נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

היתרונות והחסרונות של בית מרקחת פרטי

qimono / Pixabay

בבואכם לרכוש תרופות או מוצרי טואלטיקה, תוכלו לבחור בין בית מרקחת פרטי לבין בית מרקחת באחת מרשתות הפארמה הגדולות. ישנם יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן שאת חלקם נמנה במאמר. במידה ותהיו זקוקים לתרופה ייחודית ויחס אישי סביר להניח שיהיה עדיף לכם לבית מרקחת פרטי, במידה ותרצו זמינות גבוהה ומוצרים יחסית גנרים, תוכלו למצוא זאת בפארמה גדולה.

 

חסרונות

 

גודל החנות

בתי מרקחת פרטיים ברובם יהיו קטנים באופן יחסי, המשמעות היא כי היצע המוצרים אותם הם מוכרים יהיה קטן מאלו שתוכלו למצוא בסניפי רשתות הפארמה. מוצרים אלו יכולים להיות תרופות, מוצרי קוסמטיקה ואביזרי טיפוח שונים.

 

זמני פתיחה

לרשתות הפארמה לרוב יש יתרון מובנה בתחום זה, הסניפים שלהם יהיו פתוחים גם בסופי שבוע יחד עם שעות רבות במהלך היום. בנוסף לכך, ניתן אפילו למצוא סניפים הפתוחים 24 שעות ביממה. דבר זה בכלל לא מתאפשר בבית מרקחת פרטי וקטן. רשתות הפארמה יכולות לפתוח במשך שעות רבות היות והן מחזיקות מספר רב של אנשי צוות ובאפשרותם אף לבצע שירות של הזמנת תור מראש מה שהופך גם את חווית השהייה לנוחה יותר.

 

יתרונות

 

תחומי התמחות

רוב בתי המרקחת הפרטיים יתמחו בתחומים שונים כמו הומיאופתיה או תכשירים שונים המשמשים מטפלים אלטרנטיביים. אמנם, ברשתות הפארמה הגדולות ניתן יהיה למצוא תוספי תזונה רבים ותרופות הומיאופתיות, אבל אלה לרוב יהיו שמורים רק למותגים הגדולים והמובילים בשוק. לפיכך, יהיה לכם קשה למצוא מוצרים של יצרנים ספציפיים וקטנים.

בנוסף, רק בחלק קטן מהרשתות יכולים להכין בשבילכם תרופות הומיאופתיות במרשם. במידה ותצטרכו זאת תאלצו ברוב המקרים לפנות אל בית מרקחת פרטי המתמחה בתרופה שתרצו.

 

רקיחת תרופות

יתרון נוסף של בית מרקחת פרטי כאמור, הוא היכולת של הרוקח והיד החופשית הניתנת לו לייצר תרופות ותכשירים רפואיים שונים לפי הידע הפרטי שלו. רשתות הפארמה הגדולות מוגבלות רק למותגים אותם הם מוכרים ולמוצרי המדף שהם ולכן לא ניתן יהיה למצוא בהם מוצרים אשר ייחודיים לרוקחים ספציפיים.

 

שירות אישי

לרוב בתי מרקחת פרטיים ימוקמו במרכזי שכונות ויישובים קטנים, הם יוכלו לתת שירות יותר אישי ללקוחות שלהם ובעיקר תהיה לרוקחים הכרות קרובה עם לקוחות קרובים, מן הסתם דבר זה פחות מתאפשר כאשר מדובר בבית מרקחת אשר בבעלות רשתית. הרוקחים ברשתות אלו לרוב מתחלפים בתדירות גבוהה והמספר הרב של הרוקחים אשר מתחלפים במשמרות לא מאפשר הכרות אישית.

במידה ואתם זקוקים לתרופות קבועות במרשם או זקוקים לשירות על בסיס קבוע, יתכן ויהיה עדיף לכם שירות של בית מרקחת פרטי וביתי על פני סניף פארמה גדול.

כיום אפשר לרכוש גם מוצרים פארמה ותרופות באינטרנט, לדוגמא באתר: https://pharmaplus.co.il, רכישה באינטרנט כמובן מקלה על הזמינות, העמידה בתור וכו'.

 

בית מרקחת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמנים חיוניים
10 יתרונות לשמן אתרי

שמנים אתריים צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הרבים והשימושים הרב-תכליתיים שלהם. שמנים אתריים מופקים מצמחים בתהליך של

מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל
מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל?

ורטיגו היא תופעה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא מאופיינת בתחושת סחרחורת, המלווה לרוב בבחילות ובקושי לשמור על