אחרון- כאשר אנו רואים שהכלב שלנו התרגל לכל זה כדאי להתחיל ולהתרחק מהכלוב לפרק זמן ארוך יותר וכל פעם שהכלב שלנו מראה שהוא רגוע בכלוב נביא לו חטיף או מחמאה. במידה והכלב לא רגוע, בוכה ומיילל יהיה צורך לחזור על השלבים עד שירגיש בנוח בתהליך. ישנו גם כלוב גורים המאפשר לבצע את התהליך מגיל קטן ולהכין את הכלב לחיים בוגרים ומאולפים.

כלב באילוף

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא חיות