נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

 גילוי מרצון לאזרחים ישראלים בעלי אזרחות אמריקאית

דגל אמריקה - אזרחות

אזרחות אמריקאית היא מעמד נחשק לצעירים ישראלים רבים, המנסים את מזלם בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ואינם מודעים להגבלות שמעמד זה נושא איתו בהמשך.

למעשה, כל אזרח אמריקאי, גם אם אינו חי בארה"ב, חייב לדווח לרשות המיסים האמריקאית על כל הכנסותיו – בתוך ארה"ב ומחוץ לה וגם לשלם מיסים בהתאם.

אז מתי נכנס לתמונה גילוי מרצון ומה קורה למי שלא פועל לפי החוק?

 

צעדים חסרי פשרות נגד אזרחים אמריקאים מעלימי מס

בשנת 2010 החליטה ממשלת ארה"ב לנקוט צעדים בלתי מתפשרים נגד העלמת מס והחזקת הון שחור והוציאה תקנה שמטרתה לגבות מיסים מכל אזרחיה השוהים מחוץ למדינה.

כיום חייב כל אזרח אמריקאי לדווח לרשויות המס בארה"ב על הכנסותיו, בין אם הוא שכיר או עצמאי, בין אם הכנסותיו מתקבלות מתוך עסקים בארה"ב או במדינה אחרת.

במקרה של אי דיווח – גילוי מרצון יכול להיות הפתרון האפשרי היחיד.

 

אי דיווח ואי תשלום מיסים נחשב לעבירה חמורה

לצד הגישה האמריקאית הנוקשה כלפי הנושא, קיים שיתוף פעולה הדוק בין רשויות המס האמריקאיות לרשויות בישראל, שהתחייבו לעזור לרשויות המס האמריקאיות לאתר את האזרחים המתגוררים בישראל ומתחמקים מתשלום.

הסיבה לכך היא כי לפני כמה שנים נקנס בנק לאומי בסכום של מאות מיליוני שקלים בעקבות אי דיווח על אזרחים ישראלים – אמריקאים, שניסו להתחמק מתשלום מיסים לרשויות בארה"ב.

מאז משתפים פעולה עם רשויות המס האמריקאיות בנקים, חברות ביטוח, קרנות פנסיה ועוד, כך שמאוד קשה להסתיר, או להתחמק מדיווח אמת ומתשלום.

 

ביטול אזרחות אמריקאית – פתרון אפשרי?

אזרחים ישראלים – אמריקאים שחייבים כספי מיסים לרשויות האמריקאיות, בעיקר אם צברו עם השנים נכסים ורכוש רב, מנסים להתחמק מהתשלום גם לאחר שנתפסו, באמצעות ויתור על אזרחות אמריקאית, אלא שהדבר לא פשוט כפי שהוא אולי נראה.

הרשויות האמריקאיות מאפשרות לוותר על האזרחות רק לאחר תשלום מיסים רטרואקטיבי לכמה שנים ועוד סוג של היטל, אותו הם גובים במקרים מסוימים מאזרחים אמריקאים שמעוניינים לוותר על האזרחות – עבור כל הנכסים וההון שהצליחו לצבור.

 

גילוי מרצון – לפתוח דף חדש

גילוי מרצון הוא הליך המאפשר למעלימי מס סדרתיים לדווח לרשויות המס על הכנסותיהם שלא דווחו במועד ולשלם רטרואקטיבית את המיסים הרלוונטיים.

העבריינים זוכים לשקט נפשי, בידיעה כי רשויות המס לא ירדפו אותם ולא ינסו להעניש אותם על מעשיהם ורשויות המס מרוויחות סכומים נכבדים של כספים, המועברים לרשות המדינה.

 

לסיכום

גם אזרחים אמריקאים החיים בישראל יכולים לפנות להליך דומה, לשלם רטרואקטיבית את המיסים שמהם התחמקו לאורך שנים – ללא עונשים נלווים, ללא רדיפה ואף לפתוח דף חלק ונקי מול רשויות המס בארה"ב.

חשוב לציין כי לצורך ההליך קיימים כמה תנאים, אחד מהם הוא תום לב – כלומר העבירה נעשתה ללא ידיעה.

גילוי מרצון הוא ההליך המומלץ, שיכול לסייע למעלימי מס לפתוח דף חדש מול רשויות המס בארה"ב ולהימנע מהשלכות לא נעימות של עבירה על החוק האמריקאי.

 

דגל ארצות הברית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין