נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד עורכים צוואה הכוללת נכסים בעלי ערך גבוהה?

אנשי משפט

בכתיבת כל צוואה יש חשיבות גדולה לניסוח ברור ומפורט באופן שאינו משתמע לשתי פנים. לשם עריכת הצוואה, על המצווה להיפגש עם עורך דין המנוסה בכתיבת צוואות ולמסור לו את כל הפרטים הדרושים לו להכנת הצוואה, אופן חלוקת העיזבון והתנאים הנלווים לכך. במאמר זה נתמקד בהיבטים שחשוב לשים לב אליהם כאשר מדובר בצוואה מורכבת הכוללת רכוש רב או נכסים יקרים.

 

מניעת סכסוכים עתידיים

אופן כתיבת הצוואה יכול להשפיע רבות על ההיתכנות של סכסוכים עתידיים בין היורשים. כאשר ישנם נכשים בעלי ערך גבוה הסיכון לסכסוך עולה וחשוב שהמצווה יתכנן את אופן חלוקת העיזבון בהתאם לרצונו אך תוך עריכת איזן בין היורשים. איסוף המידע המקדים תוך ליווי צמוד של עו"ד צוואות דרוש על מנת למנוע טעויות וזיהוי הנכסים כראוי בעתיד על ידי היורשים.

 

איסוף מידע

יש צורך לאסוף את כלל המידע הרלוונטי לגבי כלל הנכסים ולקחת בחשבון שמה שלא ייכלל במפורש בצוואה יחולק בהתאם לדיני הירושה ללא קשר לאופן החלוקה של שאר הנכסים בצוואה. כאשר מדובר על הורשת נכסים בעלי ערך גבוה יש להפריד בין נכסים שניתן לחלק וכאלה שלא. יהיה צורך להגדיר אלו נכסים יישארו כפי שהם בתהליך הירושה ואילו ימכרו קודם לכך.

 

מינוי מנהל עיזבון

במקרים רבים בהם הרכוש של המצווה כולל נכסים מרובים עסקים או עסקים המצריכים ניהול לאחרה פטירה בעת כתיבת הצוואה חשוב לשקול מינוי של מנהל עיזבון בצוואה. מינוי המנהל יקל את איסוף הנכסים בעלי הערך הגבוה ומימוש שלהם במידת הצורך טרם החלוקה בין היורשים השונים בהתאם לרצון המצווה.

 

עסק פעיל

כאשר יש עסק פעיל יש לצורך בעת עריכת הצוואה להגדיר מי יקבל את סמכויות הניהול וכיצד יתבצע החלוקה הממונית בבעלות על העסק. הדבר עשוי להיות מאתגר מכיוון שהעברה בין דורית של עסק חי הינה תמיד דבר מורכב והשאיפה של המצווה להשאיר את העסק בבעלות המשפחה ובניהול משפחתי עלול לעורך מתח בין היורשים.

 

צוואה מוקלטת

אדם אינו מחויב כמובן להוריש דבר ליורשים אם הוא אינו מעוניין בכך. עם זאת במיוחד כשמדובר באדם שבבעלותו נכסים רבים, נישול היורשים הינו דבר לא פשוט ויש לכתוב זאת באופן ברור בצוואה על מנת שלא יהיה קל לערער על כך לאחר הפטירה. במקרים רבים לצד עריכת הצוואה עם עורך הדין יהיה כדאי להקליט את  המצווה מקריא אותה וחותם עליה.

 

סיכום עריכת צוואה מרובת נכסים

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בחשיבות של ליווי משפטי ומינוי מנהל עיזבון כאשר מדובר על עריכת צוואה מרובת נכסים או עבור נכסים בעלי ערך גבוה. כאשר בבעלותו של המוריש נכסים בחוץ לארץ , בעת עריכת הצוואה, יש לוודא כי זו תיעשה בהתאם לחוקי המדינות בהם הנכסים מוחזקים ולקחת בחשבון את היבטי המיסוי.

שופט

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין