נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אז כמה הישראלים מקבלים דו"חות תנועה ביחס לעולם?

רכב תנועה

במהלך אחד הניסויים של הרכב האוטונומי, כתב חדשות ידוע אמר שאם הרכב יצליח לנהוג על כבישי ישראל בלי להיכנס לתאונה קטלנית – הוא יוכל לנהוג בכל מקום. ישראל היא מדינה שקשה לנהוג בה, ולא רק בגלל התשתיות, אלא כי הכביש הישראלי מפורסם בגלל הנהגים האגרסיביים שלו. לא כולם, אבל נהגים רבים בישראל לא אוהבים שחותכים אותם, הם מאיצים כשאתם מנסים לעבור לנתיב מולם, ואם אתם נוהגים עשר קמ״ש מעל המהירות המותרת על הנתיב השמאלי – הם יהבהבו ויצפרו לכם.

 

אז נשאלת השאלה – כשמדברים על אכיפה בכבישים – איפה ישראל נמצאת בהשוואה לעולם?

נהיגה במהירות מופרזת

באופן מפתיע – מצבנו טוב. מתוך כלל הנהגים בישראל, כארבעה מתוך כל עשרה נהגים יקבלו דו״ח על נהיגה במהירות מופרזת (3.67%). כדי לסבר את העין, בארה״ב אחד מכל שישה נהגים מקבל דו״ח על נהיגה במהירות מופרזת (16.67%). למעשה, בארה״ב מחולקים קרוב לפי 5 יותר דו״חות על מהירות מופרזת ביחס לישראל .

 

שימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה

בעידן שבו רובנו מכורים למסך המגע שנמצא בכיס, לפעמים קשה לא להתעסק בטלפון בזמן הנהיגה. בישראל כ-2% מכלל הנהגים קיבלו קנס על שימוש בפלאפון בזמן נהיגה. לשם השוואה, בארה״ב 0.3% מכלל הנהגים קיבלו קנס כזה. כאן – בהשוואה לקנסות על נהיגה במהירות מופרזת, ישראל נענשת על שימוש בפלאפון בזמן נהיגה פי 6.6 (!) יותר מאשר בארה״ב. כנראה, הבעיה בישראל איננה רק אכיפה מוגברת, אלא גם יותר הפרות.

 

אז מה עושים עם זה?

כנראה שהנהג הנורמטיבי לא מבצע הפרות תנועה באופן פוזיטיבי ומכוון. ברוב המקרים מדובר בשגגה תמימה. יותר מכך, רוב העבירות תנועה שמתבצעות בישראל הן קלות, כמו אי שמירה של שני הידיים על ההגה, נהיגה מעל המהירות המותרת (לא מהירות מופרזת של 150 קמ״ש), חניה במקום לא חוקי ועוד.

בהנחה שיש אכיפה חזקה במדינת ישראל, נשאלת השאלה מה עושים כשעולם על הכביש. כמובן – בראש ובראשונה הטיפ הטוב ביותר הוא לנהוג בצורה אחראית ולא לבצע עבירות תנועה שעלולות לא רק להשיט עליכם קנס, אלא גם לסכן אתכם ואת הסובבים אתכם.

 

ועכשיו – מה עושים כשנתפסים?

כמה דברים שחשוב לדעת:

קנס או כתב אישום על עבירות תנועה איננה גזירת גורל. אין צורך לשלם קנס מיד כשיש אפשרות לנסות לבטל אותה. במקרים רבים משרדנו, בהובלתו של עו״ד ערן עקראווי, במומחיותו הייחודית בטיפול בעבירות תעבורה, הוביל לביטול של דו"חות וכתבי אישום רבים. גם במקרים בהם מוגש כתב אישום נגד נהג – באמצעות ייעוץ משפטי ראוי ניתן להוביל לביטול כתב האישום או במקרה הגרוע הקלה בכתב האישום.

 

עורך דין – מי צריך את זה?

ההבדל בין קנס וכתב אישום מבוטל לבין תשלום או ענישה מלאה זה עורך דין. ברוב המקרים אין לכם יכולת ללמוד את היכולת ללמוד את כל ההיבטים של דיני התעבורה ולהוביל לביטול של קנס או כתב אישום.

 

חטפתם קנס או כתב אישום?

עורך דין תעבורה ערן עקראווי הוא מומחה בדיני התעבורה, והצוות המשפטי הרחב שלו הוביל בהצלחה יתירה לאלפי הקלות וביטולים של כתבי האישום וקנסות.

צרו קשר ונעמוד לשירותכם!

שוטר תנועה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין