נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בדק בית – למה עושים זאת ומתי זה הכי נכון

בדק בית

מהדורת חדשות של ערוץ טלוויזיה מוכר, הציגה לפני כמה ערבים מקרה שאירע לזוג צעיר ממרכז הארץ. השניים גילו בדיעבד כי היו צריכים לבצע הליך של בדק בית והם ביקשו להעלות את המודעות לנושא ולהציגו בפני הצופים. אנחנו לקחנו את העניין צעד אחד קדימה והוצאנו סדרת מדריכים מקיפה, שתאפשר גם לגולשים ברשת לדעת מה זה בדק בית, למה עושים אותו ומתי נכון לבצע אותו. הישארו אתנו ותגלו את כל התשובות.

 

בדק בית – מה זה?

בדק בית זו בדיקה שמתבצעת על ידי בעל מקצוע שהתמחה בתחום. נציין כי מדובר בדרך כלל במהנדס בנייה שמגיע אל הדירה שרכשתם או הדירה שאתם מתכננים לקנות.

בעל המקצוע בוחן את כל המערכות שנמצאות בבית, כדי לוודא אם יש תקלות כלשהן שהעין האנושית לא יכולה להבחין בהן. ראוי לציין כי כדי לבדוק את העניין, נעשה שימוש בכלים מתקדמים שמאפשרים לבדוק אם אכן ישנן תקלות ואם כן, באילו מערכות הן באות לידי ביטוי.

בדק בית

המערכות שנבדקות במסגרת הליך בדק בית

המערכות והאזורים שנבדקים בדרך כלל על ידי הבודק הן אלה:

  • מערכת האיטום
  • מערכת החשמל
  • מערכת המים
  • הצבע
  • הריצוף

הבדיקה מתבצעת כדי לבחון בין היתר אם כל נתוני הבית עומדים בתקנים השונים של הליכי התכנון והבנייה. אם אתם תוהים מתי נכון לבצע בדק בית?  כדאי שתקראו את הפסקה ותגלו את התשובה המתבקשת.

 

מתי צריך לבצע בדק בית?

צריך לבצע את ההליך רגע לפני שקונים דירה יד 2 או דירה חדשה מקבלן. ראוי לציין כי מי שקנו דירה חדשה מקבלן צריכים לפנות מיד לאחר קבלת המפתח אל גורם מוסמך שיבצע את הבדיקה. שכן, יש לבחון את המבנה באופן כללי ולבדוק שהוא אכן תואם לתוכניות המפרט של הבניין. כך יתאפשר לכם, הקונים, לדעת שאכן קיבלתם את מה שהובטח לכם על ידי הקבלן.

בדק בית

איך בוחרים בחברה מקצועית ומומלצת?

בחירה בחברה מקצועית ומומלצת של בדק בית הינה עניין חיוני. שכן, כל אחד רוצה להיות בטוח שהוא מקבל מידע מהימן ומקצועי. ההמלצה שלנו היא לערוך בירור מעמיק עם מי שביצעו בעבר את הבדיקה עם חברות ולשמוע את חוות דעתם.

ניתן כמובן גם להיכנס אל אתרים אקראיים של חברות בדק בית מהרשת ולקרוא חוות דעת שנכתבו אודותיהן בפלטפורמות שונות, כמו למשל לשונית הביקורות של גוגל או בפורומים שונים שעוסקים בתחום הבנייה.

 

לסיום

מדריך זה הציג בפניכם את כל האינפורמציה החיונית אודות בדק בית. בשלב זה יש בידיכם את כל המידע, כך שנותר לכם רק ליישם אותו ולהעביר אותו הלאה אל חברים, מכרים וקרובי משפחה. שכן, מדובר במידע חשוב שכל אחד צריך להכיר בו, כדי להיות בטוח שהוא רוכש דירה במצב טוב ולא חתול בשק.

בדק בית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי