נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לילות ערבים – כך תתכננו טיול מושלם לדובאי

איחוד האמירויות דובאי

עם חתימת הסכמי אברהם נפתחה בפני מטיילים מישראל האפשרות לבקר באחד מיעדי הנופש הכי מפנקים בעולם, כזה שעד כה השפע הרב שבו היה מוקד לשמועות בלבד – דובאי. ואכן, העיר דובאי עונה על כל הציפיות והרבה יותר – מדובר ביעד נהדר לחופשה משפחתית או נופש זוגי רומנטי (אם כי לא בפומבי), אבל לפני שאתם ממהרים לארוז מזוודה, יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת.

 

מה מיוחד בדובאי?

אם תהיתם למה לבחור דווקא בדובאי כיעד הנופש הבא שלכם, נוכל למנות לא מעט סיבות, אבל אין טוב כמו מראה עיניים ולא משנה מה נכתוב, רק כשתגיעו לדובאי תבינו שכל מה שניתן להגיד עליה הוא אנדרסטייטמנט לעומת מה שהיא באמת.

אבל אם לסכם בכמה מילים, דובאי מציעה חוויה אורבנית ביג טיים, עם אווירה מחשמלת והמון אטרקציות למשפחה כולה, לרבות מקומות בילוי ואירועי תרבות המתקיימים עד השעות הקטנות של הלילה. בנוסף, היא מציעה סצנה קולינרית מדהימה וחוויית שופינג שתשאיר אתכם פעורי לסתות ובין חופי הרחצה, המלונות, המסעדות, האטרקציות ומקומות הבילוי, לא ישאר לכם רגע דל.

איחוד האמירויות דובאי

מתי הכי כדאי לבקר בדובאי?

איחוד האמירויות דובאי הוא יעד מדברי וככזה, הוא חם לאורך השנה כולה, אך בעיקר בחודשי הקיץ, מה שהופך דווקא את חודשי החורף (דצמבר עד מרץ) לתקופה הטובה ביותר לביקור בדובאי ואכן, בחודשים אלו מדובר בשיא עונת התיירות ועומס התיירים שפוקדים את העיר, מורגש היטב.

מבחינת טמפרטורה, הטמפרטורה הממוצעת היא 40 מעלות, כך שאפשר רק לדמיין כמה חם שם בקיץ, אך גם בחורף הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 20-35 מעלות ביום ו-15 מעלות בממוצע בלילה, כך שבהחלט לא מדובר על מזג אוויר קר.

איך כדאי להתלבש? לא משנה אם מדובר בחופשת חורף או קיץ, אירזו ביגוד קצר (אך צנוע) לשעות היום, כפכפים, בגד ים ושאל קליל לכיסוי. בנוסף, המטיילים בחורף עשויים להיתקל בגשמים, כך שכדאי לקחת מעיל קל ומטריה, לצד ביגוד ארוך לשעות הערב.

 

חופשה זולה בדובאי

אם נשים את הקלפים על השולחן – דובאי לא זולה, אך היא לא הרבה יותר יקרה בהשוואה לישראל, כך שבשונה מתיירים אחרים המבקרים בה, תיירים מישראל לא ירגישו אי נוחות גדולה מדי לנוכח המחירים.

כשזה נאמר, בהחלט ניתן להוזיל את עלות החופשה בדובאי בעזרת טיימינג נכון – חופשה אביבית (אפריל-מאי) או סתיוית (ספטמבר-אוקטובר) תהיה זולה משמעותית ביחס לתקופות אחרות בשנה, בעיקר בזכות מחירי המלונות שנחשבים בחודשים אלה לזולים ביותר. עם זאת, מבחינת מזג אוויר מדובר בחודשים חמים, בהם גם בצל הטמפרטורה יכולה להגיע לכדי 40 מעלות, ויש לא מעט סופות אפק שיכולות להעכיר את האווירה, תרתי משמע.

 

כסף בדובאי

המטבע המקומי מסומן AED – דירהם ונכון להיום הוא שווה 0.95 ₪ כך שלמען חישוב פשוט ניתן להקביל בין השניים וגם מחיר המחייה והשירותים השונים יחסית דומה. את ההמרה מומלץ לעשות בדולרים ותוכלו לעשות זאת בארץ או בדובאי (דוכני צ'יינג' בשדה התעופה, מלונות, קניונים וכד'). בנוסף, ניתן לשלם עם אשראי בינלאומי – זה קל ונוח אך מומלץ לבדוק מראש את יחס ועמלת ההמרה. טיפ חשוב להתנהלות עם כסף: אם אתם נוהגים להתמקח, דובאי איננה המקום לכך, למעט השווקים בהם ניתן להתמקח מעט ובנימוס.

 

אוכל וקולינריה בדובאי

דובאי היא אחד ממוקדי התיירות הכי סוערים בעולם ובנוסף לכך היא מהווה מרכז סחר עולמי, מה שמושך אליה תיירים, סלבריטאים, אנשי עסקים ודמויות מפתח בינלאומיות. ככזו, היא חייבת לעמוד בסטנדרטים לא פחות ממעולים בסצנת האוכל והיא עושה את זה ובגדול… אז מה שבטוח, זאת חופשה שלא תצאו ממנה רעבים.

למה לצפות? מסעדות שף ברמה הגבוהה ביותר, מסעדות משלל מטבחים בינלאומיים, רשתות מזון מהיר מפורסמות, מסעדות פועלים עממיות ואפילו דוכני רחוב עם אוכל בזיל הזול ומקומות המתמחים באוכל טבעוני. יו ניים איט – יש את זה בדובאי. ומה לא יהיה? אכילה ציבורית במהלך צום הרמדאן ואוכל טמא שאינו מתאים לחוקי האיסלאם. למשל – בשר חזיר, אלכוהול וכיו"ב. האחרון כן מותר בחלק מהמלונות והמסעדות שקיבלו על כך היתר מיוחד, אך שתייה בציבור ושתייה לשוכרה, אסורות בהחלט.

איחוד האמירויות דובאי

אטרקציות מומלצות בדובאי

כפי שכבר אמרנו, בדובאי אין רגע דל ולא משנה באיזה שעה ביום התעוררתם, יהיה לכם שפע של דברים מעניינים לעשות ומקומות לבלות בהם. הנה כמה מומלצים במיוחד:

  • פארק השעשועים הגדול בעולם IMG
  • מרכז הקניות המטורף The Dubai Mall
  • מתחם Ski Dubai בו מדרונות גלישה מדהימים
  • תצפית מהמגדל הכי גבוה בעולם Burj Khalifa
  • העיר העתיקה של דובאי Bur Dubai
  • סיור בשכונת הוילות היוקרתית Jumeirah
  • תצפית ציפורים בשמורת Ras Al Khor
  • ספארי חולות בדיונות החול של דובאי
  • ביקור בשווקים הפתוחים באזור Deira
  • גן הפרחים המופלא Dubai Miracle Garden

 

מלונות בדובאי

בכל הקשור ללינה תמצאו בדובאי הכל מהכל כך שאם תשכילו לשריין מקום מאש ולא תחכו לדקה ה-90, תוכלו לדייק את בחירת המלון לסגנון החופה המועדף עליכם והתקציב שעומד לרשותכם. עם זאת, לא משנה אם אתם מכוונים למלון יוקרה או לינה בתקציב שישאיר לכם עודף בכיס, אתם צפויים להיות מופתעים לטובה כי רף השירות במלונות בדובאי הינו גבוה וכמעט כולם מציעים מתקנים מודרניים וחדרים מטופחים שבהחלט עונים לסטנדרטים הגבוהים של המטייל הישראלי.

מה שכן, חשוב לקחת בחשבון כי למחיר הנקוב ללילה יתווספו כ-20% מסים שונים אליהם כדאי להיערך מראש, כדי למנוע אי נעימויות והוצאות לא מתוכננות. בנוסף, בחלק גדול מהמלונות יש להשאיר פיקדון שיחזור אליכם בתום השירות (פיקדון מזומן יוחזר במטבע מקומי).

 

5 דברים שחייבים לדעת לפני שאורזים מזוודה

  • בדובאי התנהג כאמירתי: זהו לא המקום לכופף את החוקים, לעגל פינות או לנהוג בחוסר כבוד (דיבור מחוצף ותנועות ידיים גדולות לא יתקבלו בהבנה). אפילו עבירות קלות יכולות להוביל למאסר וקנסות כבדים, לרבות גזר דין מוות. המלצה זו תקפה לגבי התנהלות בציבור, שיח עם עובדי המלון ואפילו סלפי (אל תצלמו זרים או מבנים ציבוריים ללא רשות).
  • הימנעו משיחה על דת, פוליטיקה ומשפחת המלוכה: גם אם נדמה לכם שהגעתם ליעד מודרני, הוא לא כזה ושיח ציבורי על נושאים אלה איננו מקובל.
  • חומרים אסורים? אסורים בהחלט: סמים (גם קנאביס רפואי), אלכוהול ופורנוגרפיה אסורים בתכלית האיסור. בעוד שהאחרון מסתכם לרוב בהחרמה, הראשון יכול להוביל לעונש מוות. לגבי אלכוהול, אסור בפומבי ומותר (מבלי להשתכר) במלונות ומסעדות עם היתר מיוחד.
  • התלבשו צנוע: במילים פשוטות – פחות חולצות בטן ושורטס (תקף גם לגברים). בדובאי נהוג לכסות את הכתפיים והירכיים, למעט בריכת המלון וכד'. אם יש לכם ספק, פשוט אירזו איתכם שאל או עליונית והתכסו בהתאם לנסיבות – עדיף חלקים, ללא ציור בולט.
  • הבעת חיבה בפומבי איננה מקובלת: נכון לגבי זוגות הטרוסקסואליים ועל אחת כמה וכמה לגבי להט"בים. בנוסף, אם אינכם נשואים, הזמינו 2 מיטות נפרדות במלון ואם אינכם מאותו מין – מוטב שתזמינו חדרים נפרדים.

לסיכומו של דבר, דובאי היא יעד מופלא לחופשה והיא שונה מכל מה שהכרתם עד כה, גם אם אתם מטיילים מנוסים. אמנם היא איננה זולה והתרבות בה שונה בתכלית, אבל הטיפים המעולים והמידע השימושי שריכזנו לפניכם יהפכו את הנחיתה לרכה יותר.

איחוד האמירויות דובאי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אטרקציות ופנאי