נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מחשבים קלוריות ומתאימים מזון לכלבים?

תפוח

יצא לכם פעם לחשוב כמה קלוריות הכלב שלכם צורך ביום? עברנו בני האדם יחסית קל לספור קלוריות בכדי שיהיה לנו מעקב על כמות הקלוריות שאנו מכניסים לגוף אך האם כך גם עם כלבים?. מותגי המזון לכלבים מפרסמים על גבי האריזה ממה סוג האוכל מורכז ובאיזה אחוז, וכמובן, מה היא הכמות המומלצת לכלב שלכם. חשוב לדעת כי כל ייעוץ בנוגע לסוג מזון, וכל צורך תזונתי לכלב שלכם הוא אצל הווטרינר, במאמר זה נבין כיצד מחשבים קלוריות לכלבים ומה הוא המזון המומלץ להם.

 

מה זו קלוריה?

תחילה נבים מה היא קלוריה בעצם?, קלוריה היא יחידת אנרגיה אשר מציגה לנו מהי התכולה האנרגטית הקיימת במזון שאנו אוכלים, וכך אנו יכולים להבין כמה קלוריות משמע כמה אנרגיה הכנסנו לגופינו. בעולמינו קל למספר קלוריות ועבור בני האדם זהו מידע זמין ודי פשוט, במזונות הכלבים כמעט תמיד יהיה מצוין מהו הערך הקלורי של אותו חטיף או שק מזון. כך יתאפשר לנו מעקב קל יותר כמה קלוריות נכנס לגופו של כלבינו.

 

מהם הצרכים הקלוריים של כלבינו?

חשוב לזכור כי כמו בני האדם שזקוקים למאזן קלורי תקין כך גם הכלבים, הם זקוקים לכמות כזו שתאפשר להם בכל יום להפיק את האנרגיה המומלצת שהגוף שלהם זקוק לה לשמירת מסת גופם. בכדי לדעת לכמה קלוריות כל כלב זקוק צריך לבדוק מהו הצורך האנרגטי שלו בזמן מנוחה ובזמן מאמץ, את המדידה מבצעים לפי משקל בקילוגרמים.

צורך אנרגטי בזמן מנוחה נקרא RER ולמעשה מדובר באנרגיה הבסיסית לה נזקק הכלב בזמן מנוחה בכדי לאפשר לתהליכי הגוף לעבוד בצורה תקינה, כל תהליכי המטבוליזם, נשימה, מחזור הדם, עיכול וכו'. בשיל לדעת לכמה אנרגיות הכלב שלנו זקוק בזמן מנוחה יש נוסחה פשוטה, מעלים את משקל הכלב בחזקת 0.75 ואת התוצאה מכפילים ב 70.

צורך אנרגטי בזמן הוצאת אנרגיה נקרא   MERכך שהחישוב שנעשה הוא שונה מאשר בזמן מנוחה, כיוון שהצורך האנרגטי עבור פעילות כמו ריצה, הליכה או משחק היא שונה. בשביל להגיע לכמות הקלוריות היומית שהכלב שלכם זקוק לה עליכם להכפיל את הסכום שיצא לכם בזמן מנוחה בנתון המכיל בתוכו את הפעילות הפיזית שהכלב מבצע ביום באופן ממוצע, את שלב הגדילה של הכלב  וכמובן אם יש צרכים משתנים בחיי הכלב שמשפיעים על החישוב.

 

איך להתאים את המזון הנכון לכלבכם?

חשוב לקחת בחשבון כי כל כלב שונה מחברו ועליכם להתחשב בגודל שלו, בכמות האנרגיה שהוא מוציא ביום ולפי זה להתאים את הכמות המומלצת עבורו. ישנם מותגים עם אוכל מומלץ לכלבים אשר יכולים להיות המזון עליו תתבסס התזונה של כלבכם, עשו בדיקה מה כל מותג מזון מציע לכלבכם ואילו ערכים  תזונתיים יש לו. ישנם מספר מותגים פופולריים בקרב בעלי הכלבים בישראל כאשר אחד מהם הוא אוכל לכלבים HILLS.

מטר

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
שמנים חיוניים
10 יתרונות לשמן אתרי

שמנים אתריים צברו פופולריות בשנים האחרונות בשל היתרונות הבריאותיים הרבים והשימושים הרב-תכליתיים שלהם. שמנים אתריים מופקים מצמחים בתהליך של

מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל
מהו ורטיגו וכיצד ניתן לטפל?

ורטיגו היא תופעה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא מאופיינת בתחושת סחרחורת, המלווה לרוב בבחילות ובקושי לשמור על