נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו מערכות השקיה יבטיחו אספקת מים קבועה?

מערכות השקיה

אם הגעתם לכאן, בטח אתם מכירים את שגעת העציצים, אנשים שאוהבים ללכת למשתלה ולרכוש מכל הטוב הזה שיאיר קצת את ביתם. אך לא כולם יודעים לדאוג לעציצים והצמחים האלו כמו שצריך, לכן היום קיימות מערכות השקיה שעוזרות לאנשים לדאוג לצמחיים הללו בצורה הטובה ביותר עם הרבה פחות מאמץ. אז אם גם אתם חלק מהטרנד המשגע הזה, זה הזמן שלכם להכיר כל מה שחשוב דלעת על מערכות השקיה, אזר יעניקו אספקת מים קבועה לצמחייה הנהדרת שלכם.

 

גינה מפוארת

תוכלו לגלות עוד באתר הידרו סטאר אך בואו ננסה בכל זאת לענות על השאלות החשובות בנושא כמיטב יכולתנו.  כאשר אתם חושבים על גינה מפוארת, אתם בטח רואים הרבה ירוק, פרחים, עציצים. אך בשביל להגיע כלל היופי הזה, מלבד הבחירה מה לשתול, צריך להתאים מערכת השקיה טובה שתיתן לכל צמח את כמות ההשקיה המדויקת שהוא זקוק לה. מערכת כזאת תיתן לאותם צמחים את האפשרות לממש את הפוטנציאל שלהם.

 

מהי מערכת השקיה

מערכת השקיה כוללת ראש מערכת אשר מזרים את המים לתוך צינורות, והצינורות האלו מעבירים את המים אל הגינה עצמה. צינורות ההשקיה בדרך כלל יהיו טמונים באדמה שמתחת לגינה ולצמחים, והם יוצאים החוצה בצורה של מתזים, ממטרות, אשר מטפטפות כאשר משקים את האדמה. בלי מערכת ההשקיה הגינה לא תשרוד, לא תפרח ולא באמת תוכל להתקיים.

 

מערכת השקיה אוטומטית

מערכות ההשקיה שתמצאו היום, אלו הן מערכות השקיה אוטומטיות, כמעט באופן מוחלט ניתן לראות שאלו מערכות ההשקיה האהודות והנוחות ביותר שאנשים מעדיפים ובצדק. אלו מערכות אשר מופעלות באופן חשמלי, והן מתוכנתות דרך מחשב השקיה אשר קובע כמה זמן הגינה תושקה בכל יום. לעומת זאת, במערכת השקיה ידנית צריך לזכור לפתוח ולסגור את ההשקיה בזמן כל יום, והמערכת האוטומטית עושה הכל בעצמה במדויק.

 

ממה היא מורכבת

מערכת השקיה איכותית מורכבת מהרבה רכיבים שונים, בעיקרם ראש המערכת ומוליכי ההשקיה אל הגינה עצמה. ראש המערכת חשוב מאוד ואחראי על כך שהמים יזרמו בכמות המתאימה ובלחץ המתאים אל הטפטפות והממטרות. תמצאו במערכת השקיה שיבר ראשי, מחשב השקיה, ברזים חשמליים, וסת לחץ, ופילטר. כל אחד מהחלקים מהווה תפקיד חשוב שהמערכת לא תוכל לתפקד כראוי בלעדיו.

 

רכיבים נוספים

ישנם מרכיבים שלא חייבים אותם בכל מערכת השקיה, אך ניתן להוסיף אותם, לדוגמא משאבת דשן שמזרימה דשן למי ההשקיה, יחד איתה תצטרכו להתקין מונע זרימה חוזרת שימנע מהדשן להיכנס בטעות למי השתייה של הבית. עוד רכיב שתוכלו להוסיף זהו ארון, שזה אומר לשים את ראש מערכת ההשקיה בתוך ארון למניעת נזקי מזג אוויר, חיות למיניהן או ילדים מתרוצצים.

 

תכנון והתקנה

בסופו של דבר מערכת השקיה טובה תהיה מתוכננת היטב ומותקנת היטב, תוכלו להיעזר באנשי מקצוע מומחים שיעזרו לכם להתקין את המערכת הצורה מיטבית, ואפילו ללמוד כמה טיפים בדרך לעבודות גינון ביתיות. אין סיבה שלא תגדלו את הצמחים בגינה שלכם בצורה הכי טובה שאפשר, עם מערכות השקיה אוטומטיות מעולות כמו שיש היום.

מערכות השקיה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי