נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין טיפול ארוך וקצר בחרדות?

Tumisu / Pixabay

לצערנו, כמעט כל אדם בחייו פגש את המושג ״חרדה״.

בין אם מדובר באירוע אישי, או בחשיפה דרך הסביבה הקרובה המתמודדת עם תופעת החרדה שהפכה נפוצה יותר ויותר במהלך השנים האחרונות.

אם הנך סובל מחרדות, אתה בוודאי מחפש את הטיפול הטוב ביותר להתמודדות, ולעיתים אנו עלולים למצוא את עצמנו מבולבלים וחסרי ידע אל מול מגוון אפשרויות הטיפול העומדות לפנינו. ולבסוף, לא מצליחים לעלות על הטיפול הכי טוב ויעיל שיטפל בבעיה בין אם היא חד פעמית שתדרוש טיפול קצר ונקודתי או שמדובר בחרדה החוזרת על עצמה ותדרוש טיפול ארוך ומעמיק יותר, בואו נראה מה ההבדלים ביניהם.

 

סוגי טיפולים

ראשית, חשוב שנהיה מודעים למגוון סוגי הטיפולים העומדים לפנינו. כיום, ישנם המון אנשי מקצוע שנותנים שירותים מקצועיים לטיפול בחרדות ולאבחון החרדה, כמו לדוגמא: אורי פוקס, מומחה לחרדות והפרעות נפשיות.

ישנם טיפולים פסיכולוגיים, טיפולים פסיכאטריים, טיפולים קבוצתיים, ועוד מגוון עצום של טיפולים בחרדות.

אם אתם מרגישים תחושות של חרדה המלווה אתכם באופן יום יומי המפריעה לתפקוד השוטף שלכם, ולשקט הנפשי שלכם, יש לכך טיפול וחשוב שתקבלו אותו בהקדם.

 

מהו טיפול קצר בחרדות?

לעיתים, החרדה תופסת אותנו באופן חד פעמי, ולא מציפה אותנו לגמרי ופוגעת בשגרת חיינו. המטופל יכול לעבוד עליה בצורה אינטנסיבית, קצרה ומהירה. שיטה זו תעזור לו תוך זמן קצר, ותיעשה בדרך כלל ע״י פסיכולוג, פסיכיאטר, או עובד/ת סוציאלי/ת מוסמכת.

הטיפול נמשך עד 16 טיפולים במקסימום, ובבסיסו נועד להיות ממוקד בסימפטומים, ולגרום למטופל הקלה כבר לאחר מפגשים ספורים בלבד.

בטיפול הקצר, המטופל לומד טכניקות בסיסיות להרגעת החרדה ולנטרול ההתעסקות היום יומיות בחרדה. לימוד ויישום הטכניקות בצורה יעילה ומהירה, תוביל להקלה בסימני החרדה.

הטיפול כולל מחברת כתיבה שמלווה את המטופל ונשארת אצלו גם לאחר הטיפול, ובכך מסייעת לו אם הוא נתקל בבעיה דומה בעתיד.

 

מהו טיפול ארוך בחרדות?

ישנם מטופלים החווים חרדות באופן רציף וקבוע, והם, ברוב המקרים, יזדקקו לטיפול ארוך ויותר מקיף מהטיפול הקצר.

הטיפול הארוך הוא טיפול מקיף ומאפשר הבנה והתמקדות בכל אחד מהגורמים המובילים לתחושת החרדה של המטופל. הטיפול הארוך נעשה בצורה הדרגתית, ויכול להמשך גם שנים במקרה הצורך.

טיפול זה אינו מתמקד רק בבעיית החרדה, אלא במכלול חייו ותחושותיו של המטופל מכיוון שהחרדה נמצאת גם בדברים היום יומיים הכי פשוטים.

לעיתים, טיפול ארוך מלווה גם בטיפול תרופתי המסייע לתחושת ההקלה אצל המטופל.

 

סיכום

ישנם מגוון טיפולים לטיפול בחרדות, ואנו אנשים שונים עם התמודדויות שונות, לכן חשוב שנדע את ההבדלים בין טיפול לטיפול בכדי שנוכל לעזור לעצמנו לאבחן לאיזה טיפול אנו זקוקים, טיפול קצר ונקודתי יותר או שמה אנו צריכים טיפול ארוך ומורחב שלא נוגע רק בבעיית החרדה אלא בכל תחומי החיים.

 

גבר בחרדה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמנים חיוניים
10 יתרונות לשמן אתרי

שמנים אתריים צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הרבים והשימושים הרב-תכליתיים שלהם. שמנים אתריים מופקים מצמחים בתהליך של

מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל
מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל?

ורטיגו היא תופעה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא מאופיינת בתחושת סחרחורת, המלווה לרוב בבחילות ובקושי לשמור על