נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 מקרים בהם בעל עסק יכול לתבוע את העירייה

עֵסֶק

היחסים בין האזרח הקטן לרשות המקומית שבתחומי שיפוטה הוא גר, עשויות לדעת עליות ומורדות, ולסבול ממתחים שונים. לעיתים, מתגלעים הסכסוכים לכדי תביעה משפטית. הדבר נכון פי כמה עבור בעלי עסקים, שעשויים לחוות פגיעה כלכלית אנושה במטה לחמם במספר מקרים. להלן כמה מהם.

 

מדידות בעייתיות

מדי כמה שנים, על כל עירייה לערוך מדידות או שינויים בנכסים מסוימים, מה שעשוי להשפיע על סיווגם. מתוקף העובדה כי העירייה גובה תשלומי ארנונה, שינוי בסיווג הנכס עשוי להביא לתשלומי מס רטרואקטיביים, שמגיעים לגבהים אסטרונומיים. כך לפתע בעלי עסקים המומים עשויים לקבל דרישת תשלום על סך עשרות ומאות אלפי שקלים, כאשר לא בוצעו בפועל שינויים בגודל הנכס.

כאשר העירייה לא מבצעת את המדידות בשיתוף בעלי העסקים, אין פיקוח והדבר הופך לבעייתי במיוחד. לבעלי עסקים אין ברירה אלא להתאגד ולתבוע במקרה כזה את העירייה הרלוונטית, כאשר כבר היו תקדימים בעבר. למידע נוסף אודות תביעות מול הרשויות המקומיות הקליקו כאן.

 

אכיפה מוגברת כנגד עסקים

בעלי עסקים המנהלים בתי עסק בתחום חיי הלילה, מצאו את עצמם עומדים בפני מדיניות חדשה של העירייה, זאת לאחר שהתקבלו טענות בגין מטרדים לאורך הרחוב בו נמצאים העסקים. במידה ואכן מחזיק בעל העסק בהיתרי לילה להחזיק את העסק פתוח עד מעבר לשעה 2, ועסקיו נפגעו כתוצאה מהגעת משטרה או שנאלץ לסגור את העסק, כיום מקום להפעיל שיקול דעת ולתבוע את העירייה.

לכל מאבק משפטי שכזה חשוב להצטייד בשירותיו של עורך דין רשויות מקומיות, המנוסה בתחום וכזה שבכוחו לעזור בצורה משמעותית.

 

סגירת מקטעים

לעירייה כוח רב ואמצעים רבים לאכוף אותו, אך עם זאת להפעלת כוח שכזה יש לא אחת, השלכות משמעותיות. כך כאשר עירייה מסוימת מחליטה באישון לילה לסגור מקטע רחוב ובו מספר עסקים, לתנועת כלי רכב, זאת ללא התראה מראש או שיתוף של הדיירים ברחוב או של בעלי העסקים.

לבעלי הנכסים שברחוב לא ניתנה הזכות להתנגד או להביע דעתם על מהלך פזיז שכזה מצד העירייה, ומכאן שיש מקום להביא את המאבק של בעלי העסקים אל הזירה המשפטית, לאור הפגיעה בפרנסתם כתוצאה מסגירת המקטע.

 

לפרוץ את חומת הבירוקרטיה

מאבקים מול הרשויות המקומיות יהיו בהכרח מתישים, מייגעים ומתסכלים. מדובר בגופים המסתתרים מאחורי חומה בירוקרטית, שרירות לב ואטימות. לצורך השגת הפיצויים הנדרשים שמגיעים לבעלי עסקים על פי חוק, יש צורך בהסתייעות בעורך דין רשויות מקומיות, המנוסה בהתנהלות מול עיריות, בכל הנוגע למאבק הצודק של בעלי העסקים.

אם גם אתם מוצאים את עצמכם בפני סכסוך משפטי מול העירייה, וודאו כי כל החומר הרלוונטי מתועד, לרבות פניות לעירייה שזכו להתעלמות, תכתובות המעידות על ההתנהלות שלה ומסמכים חשובים. אל תוותרו על זכויותיכם, ופנו עוד היום לעורך דין רשויות מקומיות.

בעל עסק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין