נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דיכאון – אל תתמודדו עם זה לבד

פאזל

דיכאון הוא תופעה שאינה באה לידי ביטוי רק במצב רוח חולף.

זוהי מחלה נפשית שיכולות להיות לה השלכות פיזיות ונפשיות.

מהו דיכאון הדורש טיפול וכיצד מתמודדים איתו – על כך במאמר הבא.

 

מהו דיכאון קליני?

במצבים שונים במהלך החיים אנשים עוברים משברים שגורמים להם לדיכאון. מדובר על זוגיות שהתפרקה, מוות של מישהו קרוב, אירוע טראומתי וכיוצא בזה. במידה והדיכאון נמשך תקופה ארוכה אפשר לומר שמדובר בדיכאון קליני. ההבדל בין דיכאון קליני לדיכאון רגיל נעוץ בעובדה שדיכאון רגיל חולף תוך זמן קצר ואילו דיכאון קליני נותר והופך לתופעה כרונית. הביטוי לכך הוא מצב רוח רע הנמשך יותר משבועיים, איבוד חשק ועניין לעשייה, דימוי עצמי וביטחון עצמי נמוך, אובדן תיאבון, הפרעות שינה, תחושות אשמה, ירידה בריכוז ובאנרגיה הכללית. כאשר הדיכאון פוגע בצד התפקודי של האדם הוא בפירוש דיכאון קליני.

 

סוגי הדיכאונות השונים

מעבר לדיכאון קליני הפוגע בתפקוד ניתן להבחין בדיכאון סמוי ושקט שעוצמתו אומנם נמוכה אך הוא ממושך. לא תמיד הסביבה תדע שהאדם הסובל מדיכאון זה נמצא כלל במצב דכאוני ולכן נוצר פער בין תחושות האדם שנמצא בדיכאון לבין הרושם של הסביבה ממנו. מצב נוסף הוא דיכאון פסיכוטי. במצב זה המחשבות של החולה עוצמתיות יותר מכיוון שהוא מנותק רגשית. זהו מצב המסכן את החולה ומחייב טיפול. גם דיכאון במהלך ההיריון או דיכאון לאחר לידה הם מצבים שקשה לזהות ולטפל בהם. באופן כללי דיכאון יכול להוביל לתופעות וכאבים פיזיולוגיים, למחשבות אובדניות ומחייב טיפול פסיכולוגי ולעיתים אף טיפול תרופתי של פסיכיאטר.

 

כיצד מתמודדים עם דיכאון?

מחלת הדיכאון יכולה להיגרם מסיבות שונות שהן גנטיות, נוירולוגיות, הורמונליות או סביבתיות. האבחנה של התגובות הפיזיות עקב הדיכאון נשללת באמצעות בדיקות שמראות שהגוף בסדר ומה שגורם לתופעות זוהי הנפש. הפתרון הטוב ביותר לטפל במחלה הוא ללכת לאבחון פסיכולוגי ולטפל באמצעות שיחות, פסיכותרפיה ובשילוב תרופות. פסיכולוגים קליניים הם אלו המתמחים בטיפול בדיכאון מכיוון שהוכשרו לכך. כאשר עובדים בשיטה קוגניטיבית התנהגותית יכולים לסייע למטופל לשנות את הדימוי העצמי שלו ולשנות את החשיבה וההתנהגות שלו. למידע על פסיכולוגים קליניים בקרו באתר alhasapa.co.il. לעיתים הטיפול ישלב גם תרופות על מנת להעלות את הורמון הסרוטונין במוח כדי לשפר את המצב הנפשי. ניתן גם לטפל בדיכאון באמצעות שוק חשמלי כאשר מדובר בדיכאון עמוק שהטיפול התרופתי לא משפיע עליו או גורם לו לתופעות לוואי. גם חומר הרדמה בשם קטמין נמצא יעיל לטיפול במצבי דיכאון שונים ביעילות תוך קבלת תוצאות משמעותיות במידה ולא מפתחים אליו תופעות לוואי. ביחד עם זאת, טיפול קליני לאורך זמן המתמקד בשינוי התנהגותי וחשיבתי יכול לסייע מאוד ללא צורך בתרופות כימיות. לסיכום, בין אם מדובר בדיכאון חולף ובין אם מדובר על דיכאון קליני, אל תתמודדו איתו לבד.

 

איש מדוכא

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמנים חיוניים
10 יתרונות לשמן אתרי

שמנים אתריים צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הרבים והשימושים הרב-תכליתיים שלהם. שמנים אתריים מופקים מצמחים בתהליך של

מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל
מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל?

ורטיגו היא תופעה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא מאופיינת בתחושת סחרחורת, המלווה לרוב בבחילות ובקושי לשמור על