נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מקסימום מעורבות: טיפים וטריקים לשיווק במדיה חברתית

שיווק ברשתות חברתיות

עיקר השימוש שלנו ברשת הוא דרך אתרי המדיה החברתית השונים, ולמעשה, אנחנו מנהלים את החיים שלנו במידה רבה בספירה הזאת. מטבע הדברים, היינו רוצים גם להגיע ללקוחות ולקהלים חדשים דרך הערוצים האלה, אבל העומס העצום של משווקים בתחום מקשה עלינו להתבלט. כיצד נתבלט על פני השאר?

 

שיווק חברתי – האתגרים וההזדמנויות

כשאנחנו מביטים סביבנו בכל מקום שנלך, נראה שרובנו שקועים כל הזמן בפלטפורמות השונות של המדיה החברתית. אנחנו משתמשים כדי לשמור על קשר,  להתעדכן בחדשות, לחפש מידע מקצועי ולכל צורך אחר. בהתאם לכך, בעלי עסקים מתחומים מגוונים מנסים להגיע ללקוחות דרך המדיה החברתית.

לקוח שנחשף לשירות או לעסק דרך חבריו ברשת יתייחס אליו אחרת מאשר לעסק שמפרסם במדיה קלאסית — יותר כהמלצה בין חברים, ופחות כשיווק אגרסיבי. זאת ההזדמנות הראשונה במעלה בשיווק חברתי.

בנוסף, אפשר לנצל כספי שיווק בצורה מדויקת הרבה יותר – במקום לשלם כספי עתק על פוסטים שמופנים לקהל רחב שאינו רלוונטי ברובו, אפשר להשקיע סכומים קטנים הרבה יותר, ולפעמים בכלל בחינם, ולהגיע לקהל מדויק ורלוונטי לנו. מצד שני, אנחנו לא הראשונים לזהות את ההזדמנות הזאת, ולכן המדיות החברתיות כבר מלאות במפרסמים שונים. מכאן, חשוב למצוא דרך להתבלט עם השירות והגישה שלנו.

שיווק חברתי

טיפים פשוטים לשיווק חברתי

אז איך נתבלט על פני השחקנים השונים? בואו נעבור על כמה שיטות פשוטות:

 

השתמשו בפלטפורמות חדשות

לדוגמה, אולי אתם רגילים לפייסבוק, אבל מנסים להגיע לקהל צעיר, שבכלל לא נמצא שם. צאו מאזור הנוחות שלכם. פרסום בטיקטוק, באינסטגרם, ביוטיוב ובכל פלטפורמה פופולרית אחרת, יביא אתכם לקהלים מגוונים הרבה יותר, שיכולים להיות רלוונטיים יותר למוצר שלכם.

 

הגדירו קהל יעד מדויק

כשפותחים קמפיין בפלטפורמה, חשוב לשים לב להגדיר היטב את קהל היעד שייחשף לפרסום שלנו. המשווק המתחיל מתפתה לחשוף כמה שיותר אנשים למוצר או לשירות שלו, אבל אנחנו צריכים להשקיע ראשית מאמץ ומחשבה באפיון מדויק של קהל היעד שלנו.

האם המוצר שלנו רלוונטי יותר לגברים או לנשים? למבוגרים או לצעירים? אולי בעלי העדפה פוליטית מסוימת יתחברו אליו יותר? הגדרה מדויקת של קהל היעד יכולה לחסוך לנו בעלות הקמפיין מול הפלטפורמה, ותעזור לנו ליצור קמפיין ממוקד ויעיל יותר.

שיווק ברשתות חברתיות

הגדירו שפה שיווקית אחידה למוצר

הלקוח הפוטנציאלי יכול להיתקל במוצר שלכם במקומות שונים ברשת, לאורך זמן. לא מספיק שהוא ייתקל בשם או בתיאור שלו. אם תטרחו ליצור שפה עיצובית אחידה, כזו שתקפוץ לו לעין ותיחרט בראשו היטב לאורך זמן, זה ייצור הטיה מובנית לטובת המוצר שלכם כשיגיע הרגע המתאים לרכוש אותו.

 

סיכום

הסביבה החברתית המקוונת העשירה מאפשרת לנו להגיע לקהלים חדשים וליצור איתם אינטראקציות מורכבות הרבה יותר מאשר בעבר. רק חשוב שנזכור שעלינו להגיע ללקוח במקום שבו הוא נמצא, ולדבר אליו בשפה שלו. כך נמקסם את ההצלחה של המאמצים השיווקיים שלנו.

שיווק ברשתות חברתיות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רשתות חברתיות