נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מתקינים תאורה בבניין?

איך מתקינים תאורה בבניין

בעבר הלא רחוק, תאורה לבניין נועדה רק להאיר אותו. הבחירה בה הייתה יחסית פשוטה, וכל מה שהייתם צריכים לעשות זה פשוט לדאוג שיהיו מספיק גופי תאורה בבניין שלכם כדי שהוא יהיה מואר. בשנים האחרונות התפיסה הזו השתנתה וכיום יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות הרבה שיש לתאורה מבחינת עיצוב הבניין. כאן נסביר לכם איך לבחור תאורה ראויה. 

 

בחירת תאורה

הדבר הראשון שעלינו לעשות בבחירת תאורה לבניין הוא לבחור את גופי התאורה. בבחירה של גופי התאורה עליכם להקפיד על גופי תאורה עמידים, לאור העובדה שחלל הבניין הוא אזור פגיע יותר מאשר פנים הבית. מומלץ גם לבחור גופי תאורה שיהיו חסכוניים עד כמה שניתן, כדי לא להגיע למצב שבו חשבון החשמל המשותף שלכם גבוה מהרגיל.

העיצוב של הגופים צריך להיות בהתאם לזה של הבניין שלכם. עבור בניין בעיצוב מודרני, גופי התאורה צריכים להיות בצבעים פשוטים, ולהשתלב במראה הכללי של הבניין. מנגד, אם הבניין שלכם מעוצב בסגנון נועז יותר, גם גופי התאורה יוכלו להיבחר בהתאם.

בחירת תאורה

מערכת הפעלה

הנקודה השנייה שעליה צריך לתת את הדעת היא מערכת ההפעלה של גופי התאורה. בדרך כלל בניינים אנחנו לא נוהגים להתקין מתגי תאורה קלאסיים, כיון שברגע שאחד הדיירים שוכח לכבות את האור, העלות של חשבון החשמל תהיה גבוהה. הפתרונות הנפוצים הם הדלקה על ידי אדם וכיבוי אוטומטי כפי שהיה בעבר, או פשוט הדלקה וכיבוי אוטומטיים בעזרת מערכת חיישני תנועה.

מערכת הפעלה

התקנה

אחרי שבחרתם את גופי התאורה וסוג מערכת ההפעלה, הגיע הזמן להתקין את גופי התאורה עצמן בבניין שלכם. לאור העובדה שמדובר על מערכת שעובדת על בסיס חשמל, ההתקנה חייבת לעמוד בכל תקני הבטיחות המחמירים. בדקו גם שבמקרה של תקלה יש לכם דרך לגשת בה אל גופי התאורה ולתקן אותם, כדי לא להגיע למצב שבו תקלה אחת משביתה את מערכת התאורה.

 

השוואת מחירים

השוואת מחירים בין גופי תאורה מסוגים שונים היא צעד מבורך שיכול לחסוך לכם לא מעט כסף. יחד עם זאת, אל תתנו למחיר לקבוע עבורכם אלו גופי תאורה לבחור, מה גם שלעיתים גופים איכותיים יעלו יותר כסף. המחיר הוא דבר חשוב, אבל האיכות צריכה להיות לפני הכל.

 

ייעוץ מקצועי

כדי שתוכלו לבחור את גופי התאורה שלכם בצורה הנכונה ביותר, מומלץ לקבל ייעוץ של אנשי מקצוע מהתחום. כמו בכל דבר, סביר להניח שהתוצאה שאליה תוכלו להגיע בעזרת הליווי המקצועי תהיה טובה יותר מזו שאליה תגיעו בכוחות עצמכם, כל עוד תאורה היא לא תחום המומחיות שלכם.

 

לסיכום

כאשר אנחנו ניגשים לבחירת תאורה לבניין, עלינו לחשוב על התאורה לא רק בתור פריט פונקציונלי אלא גם בתור חלק מהעיצוב של הבניין. יש להתאים את התאורה לסגנון העיצוב של הבניין, וכמובן להקפיד על בחירת מערכת הפעלה שמתאימה לכם.

איך מתקינים תאורה בבניין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי