נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכל על הדברה בג'ל

הדברת מזיקים ג'ל

מה הדבר הראשון שעולה לכם לראש כאשר אתם שומעים את המילה "הדברה"? אחד הדברים שמזוהים יותר מכל עם ענף ההדברה הוא ריסוס באמצעות חומרים כימיקליים. באמצעות ריסוס החומרים הללו, המדביר מצליח להשמיד ולמגר מזיקים שונים. ג'וקים, עכברים, נמלים או פרעושים – באמצעות הדברה ניתן להתגבר על הנזק של אלו.

אלא ש… רבים לא יודעים, אבל הדברה באמצעות ריסוס כימיקלים נחשבת למיושנת, וכיום ניתן להדביר באמצעות שיטות אחרות. אז מה זה הדברה בג'ל? הנה כל מה שצריך לדעת על הדברה כזאת.

 

מהי הדברה בג'ל?

הדברה בג'ל? כן, הדבר הזה קיים. אומנם בעבר הדברות היו מזוהות בעיקר עם מכשירי ריסוס, שפלטו אל האוויר כימיקלים שמיגרו את המזיקים התורנים, אך ענף ההדברה עבר התפתחות. באמצעות ידע חדש וכלים טכנולוגיים, התווספו עוד שיטות הדברה רבות שניתן להשתמש בהן. אחת מהשיטות הללו היא הדברה באמצעות ג'ל.

אותו ג'ל מיוחד אינו מרוסס כמו החומרים הכימיקליים שציינו מקודם. למעשה, הג'ל הזה עשוי מחומרים טבעיים. ההדברה מתבצעת על ידי מיקום הג'ל במקום בו יש צורך בהדברת חרקים שונים שמתגוררים בקנים. הג'ל מכיל חומרים טבעיים רעילים, בעלי טעם וריח של מזון. המזיק אוכל את הג'ל, ובכך מתבצעת ההדברה. קראו עוד על פעולת ההדברה באתר הדברות הסביבה.

 

מדוע משתמשים בהדברה כזאת?

"אם משהו לא שבור – אל תתקן אותו", אומרת האמרה המפורסמת, ואכן, הדברות כימיות בהחלט מצליחות למגר מזיקים שונים. בכל זאת, ההדברות הללו לא מושלמות לגמרי. בשנים האחרונות עולה וגוברת המודעות להשפעות של חומרים כימיים שונים.

בין החומרים הללו ניתן למנות את הכימיקלים שמרוססים במהלך ההדברה הקלאסית. הכימיקלים הללו מופרשים אל הסביבה ומצליחים להרוג את המזיקים השונים, אך יש להם גם השפעות סביבתיות. הדברת באמצעות ג'ל אמורה לתת מענה וחלופה לאותן הדברות כימיות.

 

האם ההדברה מזהמת את הסביבה?

הג'ל בו משתמשים בהדברה באמצעות ג'ל, אינו מזהם את הסביבה. הוא עשוי מחומרים טבעיים ומיועד למזיקים השונים. הג'ל מפוזר במקומות שונים באזור בו צריכים לבצע את ההדברה, בצורה כזאת שהמזיקים נחשפים אל החומר הזה.

 

מתי ההדברה הזאת אפקטיבית?

הדברה בג'ל טומנת בתוכה יתרונות רבים. היא פשוטה, לא מסכנת את הסביבה ובעלת אפקטיביות גבוהה. למרות זאת, חשוב לציין שהאפקטיביות תלויה במקרה הספציפי בגינו אתם מעוניינים להדביר. ההדברה הזאת טובה בעיקר נגד חרקים שיש להם קן. לכן, חשוב לאתר את הקן של המזיקים לפני ההדברה, כדי להבין האם סיכויי האפקטיביות גבוהים.

 

מתי נראה תוצאות בשטח?

המדביר הגיע, פיזר את הג'ל במקומות המיועדים, אך עברו כמה שעות ועדיין החרקים לא נעלמו לגמרי? אין לכם מה לחשוש. ההדברה עובדת בצורה כזאת שאחד המזיקים לוקח אל הקן את הג'ל, שמוסווה בטעם ובריח של מזון, שם הוא ובני מינו אוכלים ממנו. החומר הרעיל בג'ל פועל לאחר כ-72 שעות, שלאחריהן אתם צפויים לראות תוצאות.

הדברת מזיקים ג'ל

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי