נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איפה ניתן לעשות סנפלינג בישראל?

איפה ניתן לעשות סנפלינג בישראל

סנפלינג זוהי טכניקה של גלישת מצוקים הנעשית באמצעות חבלים בטיחותיים ממרום הצוק ומטה. הגולש קשור ברתמה וטבעת לחבל, ונמצא באוויר כאשר מדי פעם רגליו מסייעות לו לדחוף את עצמו מהצוק בעת הגלישה. מדובר על ספורט אתגרי שניתן לעשות גם בארץ. המאמר יפרט איפה ניתן לעשות סנפלינג בארץ.

 

לגלוש בנחל דרגות

סנפלינג מאתגר במיוחד ניתן לעשות בנחל דרגות הנמצא בצפון מדבר יהודה. זהו אחד מהמסלולים המקסימים בארץ עם נוף המשקיף לים המלח. הוא מכונה כך מכיוון שיש לו מפלונים בגבהים שונים היוצרים מדרגות. הנחל עצמו הוא קניון עמוק וצר. זהו מעוק הניתן לגלישה בציוד של שני חבלי סנפלינג באורך 15 מטר.

לנקודת הסנפלינג מגיעים מהחניון של מצוקי דרגות וצועדים כקילומטר וחצי עד שיורדים לתוך הקניון ומגיעים למפלים הראשונים. מכיוון שסנפלינג הוא ספורט אקסטרים מאתגר יש לשמור על הבטיחות ולבצע את המסלול רק בליווי הדרכה מתאימה.

לגלוש בנחל דרגות

לגלוש באזור ירושלים

בסביבות ירושלים ישנם 3 מקומות אידאלים לסנפלינג מודרך: בשמורת נחל פרת, בגיא בן הינום ובמצוק שילת. בעין פרת הנמצאת סמוך ליישוב ענתות ניתן לגלוש על מצוק טבעי שגובה קירותיו 20-60 מטר וגובה הגלישה 36 מטר. רמות הגלישה הן שונות וניתן לבחור גלישת מצוקים על פי רמת הקושי המתאימה לכם.

בנוסף, ניתן להיכנס לשחייה בנחל. גם בגיא בן הינום הנמצא ליד בריכת הסולטן יש 300 מטר של מצוק טבעי. גם פה הגלישה מתבצעת על פי רמות קושי שונות. מצוק שילת הטבעי המצוי ליד צומת שילת הוא בגובה של 20-36 מטר ומתאים לקבוצות. זאת בזכות העובדה שהוא סמוך לחורשה בה ניתן לערוך פעילות גיבוש בנוסף לסנפלינג.

לגלוש באזור ירושלים

לגלוש בצפון הארץ

בצפון הארץ מומלץ לגלוש במצוקי רמים הנמצאים בגליל העליון. מדובר על מצוקים בגובה 200 מטר כאשר גובה הגלישה הוא 36 מטר בדרגות קושי שונות. סנפלינג זה מיועד למי שעבר את גיל 10. מכיוון שמצוקי רמים נמצאים בשמורת צוק מנרה לגולשים צפויים נופים קסומים לעבר רמת הגולן. לסנפלינג ניתן להגיע ברגל או עם רכב שטח כיוון שיש עלייה של כמעט 10 דקות. גם באזור זה ניתן לעשות עוד פעילויות כמו שייט קייקים בירדן או טיול ג'יפים.

 

סנפלינג בדרום בשילוב טיול לאור ירח

נחל חלמיש בדרום הארץ הוא מקום מקסים לסנפלינג במיוחד לאור ירח. מדובר על תצורות סלעים דרמטיות, נוף מדהים ואווירה קסומה. כאשר יש ירח מלא ניתן לצאת לטיול מודרך המשלב סנפלינג בנחל ולחוות את הפעילות המאתגרת בלילה. לסיכום, כל פעילות סנפלינג בארץ מחייבת להגיע עם נעליים סגורות.

את ציוד הגלישה מקבלים מהמדריכים שמלמדים גם טכניקות גלישה שונות וכמובן מקפידים על הבטיחות ועל ציוד בטיחותי. מומלץ לבחור בחברה בעלת מוניטין ואחראית שלמדריכים שלה יש ניסיון בסנפלינג.

איפה ניתן לעשות סנפלינג בישראל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי