נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו חוק ביטוח אובדן כושר עבודה?

אנשי משפט

חוק ביטוח אובדן כושר עבודה הוא כינוי שניתן לצו ההרחבה לביטוח פנסיוני לכלל עובדי המשק משנת 2008. צו זה מחייב את המעסיקים במשק הישראלי לבטח את כל העובדים שלהם בביטוח פנסיוני, בתוכו יש לכלול גם ביטוח אובדן כושר עבודה, כדי למנוע קריסה של מעסיקים, אשר נדרשו עד פרסום הצו, לשלם מכיסם עבור אובדן כושר עבודה של עובדים לא מבוטחים.

 

למה חייבים לעשות ביטוח אובדן כושר עבודה?

עו"ד כפיר, אשר עוסק מעל 15 שנה בתחום תביעות הביטוח ותביעות נזיקין מסביר, כי למעשה לא קיים חוק ביטוח אובדן כושר עבודה, אבל המעסיקים אכן חייבים, בהתאם לצווי הרחבה והסכמים קיבוציים שונים, לבטח את העובדים שלהם, כנגד אובדן כושר עבודה.

ביטוח זה הפך לביטוח חובה ביחד עם החובה להפריש כספים לפנסיה עבור כלל העובדים במשק, בשל הסכנה הגדולה למעסיק ולעובד שאינו מבוטח נגד אובדן כושר עבודה.

אם חלילה, עובד לא מבוטח מאבד את יכולתו לעבוד ולפרנס את עצמו, פרנסתו עלולה ליפול באופן מלא על המעסיק.

אם המעסיק לא מבוטח, הוא עלול לקרוס כלכלית, בעקבות העלויות הגבוהות הכרוכות באחזקת שכיר אשר בפועל אינו יכול לעבוד בעסק ולפיכך מהווה נטל כלכלי כבד.

מנגד, מעסיק אשר אין ביכולתו לממן את צרכי העובד שלו לשעבר, אשר איבד את יכולתו לעבוד, עלול לגרום לקריסה מוחלטת של העובד ובני משפחתו, אשר זקוקים למקור פרנסה.

מה מכסה ביטוח אובדן כושר עבודה?

כל מקרה שחל בתקופת הביטוח, אשר הביא לאובדן כושר עבודה של העובד, עשוי לזכות אותו בפיצויים, שתפקידם לאפשר לו לפרנס את עצמו ואת בני משפחתו, עד אשר יוכל (אם יוכל) לחזור לעבוד.

בין היתר, מקרים אלה כוללים פגיעה פיזית, מחלה קשה, פגיעה נפשית, טראומה, דיכאון, פציעה במסגרת העבודה, או במסגרת תאונה ועוד.

תפקידו של ביטוח זה הוא לספק כיסוי עבור אנשים שאינם מסוגלים להתפרנס בכוחות עצמם, בעקבות מקרה הכלול בהגדרות הפוליסה שלהם.

 

איך מקבלים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה?

בכל מקרה של מימוש הפוליסה שלכם בחברת הביטוח, חשוב לזכור כי כל חברת ביטוח מספקת כיסוי ביטוחי מעט שונה וכי כל מבוטח זכאי לתנאי פוליסה שונים בהתאם לשיקולים שונים, כמו עלויות הפרמיה, כיסוי ביטוחי נבחר ועוד.

לכן, הצעד הראשון במימוש הזכויות שלכם הוא בחינה מדוקדקת של הפוליסה, כדי להבין האם המקרה שלכם מכוסה במסגרתה.

מומל., כמובן לבצע גם את הצעדים הראשונים בסיוע עו"ד בעל מיומנות וניסיון בתחום הביטוחים, כדי שלא לעשות טעויות יקרות וכדי לממש עד תום את הזכויות שלכם.

לסיכום, ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח חיוני בעיניי החוק, אשר טרח לעגן אותו באמצעות צווים והסכמים קיבוציים. כדי להבטיח מימוש מלא של זכויותיכם, ודאו שיש לכם ביטוח כזה מטעם המעסיק ושכרו עו"ד מתאים, במקרה של תביעה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין