נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מתקינים אינטרקום?

אינטרקום מחסה

אין ספק שאינטרקום הוא אחד המכשירים הכי יעילים בכל מה שנוגע לשמירה על הבטיחות שלנו בבית, ולמניעה מאנשים זרים להיכנס. האינטרקום הוא עוד שכבת הגנה מפני פורצים, פושעים, או ונדליסטים, והוא מעניק לנו את האפשרות לפתוח את הדלת או להבין מי דופק עליה גם בלי לקום.

כיום ישנם שלל מכשירי אינטרקום: עם מסך או בלי, עם קודן, אינטרקום קווי, אינטרקום אלחוטי, ועוד. אם רכשתם מכשיר אינטרקום, ואתם רוצים להתקין אותו, הגעתם בדיוק למקום הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר שילמד אתכם להתקין את האינטרקום.

 

מה זה בכלל אינטרקום?

אינטרקום, או בעברית מקשר פנים, הוא מכשיר בסגנון של טלפון שמאפשר לקיים תקשורת קולית בין שני חלקים באותו מבנה. אלו יכולות להיות דירות בבניין, ויכולים גם להיות חדרים בדירה. לרוב אנו משתמשים באינטרקום כדי להבין מי עומד בפתח של המבנה ומבקש להיכנס אליו.

אינטרקום מחסה מיועד בעיקר למקומות ציבוריים כמו מפעלים או משרדים, והוא מאפשר לשני אנשים שיושבים במשרדים שונים לדבר ביניהם גם בלי לראות פיזית אחד את השני, ובלי להשתמש בטלפון רגיל. מדובר על כלי יעיל גם למצבי חירום שבהם אין קליטה סלולרית ויש צורך ליצור קשר עם אנשים.

אינטרקום מחסה

השלב הראשון – חיבור המנעול

בשלב הראשון מה שצריך לעשות זה להרכיב את המנעול שהגיע עם האינטרקום לדלת. המנעול מחובר לאינטרקום, וכאשר אנו מאשרים כניסה למי שמדבר איתנו מבחוץ הוא נפתח. לרוב המנעול שיגיע עם האינטרקום יהיה מנעול חשמלי או מנעול מגנטי.

 

השלב השני – הברגת אינטרקום

בשלב השני תצטרכו להבריג את האינטרקום עצמו למקום ליד הדלת ולחבר אותו לחשמל. בדקו שהוא מחובר כמו שצריך למנעול, וחברו אליו כבר שמגיע לארון התקשורת שלכם. כדאי מאוד שהכבל יהיה מוסתר בצורה כלשהי כדי שלא יוכלו לחבל בו ולהוציא את האינטרקום משימוש. כמובן שאם רכשתם אינטרקום אלחוטי לא תצטרכו להתעסק בכבל אלא לחבר אותו לרשת.

 

השלב השלישי – חיווט

בשלב הזה, שהוא אחד לפני האחרון, תצטרכו לקשר בעזרת הכבלים את ארון התקשורת ליחידה הפנימית של האינטרקום שתתקינו בתוך הבית. בדרך כלל אנו מתקינים את היחידה הפנימית ליד הדלת, אך אתם יכולים להתקין אותה היכן שנוח לכם. אחרי ההתקנה של היחידה הפנימית חברו אותה לחיווט, ואם היא אלחוטית קשרו אותה לרשת.

אינטרקום מחסה

השלב הרביעי – קביעת הגדרות

בשלב הזה האינטרקום כבר עובד, אבל צריך להגדיר אותו ולהחליט איך בדיוק אתם רוצים שהוא יעבוד. כדאי לדעת שכמעט כל אינטרקום שתרכשו, בטח אינטרקום אלחוטי, מגיע עם אפליקציה ייעודית שמאפשרת לשלוט בו, ולכן כדאי לחבר את האינטרקום לאינטרנט.

 

סיכום

התקנת מערכת אינטרקום היא לא משהו מאוד מסובך, ואפשר לעשות אותו לבד. אם אתם חוששים או לא רוצים לטפל בזה, תוכלו כמובן להזמין טכנאי שיבצע עבורכם את ההתקנה.

אינטרקום מחסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי