נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דפיברילטור מושתל – מה זה, ומתי נצטרך אותו

TanteTati / Pixabay

הלב, כידוע או שלא, הוא אחד משני האיברים החשובים ביותר בגוף האדם. לכן, כאשר נוצרות בעיות בתפקוד שלו, האדם נמצא בסכנה גבוהה לחייו. קצב לב עלול להיות איטי מדי, מהיר יתר על המידה או פשוט חריג באיזשהו אופן. חריגויות אלו כאמור מסכנות את חייו של האדם החווה אותן. אחד הפתרונות שהומצאו על מנת לטפל בחריגויות הנ"ל הוא מכשיר חשמלי אשר משתילים – דפיברילטור.

 

מה זה?

דפיברילטור מושתל הינו מכשיר אשר מבצע פעולות על הלב למען החזרתו להסדר תקין. את מכשיר זה מתקינים סמוך ללב כיוון שהוא מתחבר אליו ועוקב אחר פעולותיו. מטרת הדפיברילטור היא להסדיר את קצב הלב כאשר הוא מזהה חריגה. על מנת למצוא מידע על ציוד רפואי, קורס עזרה ראשונה ועוד, המרכז לרפואת חרום כאן בשבילכם.

 

כיצד הוא מתחבר ללב?

הדפיברילטור מושתל בגוף ומתחבר ישירות ללב. החיבור נעשה על ידי אלקטרודות – מוליכים חשמליים אל עצם שאינה מתכתית. את ההתקן מתקינים בחזה, בחלקו העליון והאלקטרודות עוברות דרך כלי הדם ללב.

 

הבעיות אותן הדפיברילטור בא לפתור

כאמור, התקן זה מושתל ומחובר לגוף על מנת לפתור אי סדרים בנוגע לתפקוד הלב. חריגויות אלו הן:
1. אי ספיקת לב – כאשר הלב אינו מצליח לתפקד כמשאבה ולעשות את עבודתו ומטרתו כראוי.
2. קצב לב מואץ – כאשר מספר פעימות הלב לדקה נהיה מהיר מדי.

מצבים אלו הינם מסוכנים ביותר לתפקוד האדם ועלולים להיות מסכני חיים, כאן הדפיברילטור מגיע ומנסה לפתור את הבעיות הללו.

 

למי מומלץ לבצע השתלת דפיברילטור?

ראשית, השתלה מסוג זה (כמו כל השתלה אחרת) הינה אך ורק בהמלצת או הוראת רופא. אותו רופא יחשוב שעליכם לעבור השתלת דפיברילטור אם אתם נמצאים בסיכון גבוה לאחת התופעות אותן הדפיברילטור בא לפתור, או שחוויתם כבר מקרים אלו בעבר, או שאתם ממש חווים אותם באותה תקופה.

 

כיצד הדפיברילטור מתקן את המצב?

כאמור, המכשיר מגיע לפתור מספר בעיות, אך מה הוא בעצם עושה? ההתקן עוקב אחר פעולות הלב ויודע לזהות כאשר משהו קורה, כלומר כאשר ישנה חריגה. הוא יישלח זרם חשמלי בשעת הצורך – כאשר קצב הלב מהיר מדי. כאשר הקצב איטי יתר על המידה, המכשיר יישלח אותות חלשים על מנת שייצרו פעימות נוספות.

 

פעולות נוספות

כאשר הזרם החשמלי אינו מסדיר את הקצב המהיר של פעימות הלב, המכשיר יודע לעשות פעולות נוספות וקיצוניות יותר. למשל הדפיברילטור בעצם ייתן ללב מכת חשמל, אשר סיכוי טוב שאותו נושא ההתקן ירגיש.

 

לסיכום

לסיכום, דפיברילטור מושתל הוא מכשיר אותו מתקינים בחזה, סמוך ללב ומחברים אותו ללב בעזרת אלקטרודות. כאשר המכשיר מזהה אי סדירות בקצב פעימות הלב הוא עושה פעולות מסוימות אשר מטרתן להחזיר את הקצב לנורמלי ובריא.

גרף דופק בצבע ירוק
גרף דופק בצבע ירוק
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמנים חיוניים
10 יתרונות לשמן אתרי

שמנים אתריים צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הרבים והשימושים הרב-תכליתיים שלהם. שמנים אתריים מופקים מצמחים בתהליך של

מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל
מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל?

ורטיגו היא תופעה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא מאופיינת בתחושת סחרחורת, המלווה לרוב בבחילות ובקושי לשמור על