נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד פותחים תיק גירושין?

תיק גירושין

גירושין הם לא תהליך נעים, הן מבחינה נפשית והן מבחינה בירוקרטית. אך כדי להיפרד באופן חוקי ולהסדיר את כל ענייני הרכוש והמשמורת בין שני בני הזוג יש צורך לעבור מספר תחנות ושלבים. מומלץ להגיע מוכנים ככל האפשר כדי למנוע עימותים, אי הסכמות ועיכובים. כדי לעזור לכם בתהליך זה, בחרנו להכין לכם מדריך שיפרט כיצד לפתוח תיק גירושין.

 

הגשת כתב התביעה לבית הדין הרבני

בני זוג יהודיים שרוצים להתגרש בארץ חייבים לעבור דרך בית הדין הרבני, גם אם הם התחתנו בטקס אזרחי מחוץ לארץ. רק הרבנות יכולה לתת גט, בעוד את תיק הגירושין עצמו ניתן להגיש או ברבנות או בבית המשפט- ודבר זה תלוי במי מבני הזוג הגיש את התביעה קודם ולאיזה גוף.

אך הדבר הראשון שיש לעשות הוא להגיש כתב תביעה לרבנות לצורך קבלת גט. במסמך זה יש למלא את כל הפרטים הרלוונטיים של שני בני הזוג, עורכי הדין המייצגים ועוד. בכתב התביעה יפורטו נסיבות הגירושין, מספר ילדים במידה וישנם, האם בוצעו תהליכי גישור בין בני הזוג ומהן עילות הגירושין. את כל הפרטים והטפסים הללו יש להגיש במזכירות של בית הדין באיזור שבו חיים בני הזוג. כדי להגיש כתב תביעה יש צורך בתשלום של אגרה לבית הדין.

 

פתיחת תיק גירושין

עכשיו מגיע השלב שבו צריך להחליט האם לפתוח את תיק הגירושין ברבנות או בבית דין לענייני משפחה. אם יש הסכמה בין בני הזוג בנוגע לגירושין ושאר הפרטים של הפרידה, הדבר המומלץ הוא לפתוח את תיק הגירושין ביחד ולמנוע צרות כאלה ואחרות. אך אם יש סכסוך בין שני בני הזוג וכל אחד מהם מגיש את הבקשה לפתיחת התיק בגוף אחר, מי שהגיש קודם- הוא זה שהבקשה שלו תתקבל והדיון ייפתח במקום בו בחר. על כן יש חשיבות רבה בקבלת החלטות מהירה.

איפה מומלץ לפתוח את תיק הגירושין? מדובר בשאלה מורכבת כשלכל אחד מהגופים יש יתרונות וחסרונות משלו. בית הדין הרבני פועל על פי ההלכה, בעוד שבבית המשפט לענייני משפחה תהיה גישה יותר ליברלית. מומלץ לבצע הערכה של המצב עם עורך דין גירושין מומחה, לדוגמה משרד עו"ד מיכאל פיינברג, כדי לבדוק היכן כדאי לפתוח את התיק ואיפה הסיכויים לקבל את התוצאות הרצויות הם גבוהים יותר.

 

הסכם גירושין

הסכם גירושין הוא ההסכם בו יוסדרו כל עניני הרכוש, משמורת על הילדים ותשלומי מזונות בין בני הזוג המתגרשים. ההסכם חייב להיות מפורט ומקיף וזאת בכדי למנוע אי נעימויות וסכסוכים בעתיד. את ההסכם ינסחו עורכי דין בליווי בני הזוג ולאחר שתהיה עליו הסכמה הוא יוגש לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני. כשההסכם יתקבל וייבחן הוא יאושר ובזאת ייגמר הליך הגירושין.

תיק גירושין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין