נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מקבלים רישיון לנשק ואילו מסמכים חובה להגיש

איך מקבלים רישיון לנשק ואילו מסמכים חובה להגיש

המצב הבטחוני הרעוע וגל הטרור בחודשים האחרונים שלחו ישראלים רבים לברר האם יש להם זכאות לרישיון נשק, ואם כן אז להמשיך את התהליך ולרכוש נשק אישי. אין ספק שבמדינה כמו ישראל שסובלת מטרור, אנרכיזם, פשיעה מרובה, ושהמשטרה בה לא ממש בשיא התפקוד, נשק אישי הוא דבר שיכול להעניק לאדם הרבה ביטחון ושקט נפשי.

יש משהו בעצם הידיעה שאתה מסוגל להגן על עצמך ועל הסביבה הקרובה שלך שמרגיע מאוד ומוריד באופן טבעי את מפלס הלחץ. אז אם גם אתם רוצים להוציא רישיון נשק, כדאי מאוד שתדעו שמדובר על תהליך מעט ארוך ומורכב. הכנו לכם כאן מדריך קצר שיעשה לכם סדר בראש.

 

אז איך מתחילים?

הוצאת רשיון נשק היא תהליך שדורש לא מעט בירוקרטיה והנפקה של אישורים ומסמכים שונים. אחרי הכל, אנו רוצים לוודא שכל מי שמחזיק ברישיון לנשק הוא אדם שאפשר לסמוך עליו שיסתובב ברחוב עם אקדח. בשלב ההתחלתי תצטרכו להראות כשירות בסיסית להחזיק בנשק אישי.

תצטרכו להוכיח ידיעה בסיסית בשפה העברית, ולהביא גם אישור רפואי חתום על ידי רופא. מעבר לזה, גם עניין הגיל והשירות משחק כאן. אתם יכולים לעבור לשלב הבא אם אתם אחרי שירות צבאי או לאומי ומעל גיל 21, ובשביל להוכיח את זה תצטרכו כמובן את תעודת השחרור שלכם. אם לא שירתם בצבא או בשירות לאומי תצטרכו לחכות עד גיל 27.

אז איך מתחילים

השלב השני – הוכחת העילה

בשלב הזה תצטרכו בעצם להסביר לאגף לרישוי כלי ירייה מדוע אתם צריכים להסתובב באופן קבוע עם כלי נשק אישי. זה יהיה השלב שבו תצטרכו להביא את עיקר המסמכים ולהתעסק בבירוקרטיה. ישנו מספר מוגדר של עילות שמאפשרות נשיאה של נשק אישי, כל ההסברים האחרים פשוט לא רלוונטיים.

העילות העיקריות הן מגורים או תעסוקה ביישוב שהוגדר כזכאי (למשל: יישוב באזור יהודה ושומרון), עבודה שדורשת נשיאת נשק אישי (למשל: מוביל חומרי נפץ), או התנדבות או עבודה בכוחות החירום והביטחון (למשל: משטרת ישראל). כמובן שכאן תצטרכו לגבות את עצמכם באישורים וטפסים.

אם העילה שלכם קשורה לעבודה תצטרכו להביא מכתב מהבוס שלכם שמאשר שאתם אכן עובדים אצלו וזקוקים נשק אישי. אם אתם אזרחים ביישוב זכאי תצטרכו להביא אישור מגורים ביישוב.

השלב השני - הוכחת העילה

השלב השלישי – אימון והנפקת הרישיון

זהו למעשה השלב האחרון של התהליך. אחרי שיתקבלו כל הטפסים והאישורים, אתם תקבלו מסמך מהמשרד לביטחון לאומי. גשו איתו למטווח, בצעו הכשרה על אקדח וקנו לכם נשק. המטווח ישלח את המסמך בחזרה למשרד לביטחון לאומי עם אישור שעברתם הכשרה, והם כבר ישלחו לכם את רישיון הנשק. עכשיו תוכלו להגיע למטווח ולאסוף את הנשק שלכם.

 

סיכום

חשוב מאוד לזכור תמיד: נשיאת נשק אישי היא אחריות עצומה. הקפידו על כללי הבטיחות ושמרו על ערנות.

איך מקבלים רישיון לנשק ואילו מסמכים חובה להגיש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי